Wij zijn 6 en 7 december naar Phantasialand geweest en hebben geslapen in Charles Lindbergh.
Mijn ervaring is dat het zeker de moeite waard is maar voor ons is het ook wel een eenmalige gimmick.
Al met al vind ik het een hele leuke ervaring en is het de prijs zeker waard, maar ik denk dat ik een tweede keer als de verrassing eraf is me lang niet zo goed zou vermaken.
Nu heeft het niet geholpen dat FLY 2 dagen storing had en op 7 december rond 16:00 pas weer open ging. Het gebied was daarom het grootste gedeelte van ons verblijf erg doods.
Daarnaast wilden we met Wintertraum in de avond wel ten volle van het park genieten waardoor we pas zeer laat konden eten (net na 20:00 waren er geen tijdslots) en daardoor amper van de hotelbar konden genieten, een biertje voor het eten lukte maar een cocktail na het diner niet meer, het was na een lange koude dag bedjestijd.
Maar goed, dat is een eigen keuze geweest.
Grootste minpunt vond ik persoonlijk restaurant Uhrwerk. Het zal de verwachting zijn maar ik had hier echt meer van verwacht. Het was er veel te warm, het is er krap, de stoeltjes zitten niet lekker en het eten (of beter gezegd de menukeuze) had van mij wat bijzonderder gemogen.
Ook het onbijt is vooral erg rommelig en krap.
Van de hotelkamers weet je dat het krap is, maar ook hier die idiote warmte. Dat is sowieso een Duits ding, maar ik had de grootste moeite de temperatuur een beetje te laten dalen gezien niks open kan. Dan is toren B zoals hierboven eerder opgemerkt verre van ideaal want aan beide zijde is je kamer bereikbaar voor gasten en een raam kan je dus niet open laten staan.
Voor een volgende keer gaat mijn voorkeur daarmee uit naar de rust, ruimte en luxe van de andere hotels.
DAN2019 Privétoegang tot het park direct van het hotel
Dit is verre van een voordeel vind ik. Nu is het beleid van PHL sowieso veranderd, laatste keer was ons bezoek nog voor COVID maar als je dan vroeg was kon je het hele park al bezoeken en draaide bijvoorbeeld Mause al zijn rondjes voor openingstijd.
Nu hadden wij enkel toegang tot FLY (die het dus niet deed) en konden we zelfs Rookburgh niet uit. De deuren richting Wuzetown waren sowieso gesloten het hele weekend, die richting Berlijn gingen pas ruim na 11:00 open. De normale gasten waren na de Rope Drop al het park in.
(Waar ik dus uit het verleden gewend was dat het park al eerder toegankelijk was)
De tweede dag zijn we daarom maar via de normale ingang het park in gegaan om bij het touw te kunnen wachten. Ook toen bleven de deuren tussen Rookburgh en Berlijn dicht.
Geen idee of de storing van FLY hier mee te maken had, maar normaliter heb je dus het voordeel van vooraan staan bij FLY maar verder geen toegang tot andere attracties eerder als de dagjesbezoeker.
Dat doen EP en Efteling dan echt wel beter.