scagen Bedankt voor deze uitleg. Ik begrijp je helemaal.
Maar waarom rijden ze dan niet met 3 treinen? Die mogelijkheid is er dus gewoon volgens jou uitleg.
Tilt Coaster voor Cedar Point
- Bijgewerkt
Simon Het contract voor deze baan is eind april al ondertekend.
Dat is niet wat er wordt gezegd. Er wordt gezegd dat er een contract voor een attractie is getekend. Er wordt niks gezegd over type attractie of jaartal van opening. Dat het gaat om deze achtbaan in het jaar 2025 maakt de journalist die het filmpje retweet ervan.
Simon Dat gaat echt niet zo vlot, daar zit een mega proces aan vooraf.
Nou ja, waarom niet? We hebben hier te maken met één parkketen die in principe kan doen wat het wil. En wat we zeker weten is dat Six Flags Mexico een tijdje een nieuwe achtbaan heeft geteased, toen gedoe kreeg met de buren en de vergunning, en sindsdien stil is gebleven.
Neem daarbij dat deze baan, die sowieso al op de meest willekeurige plek op het gras wordt geplempt, dezelfde kleur rood heeft als de baan van SFM, kleuren heeft die niet bij de naam passen, en pas in de zomer opengaat terwijl Cedar Point meestal in mei nieuwe achtbanen opent. Het kan zijn dat het uiteindelijk allemaal toeval blijkt te zijn, maar ik snap best dat mensen hier gedachten over hebben. Vind het zelf wel een interessante theorie.
scagen zoiets inderdaad. Ik zou het het meest logisch vinden als blok 1 de lift is, blok 2 de bocht na de lift, blok 3 de tilt + de baan + de brakes, en blok 4 dan het station. Dan mag de trein pas de tilt track op als je zeker weet dat de block brakes vrij zijn, en kun je ondertussen de andere trein in het station laden. Zodra die trein dan op de tilt track of de rest van de baan is, kan trein 2 dispatchen.
Gezien het met maximaal twee treinen lijkt te draaien zou het ook kunnen dat de lift + bocht samen 1 blok is, dat zou ook nog werken, dan rijdt de ene trein de lifthill op terwijl de andere vanaf de remmen het station inrijdt.
Meint Er wordt eind april gezegd door Cedar Point het contract voor het volgende project is getekend. Het volgende project blijkt dus deze achtbaan te zijn, dus getekend en officieel voor Cedar Point in eind april. Ruim voor de fusie officiële was van Six Flags en Cedar Fair op 1 juli.
Ik snap dat het wild speculeren leuk is en het verhaal aardig klinkt. Maar de tijdlijnen matchen gewoon niet.
CoasterAnne ik denk dat je de tilt wel een block op zichzelf is. De trein wordt daar tenslotte letterlijk vastgehouden tot het veilig het volgende blok in kan Daarnaast kan de tilt sectie pas veilig bewegen als die als block vrij is want enkel kan als zelfstandig blok. De tilt sectie is daarnaast natuurlijk ook een bijzonder block waar het pas weer beschikbaar is als die weer horizontaal is.
Mijn vermoeden voor de blocksecties zijn:
Lift
Pre tilt/top lift
Tilt track
Baan + final brakes
Laatste bocht/station.
- Bijgewerkt
Simon Er wordt eind april gezegd door Cedar Point het contract voor het volgende project is getekend. Het volgende project blijkt dus deze achtbaan te zijn
Waarmee je er dus vanuit gaat dat er tussen april en nu niks kan zijn veranderd. Het hele punt is dat het wel zo zou kunnen zijn.
Simon Ik snap dat het wild speculeren leuk is en het verhaal aardig klinkt. Maar de tijdlijnen matchen gewoon niet.
Die matchen wel. Het is helemaal niet gek als beide scenario's waar zijn: Six Flags Mexico kreeg gedoe en dus is besloten voor een last-minute verplaatsing naar Cedar Point én Cedar Point heeft voor een later jaar ook al een nieuwe attractie besteld.
Ik sta zelf in het midden en geloof het ook niet direct, maar ik zou het ook niet als kolder willen afwijzen. We zullen het weten als een fan volgend jaar naar Mexico reist en de trackdelen er of wel of niet meer liggen. Ik hoop eigenlijk dat het kolder is, want Six Flags Mexico verdient een gave uitbreiding.
scagen Dat kan zeker! Vereist wel meer programmeer/instel/veiligheidswerk; het lijkt mij veiliger als de tilt track niet ook telt als een blok, ook omdat de trein op een vrij ongebruikelijke manier daar wordt vastgehouden. Deze tekst is van de Gravity Max rcdb:
How it works: After the train reaches the end of the horizontal tilt segment, a hook grabs the rear car of the train. This holds the train in place during the tilting. As a safety precaution, a large block of steel at the front of the tilt segment prevents the train from rolling off the end should the hook fail. After the tilt segment is vertical and inline with the vertical drop, the block is pulled away and the hook is released.
Bij andere achtbanen zie je meestal ook dat er een block brake is vóór een droptrack, zie bijv. bij Hagrid's, waarbij dan de drop track block zone pas eindigt na de drop bij de volgende remmen (in het geval van Hagrids, de remmen van de droptrack zelf nadat de drop al is gebeurt). De trein van Hagrid's staat dus niet stil met de trein bovenaan de droptrack, ookal zou dat in theorie wel als aparte block geprogrammeerd kunnen worden, omdat de trein op een gevaarlijkere plek hangt bovenaan de droptrack dan onderaan. Dus om diezelfde reden verwacht/vermoed ik dat tilt coasters geen block brake hebben op het tiltgedeelte, maar juist er voor en er na. Maar echt zeker weten doe ik het niet!
CoasterAnne ik snap wat je zegt en ik denk dat we deels doelen op hetzelfde. Een groot verschil wel met een drop track vs de tilt track is natuurlijk de 'veilige' positie. Waar bij de drop track zoals je terecht zegt dit beneden is, is bij de tilt track de horizontale/inrij positie.
Wat beide elementen overeen komen met een normale block sectie is dat tot ze 'vrij' zijn er geen volgende trein op mag. Bij de tilt track kan de trein nog recht in de 'veilige positie' worden gehouden mocht er problemen zijn verder op de baan of het element zelf iets onregelmatigs detecteren.
Het block voor de drop is trouwens wel een extra toevoeging ten overstaande van Gravity max, waar die vanuit de lift meteen de tilt track op rijd.
De eerste voorbereidingen voor de bouw van deze Tiltcoaster zijn in volle gang.
De 1e baandelen voor deze Tiltcoaster zijn gearriveerd in Sandusky, Ohio.
Die Vekomatrack ziet er toch altijd zo onnatuurlijk en ongelooflijk smooth uit. Wow.
1e officiële bouwupdate vanuit Cedar Point voor Siren's Curse. Ze zijn nu bezig met de basis aan het leggen voordat de Toren en het beton gegoten kan worden.
Nieuwe bouwupdate.. De eerste baandelen staan nu fier overeind.
Een een overzichtsfoto van de bouwplaats
Nieuwe korte bouwupdate met nuttige informatie.
Nieuwe bouwfoto's vanaf de overkant van het water genomen.
Nieuwe bouwfoto vanuit het park.