Darkrider ik denk dat gehele linkerkant parkeerplaats weggaat en geheel een 3 laags parkeergarage wordt met bovenop de zonnepanelen en mooi beplant/gethematiseerd door de Efteling.

Staat het bestemmingsplan niet toe.
En dat deel word uitbreiding Sprookjesbos, en dus wellicht een stukje voor nieuw hotel.

Hoi Darkrider Je kan meerdere reacties en quotes in 1 post combineren door gewoonweg meerdere delen tekst te selecteren en op de citeer knop of de reactie knop te drukken. dat komt de leesbaarheid van het forum ten goede.

Tonnie begrepen, dank, weet nu hoe het moet

Arathonk ok, helder. Ik had van iemand daar begrepen dat dat zou komen maar als dat niet mag binnen bestemmingsplan dan lijkt me dat duidelijk

Darkrider de zichtlijnen waarvoor? Die blijft als je voor het huis Vd vijf zintuigen staat toch prima.

Dat betreft met name de buren van de Efteling, de Efteling zelf heeft daar geen moeite mee.

7 dagen later

Deze week wordt er een vergunning aangevraagd om parkeerterrein O te gaan asfalteren. Door de aanleg van de 12.000 zonnepanelen zijn 1500 parkeerplaatsen tijdelijk niet beschikbaar.

Michael Oke, dus binnenkort staat er op de Efteling site: i.v.m. werkzaamheden aan de parkeerterreinen, adviseren wij je om met het openbaar vervoer te komen".

Dat zou er eigenlijk sowieso al moeten staan om ervoor te zorgen voor het stikstofbeleid nageleefd word.

Michael Dus parkeervak O gaat een groot gedeelte van het jaar gebruikt worden? Ik ben benieuwd of er dan ook een groot gedeelte van het jaar bussen gaan rijden om je naar het park te brengen. 🙄

Michael Deze week wordt er een vergunning aangevraagd om parkeerterrein O te gaan asfalteren.

Ik vrees dat het hier niet zal gaan om echt asfalt maar dat het eerder zo'n tennisbaan van bouwpuin gaat worden zoals O hiervoor was aangezien men spreekt over "tijdelijke verharding".

Wellicht een offtopic opmerking in deze thread, maar ik zie de Efteling over 20/25 jaar nog maar 10/20% van de parking ruimte nodig hebben, genoeg ruimte om uit te breiden dus 🙂 en dan heb je natuurlijk ook nog het golf veld.

1991 Waar baseer je dat op? De bezoekers zullen toch wel met de auto blijven komen.
          Het gebruik van het golfpark bij het park is nog maar de vraag of dat gebruikt mag worden voor het park.

10 tot 20% lijkt mij wat beperkt, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Een van de verwachtingen is dat mensen minder autos gaan bezitten, door zelfrijdende auto's en deel economie is de kans groot dat je geen auto meer hebt maar dat er gewoon een auto komt voorrijden wanneer jij die nog hebt, en die rijd dan weer weg als jij bij de Efteling bent.
          Parkeren kan dat ding dan ook prima op een andere plek.

• 1991 heeft hierop gereageerd.

ja een auto is soms lekker gemakkelijk, maar ik vindt het openbaar vervoer/fiets gewoon fijner, als ik bijv na een dag werken doodmoe ben kan ik in de trein lekker rustig aan doen in plaats van dat ik me moet focussen op de weg en ik zie met regelmaat files terwijl mij trein gewoon door rijdt en als ik niet moe ben, kijk ik lekker een film of serie. Ook een dagje efteling vindt ik dit fijn, dat ik na een lange dag gewoon rustig aan kan doen om naar huis te gaan.

Tonnie De autoindustrie zet 3000% in op autonome auto's, als deze eenmaal goed functioneren dan is binnen de kortste keren dit de standaard en worden benzine autos of zelfs autos die niet autonoom zijn versneld uitgefaseerd wel dan niet met overheidssubsidies bijv uit een potje klimaat, nieuwe automerken komen als kuddes paddestoelen uit de grond de laatste jaren, waar men verwacht dat (zie lange termijnstrategie Uber) je straks voor Amsterdam-Efteling misschien max tientje kwijt bent met een 5 personen auto. Denk eerder dat je aan grote 'Kiss&ride' zones moet beginnen. Een van de belangrijke pijlers dat de overheid nu ook inzet op een vergoeding per gereden km inplaats van een maandelijks bedrag.

Maargoed dat is toekomst muziek voor de meeste, maar wellicht als je echt met een lange termijn visie bezig bent niet..

1991 Maargoed dat is toekomst muziek voor de meeste, maar wellicht als je echt met een lange termijn visie bezig bent niet..

Ik denk niet eens dat het echt lange termijn is. Vandaag maakte Ford bekend dat ze in versneld tempo inzetten op elektrische krachtbronnen. Er is zoveel interesse in hun F150 Lightning elektrische pick-up dat ze bij 200.000 aanbetalingen de wachtlijst in de VS hebben stopgezet. Ik denk dat de elektrische revolutie en daarna autonoom rijden - zeker op de snelweg - echt binnen twee generaties automodellen gaat plaatsvinden.

Jules en tegelijkertijd heeft de grootste autofabrikant (Toyota) nog niet één volledig elektrische auto in z'n assortiment.

Ik ben ook bang dat dit echt nog wel even gaat duren.

Plus niet iedereen rijdt een nieuwe auto en met afschalen van de lease bij bedrijven zal de vraag aan goede tweedehands en daarmee de laatste generaties benzine nog groot zijn.
                  Elektrisch rijden tweedehands is daarnaast een stuk minder interessant als je tegen de idioot hoge kosten van vervangen accupakket aanloopt… ik vraag me altijd af of dát in alle duurzaamheid studies meegenomen wordt of dat auto’s na pak m beet 7 jaar de sloop gaan zien.
                  En ik denk dat onderschat wordt hoeveel mensen gewoon een auto voor de deur willen. Qua deelauto’s heb je het dan echt over mensengeneraties en niet autogeneraties.

Ik vind heel veel van de manier waarop de auto ons leven is gaan bepalen. Het is bizar hoe de auto de straat veroverd heeft en hoe makkelijk dat geaccepteerd is. Het is gek dat we wereldwijd honderdduizenden doden accepteren door auto ongelukken, laat staan de vervuiling en de gezondheidsgevolgen daar weer van. In Nederland alleen al een watersnoodramp per 3 jaar aan verkeersdoden, het gros waarbij een motorisch voertuig betrokken is. Maar waar er miljarden naar het deltaplan zijn gegaan doen we er wat betreft de auto of het verkeer er weinig tot niets aan. En al die doden hebben nabestaanden en daarmee heeft een dodelijk ongeval dus impact op veel meer levens. Laat staan de veroorzaker die soms schuld heeft maar ook heel vaak geen schuldige is, en altijd een slachtoffer is en ook die heeft naasten.
                  En dan vergeten we de duizenden gewonden en impact op die levens en de naasten..
                  En dan is er het vastgelopen mobiliteitsprobleem.

Én om terug te komen op dit onderwerp; de ruimte die de auto in neemt aan straten, wegen, parkeerplaatsen.

Maar ondanks dat ik meer overtuigt ben van de -als je er eens anders over nadenkt- bizarre nadelen van auto’s t.o.v. de gemiddelde Nederlander, wil ik die van mij ook niet inleveren. Laat staan iedereen die zonder enig idee van alle maatschappelijke problemen door de auto, verknocht is aan zijn auto.

Het zal ooit eens veranderen, maar niet zo snel als sommige geloven. Helemaal niet zolang we massaal de maatschappelijke nadelen wegwuiven, niet willen zien, of alleen in (technische) oplossingen denken zonder het probleem echt te willen begrijpen.

Voorlopig zitten we bij de Efteling echt nog wel aan grote parkeerterreinen vast.

Robkuh84 en tegelijkertijd heeft de grootste autofabrikant (Toyota) nog niet één volledig elektrische auto in z'n assortiment.

Wel eens gehoord van Kodak en van de red ocean?

1991 Maargoed dat is toekomst muziek voor de meeste, maar wellicht als je echt met een lange termijn visie bezig bent niet..

Naja, dat is sowieso 't probleem.
                    Ik verwacht zelf dat de verandering langzamer gaat, daarnaast gaan auto's natuurlijk lang mee, dus wat over 10 a 20 jaar op de markt komt mag je nog 10 jaar extra bijtellen.

Dus als Efteling moet je nu nog wel 20 a 30 jaar parkeren faciliteren waarbij misschien in die laatste jaren pas eea begint af te lopen.

Dus de lange termijn visie zal voorlopig nog gewoon parkeren faciliteren zijn.

• 1991 heeft hierop gereageerd.
                    • Mark vindt dit leuk.

Tonnie Moet je eens zien hoe snel grijze auto's uitgefaseerd word als benzine duurder word door verminderde vraag en extreem goedkope ritjes door vele aanbieders met groene goedkope brandstof.