Tilt Coaster voor Cedar Point
CoasterAnne ik denk dat je de tilt wel een block op zichzelf is. De trein wordt daar tenslotte letterlijk vastgehouden tot het veilig het volgende blok in kan Daarnaast kan de tilt sectie pas veilig bewegen als die als block vrij is want enkel kan als zelfstandig blok. De tilt sectie is daarnaast natuurlijk ook een bijzonder block waar het pas weer beschikbaar is als die weer horizontaal is.
Mijn vermoeden voor de blocksecties zijn:
Lift
Pre tilt/top lift
Tilt track
Baan + final brakes
Laatste bocht/station.
- Bijgewerkt
Simon Er wordt eind april gezegd door Cedar Point het contract voor het volgende project is getekend. Het volgende project blijkt dus deze achtbaan te zijn
Waarmee je er dus vanuit gaat dat er tussen april en nu niks kan zijn veranderd. Het hele punt is dat het wel zo zou kunnen zijn.
Simon Ik snap dat het wild speculeren leuk is en het verhaal aardig klinkt. Maar de tijdlijnen matchen gewoon niet.
Die matchen wel. Het is helemaal niet gek als beide scenario's waar zijn: Six Flags Mexico kreeg gedoe en dus is besloten voor een last-minute verplaatsing naar Cedar Point én Cedar Point heeft voor een later jaar ook al een nieuwe attractie besteld.
Ik sta zelf in het midden en geloof het ook niet direct, maar ik zou het ook niet als kolder willen afwijzen. We zullen het weten als een fan volgend jaar naar Mexico reist en de trackdelen er of wel of niet meer liggen. Ik hoop eigenlijk dat het kolder is, want Six Flags Mexico verdient een gave uitbreiding.
scagen Dat kan zeker! Vereist wel meer programmeer/instel/veiligheidswerk; het lijkt mij veiliger als de tilt track niet ook telt als een blok, ook omdat de trein op een vrij ongebruikelijke manier daar wordt vastgehouden. Deze tekst is van de Gravity Max rcdb:
How it works: After the train reaches the end of the horizontal tilt segment, a hook grabs the rear car of the train. This holds the train in place during the tilting. As a safety precaution, a large block of steel at the front of the tilt segment prevents the train from rolling off the end should the hook fail. After the tilt segment is vertical and inline with the vertical drop, the block is pulled away and the hook is released.
Bij andere achtbanen zie je meestal ook dat er een block brake is vóór een droptrack, zie bijv. bij Hagrid's, waarbij dan de drop track block zone pas eindigt na de drop bij de volgende remmen (in het geval van Hagrids, de remmen van de droptrack zelf nadat de drop al is gebeurt). De trein van Hagrid's staat dus niet stil met de trein bovenaan de droptrack, ookal zou dat in theorie wel als aparte block geprogrammeerd kunnen worden, omdat de trein op een gevaarlijkere plek hangt bovenaan de droptrack dan onderaan. Dus om diezelfde reden verwacht/vermoed ik dat tilt coasters geen block brake hebben op het tiltgedeelte, maar juist er voor en er na. Maar echt zeker weten doe ik het niet!
CoasterAnne ik snap wat je zegt en ik denk dat we deels doelen op hetzelfde. Een groot verschil wel met een drop track vs de tilt track is natuurlijk de 'veilige' positie. Waar bij de drop track zoals je terecht zegt dit beneden is, is bij de tilt track de horizontale/inrij positie.
Wat beide elementen overeen komen met een normale block sectie is dat tot ze 'vrij' zijn er geen volgende trein op mag. Bij de tilt track kan de trein nog recht in de 'veilige positie' worden gehouden mocht er problemen zijn verder op de baan of het element zelf iets onregelmatigs detecteren.
Het block voor de drop is trouwens wel een extra toevoeging ten overstaande van Gravity max, waar die vanuit de lift meteen de tilt track op rijd.
De eerste voorbereidingen voor de bouw van deze Tiltcoaster zijn in volle gang.
De 1e baandelen voor deze Tiltcoaster zijn gearriveerd in Sandusky, Ohio.
Die Vekomatrack ziet er toch altijd zo onnatuurlijk en ongelooflijk smooth uit. Wow.
1e officiële bouwupdate vanuit Cedar Point voor Siren's Curse. Ze zijn nu bezig met de basis aan het leggen voordat de Toren en het beton gegoten kan worden.
Nieuwe bouwupdate.. De eerste baandelen staan nu fier overeind.
Een een overzichtsfoto van de bouwplaats
Nieuwe korte bouwupdate met nuttige informatie.
Nieuwe bouwfoto's vanaf de overkant van het water genomen.
Nieuwe bouwfoto vanuit het park.
Ook in Cedar Point is het nu mooi wit.
De treinen krijgen - voor zo lang het duurt - LED-verlichting, onride-audio en een soundtrack.
Testen in Mei 2025. Opening begin zomer 2025.
Blijft zo zonde dat er geen enkele thematisering bij komt, zelfs voor een achtbaan in Cedar Point wordt die kaal gethematiseerd.
broodje123 Zo'n probleem is dat toch ook weer niet.
Een coaster moet het hebben van de rit zelf, theming is dan mogelijk alleen maar toegevoegde waarde, zeker bij familiecoasters. Bij Thrillcoasters is theming zelfs zo goed als helemaal onzin, of het word zo duur dat alleen Disney en Universal het kunnen betalen.
The_Bullgod niet mee eens. Zet Black Mamba helemaal kaal op een parkeerplaats en het was nooit zo goed geweest als dat hij nu met theming is. Het zelfde geld voor FLY en Taron.
Taronco In beide gevallen is dat ook veel meer dan alleen theming van de coaster.
In beide gevallen is het aankleding van het complete gebied.