• Bijgewerkt

Mark Dat is wel vreemd, toen ik er in oktober was, waren de poorten tussen Berlijn en Rookburgh gewoon al vanaf parkopening geopend, dus ookal ging fly pas een uurtje later open konden we al wel aanschuiven bij bijv. Black Mamba door gewoon het park via het hotel te betreden.

Overigens ben ik het met je eens over Uhrwerk, het is absoluut een leuk restaurantje maar ik had er wel meer van verwacht gezien alle hype. Het is zeker niet slecht en gezien de totaalprijs naar mijn inziens nog steeds een goeie deal, maar het had iets chiquer gemogen. Het ontbijt heb ik dan juist weer niks om op aan te merken. Dat de ontbijtbar deels om supports van fly heen is gebouwd is daarbij ook een heerlijk detail om over te nerden haha

JrmWrm Dit was bij ons in augustus ook zo! We zijn toen al vroeg naar Black Mamba gelopen. Het was toen trouwens ook best warm, maar ik vond de airco in de cabine prima werken.

Mijn ervaring met Uhrwerk trouwens: ik had er 2 keer eerder gegeten als daggast, dus als lunch. Toen vond ik het aanzienlijk beter dan het menu dat we als hotelgast voorgeschoteld kregen. Onvriendelijk personeel ook, dus dat was jammer. Maar verder heb ik echt niks aan te merken op ons verblijf.

JrmWrm Dat is wel vreemd, toen ik er in oktober was, waren de poorten tussen Berlijn en Rookburgh gewoon al vanaf parkopening geopend, dus ookal ging fly pas een uurtje later open konden we al wel aanschuiven bij bijv. Black Mamba door gewoon het park via het hotel te betreden.

Phantasialand doet tijdens wintertraum de poorten van Rookburg dicht. Net na de ingang wordt Berlijn ook afgesloten. De ingangen van mysterie en China worden ook geblokt zodat je niet naar taron of black Mamba kan lopen. De gebieds poorten gaan pas om 11.00 open.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Mark waar zitten die deuren naar Wuzetown dan? Die heb ik nog nooit gezien 🤔

• Deliki heeft hierop gereageerd.

Ivetje deze zitten rechts bij de uitgang van fly , bij de toiletten.
        Heb deze deuren ook nog nooit open gezien .

DAN2019

Puur informatief:

Het instapstation zit niet onder de biljarttafel, wel de maintenance bay. Als de treinen voor onderhoud naar de fabriek moeten, wordt de trein in stukken gesplitst en met de hijskraan door het platform van de biljarttafel en door de glazen koepel gehezen.

Dat terzijde.

Ik las de afgelopen weken en maanden op verschillende fora dat de kwaliteit van het 3-gangen menu in restaurant Uhrwerk erop achteruit is gegaan. Heel jammer als dat zo is, want ik had er destijds in 2022 een fantastische ervaring.

• Zijn het besparingen?
          • Of gewoon verandering van personeel?

Want dat doet immens veel. Ik volg wel dat het hotel een gimmick is. Ik verblijf jaarlijks in Phantasialand maar ik kies steevast voor Matamba of Ling Bao. Ze bieden net iets meer. Wat niet wegneemt dat ik zeker nog eens terug wil overnachten in Charles Lindberg.

Ik kon door de warmte (ja hoor 😉) niet goed slapen. Om 01.00 's nachts bovenop het uitkijkplatform staan en Rookburgh aanschouwen op een zwoele, warme zomernacht was onvergetelijk. 😊

• Bijgewerkt

Brams e gebieds poorten gaan pas om 11.00 open.

Ah. Dit is dus echt een Wintertraum ding. Ik herkende zoals aangegeven dit beleid niet.

Phantasiastisch Ik las de afgelopen weken en maanden op verschillende fora dat de kwaliteit van het 3-gangen menu in restaurant Uhrwerk erop achteruit is gegaan.

De kwaliteit was prima. Net als alle horeca in PHL overigens. Weinig parken die aan de horeca van PHL kunnen tippen wat mij betreft.

Maar kom op, hamburgers als grootste keus.
            Een goeie hamburger is lekker hoor, maar ik vond het vooral een wat eenzijdig menu en had gewoon mijn verwachting teveel op fine dining liggen

Maar de warmte, krapte in het restaurant en de slecht zittende stoelen hielpen vervolgens niet mee.

Qua kwaliteit van het eten echt geen klagen. Dat was heel goed.

Deliki Heb deze deuren ook nog nooit open gezien

Ik wel! Afgelopen Wintertraum werden deze geopend zodra het druk begon te worden op de Kaiserplatz met mensen die het vuurwerk wilden zien. Zo was er een beter toegankelijke route van Fantasy naar Berlin.

Mark maar ik vond het vooral een wat eenzijdig menu en had gewoon mijn verwachting teveel op fine dining liggen

Ja dan zal het inderdaad tegenvallen. In praktijk is het menu bij het diner hetzelfde als bij de lunch, maar dan anders ingedeeld in 3 gangen. De keuken zal wel niet zo flexibel inzetbaar zijn.

Wacht even… Het bijzondere menu voor de onvergetelijke hotelervaring van Lindbergh wat hier zo de hemel in geprezen wordt bestaat uit hamburgers? Really?

Dat is toch te zot voor worden? Restvlees op goedkoop brood, ongeacht hoeveel ‘sjieke’ sausjes en extras je ertussen flikkert, is in mijn ogen nóóit écht kwaliteitseten. Althans niet van het niveau waarop Phantasialand zich profileert met de wijze waarop ze Lindbergh in de markt zetten.

luc136 Restvlees op goedkoop brood

Mwah, er zit wel wat nuance in. Ze noemen het “Rook-burgers”, maar er zit wel degelijk écht vlees op. Steak, kipfilet of zalmfilet - afhankelijk van welke variant je kiest. Geen samengeperst restvlees. Kijk anders gerust door het lunchmenu, ‘s avonds is het niet heel anders.

DAN2019 bij de bar 1919, stond een biljarttafel dat op de schuifpaneel staat en dat daaronder is de instapstation van F.L.Y.

Dat klopt niet. Het station zit min of meer onder het plein. Onder de bar bevinden zich onderhoudsruimtes.

En de biljarttafel staat al zeer zeker niet op een schuifpaneel. Ik heb die video ook ooit gezien (er werd zelf beweert dat door het luid e treinen uit de remise gehesen kunnen worden), maar dat is gewoon een onzinverhaal. Als je goed kijkt zie je dat het podes waar de pooltafel op staat ook helemaal niet kán schuiven: Het zit vast tussen een aantal supports. Het dak zelf kan ook niet open, daarnaast steekt een deel van het hotel zelfs gewoon over dat raam heen.

Overigens zouden de Duitse autoriteiten ook het weg takelen van de treinen op deze manier nooit toestaan, tenzij Heel block C en D van het hotel leeg zou zijn.

Last but not least: Tijdens de bouw was duidelijk te zien dat er gewoon een garagepoort aan de zijkant zit, met een oprit naar de straat toe. Daar zijn de treinen binnen gebracht, daar worden ze er ook weer uit gehaald indien dat nodig is.

==============================

Mark Grootste minpunt vond ik persoonlijk restaurant Uhrwerk. Het zal de verwachting zijn maar ik had hier echt meer van verwacht. Het was er veel te warm, het is er krap, de stoeltjes zitten niet lekker en het eten (of beter gezegd de menukeuze) had van mij wat bijzonderder gemogen.
                Ook het onbijt is vooral erg rommelig en krap.

Alles wat je omschrijft past eigenlijk perfect in het thema dat het moet zijn. Echt onconfortabel vond ik het zelf niet, maar dat zal uiteraard van persoon tot persoon verschilllen.

Voor mij was het echter wel dé reden dat ik eerder niet meer voor Lindbergh zou kiezen.. het "Exclusieve" menu is namelijk volstrekt niet exclusief. Het is hetzelfde menu dat je ook als parkgast kunt krijgen. 3 Gangen is dan best wel veel en als je daarna dan nog even van de bar wilt genieten, word dat al snel moeilijk omdat je gewoon te vol zit van al het eten (en die bowls bevatten ook nog eens heel wat snoep).. Oke: Dat zijn natuurlijk luxe-problemen. Maar juist omdat het menu eigenlijk hetzelfde is als in het park had ik liever gewoon keuze gehad in plaats van een verplicht 3 gangen menu (want uiteindelijk zit dat toch gewoon al in de prijs).

Mark De deuren richting Wuzetown waren sowieso gesloten

Dat is vooralsnog altijd zo. Waarom is nog onbekend, maar voor zover ik weet zijn die deuren nooit open geweest (voor publiek).

Mark die richting Berlijn gingen pas ruim na 11:00 open.

Ik denk dat je 12:00u bedoelt (openingstijd in de winter).. en dat was bij ons inderdaad ook zo. Best irritant en mocht zeker eerder open. Zeker als FLY storing heeft (wanneer FLY wel werkt kan ik me nog voorstellen dat ze de deur dicht houden om gewone bezoekers buiten te houden zodat hotelgasten nog even kunnen genieten van de exclusiviteit).

luc136 het zijn echt hele goeie burgers van flinke kwaliteit hoor, maar toch als ik mag kiezen dan ga ik wel liever eten in Matamba want ben meer een curry liefhebber.

Maar alsnog was ik zeer verrast door de kwaliteit van het eten in Charles Lindbergh.

Het kunnen misschien wel erg goede burgers zijn, ik ga er geen 25 euro voor betalen. Uhrwerk vind ik dan ook echt één van de minst interessante restaurant daar. Als je echt lekker wilt eten ga je naar Klugheim, vanmiddag was het ook weer genieten met een zalige haxe.

• Bijgewerkt

Coasterfrenzy Ik denk dat je 12:00u bedoelt (openingstijd in de winter)..

6 en 7 december was het park beide dagen toch echt om 11:00 open.

Coasterfrenzy 3 Gangen is dan best wel veel en als je daarna dan nog even van de bar wilt genieten, word dat al snel moeilijk omdat je gewoon te vol zit van al het eten

Nou dit!
                  Na een hele dag park (en een veel te lekkere maar ook goedvullende lunch in Klugheim) was het allemaal best wel bombastisch en veel eten. En omdat we pas 20:45 terecht konden krijg je ook gewoon minder op als pak ‘m beet 19:00.

De omstandigheden hielpen niet mee, dat besef ik terdege, we werden ook nog eens op de eerste verdieping en helemaal achterin neergezet.

Maar ik had liever wat meer doordachte gerechten verwacht door de verwachting die het park zelf schept.

Het eten zelf was echt heel goed, de tartaar als voorgerecht was super en de hamburger met een prima gegaarde steak ook, maar het was teveel en te bombastisch voor het moment.

Mark
                    Ik ben al meerdere keren daar blijven slapen en het jammere is het eten altijd hetzelfde is. Nu, zelf vond ik het van een goede kwaliteit waarbij er qua hoofdgerecht nog 1 optie zou moeten zijn buiten de bowl of burgers. 3 gangen is iets je in vele restaurants kan doen en als ik weet dat ik uitgebreider ga dineren ga ik geen uitgebreide lunch doen in Klugheim 🤣 maar het kan je maar gesmaakt hebben 👌 Het ontbijt vind ik oprecht heel goed, leuke opties en meer als uitgebreid genoeg. De bar vind ik supergezellig, jammer dat ze geen wijn serveren "wegens niet passen in thema" want daar mislopen ze best wat omzet mee als je alcohol wilt. Nu is het OF bier OF een cocktail. Als je alles tesamen telt heb je echt wel een goede arrangements prijs wat het de moeite maakt om er te slapen.

MisterDream Toen wij er afgelopen winter waren was er wel wijn te verkrijgen in de bar, maar enkel per (heel dure) fles. Prima wijntje wel 🙂