Niek onder andere bij Themepark+ en Coasterfriends.de
En de layout die jij @Hjalmar laat zien, zie ik ook voorbijkomen bij SF Mexico.
Ik kijk nu 't filmpje dat @The_Bullgod plaatste, maar ik had wel op iets meer aankleding gehoopt. Het is nu wel behoorlijk Grasveld - The Ride geworden...
Uiteindelijk is er niets bevestigd en gaan fans natuurlijk concepten plaatsen bij wat voor hun logisch lijkt. Dat hoeft zeker niet de waarheid te zijn.
Het verhaal dat CP geen vertrouwen heeft in TTD2 klinkt ook wel een beetje als spektakelnieuws. We kunnen de bron van die persoon niet controleren. Misschien verzint de persoon het zelf, misschien heeft zijn bron hem gewoon een beetje op gejut (gebeurd vaak genoeg). Enerzijds zou het wel heel triest gesteld zijn met Zamperla als men geen vertrouwen heeft in een opening in TT2 volgend jaar, en dan snap ik ook niet helemaal waarom ze door blijven gaan met Zamperla.. anderzijds: Hoe ga je dit uitleggen aan Six Flags Mexico, een park dat echt dringend nood heeft aan een attractie als dit? Wat krijgen ze daar dan terug als "compensatie"?
Hoe dan ook zou TT2 een her-opening zijn en geen volledig nieuwe attractie. Die wilde muis van vorig jaar is een opvuller. TT2 zou je als park zijnde ook maar rekening mee moeten houden dat de hype er slechts het eerste jaar is. Dus dan is eigenlijk de laatste grote achtbaan in 2018 geweest. Ik kan me best voorstellen dat ze dan toch al iets voor 2025 gepland hadden.
Ik vrees dat we het nooit met zekerheid zullen weten, maar dat maakt me niet minder nieuwsgierig naar het ware verhaal er achter.
Voor wat betreft de theming: Ik vermoed dat Vekoma dit gepland had om een potentiele toepassing van de baan te kunnen tonen, maar dat dit geen concept van het park zelf was. SFM heeft niet dit soort theming en ook geen meer waar ze de baan langs hadden kunnen zetten. Ik zie Energylandia wel in staat met zo'n concept te komen, maar dan zou er een zone aan vast hangen.