Ik ga 29-30 september slapen in hotel Charles Lindbergh. Dit hotel kreeg de prijs voor beste thema hotel van Europa en ligt in Phantasialand. We zijn natuurlijk al is naar Phantasialand geweest maar een overnachting kwam daar nooit bij kijken. Ik zou graag weten wat we zeker moeten we doen als we in het hotel zijn en wat we moeten doen in het algemeen in Phantasialand.
Kijk er namelijk heel hard naar uit!

Welke achtbaan is de beste?

Black mamba
F.L.Y
Taron

Met het hotel kan ik je niet helpen helaas.

Maar mijn ene grote tip die ik aan iedereen geef die Phantasia bezoekt: doe Taron eens 's ochtends en in de late middag. Een wereld van verschil. Je waardeert hem de tweede keer zoveel meer, net omdat je de ochtendrit hebt gehad.

Ik zou bij het reserveren vermelden dat je een kamer met zicht op de attractie wil. Zie hieronder welk uitzicht wij kregen:

Aan de voorkant weliswaar dit uitzicht, maar het haalt je wel uit de thema beleving 😅

En vraag gerust wat extra fastpassen bij de receptie als je ze voor FLY verbruikt hebt.

TuttiFrutti
        Toffe tip!
        Heb hem vorige keer achter elkaar gedaan dus veel verschil was er niet🙃.
        Kijk er al naar uit om hem nog is te doen!

Piet_Verdriet
        Jullie uitzicht zag er inderdaad niet heel gezellig uit…
        En dat je extra fastpassen kan gebruiken is ook altijd welkom! Dankje voor de tip!

Piet_Verdriet . Zie hieronder welk uitzicht wij kregen:

Horen die ruiten aan de achterkant niet uitsluitend op kiep te openen om de douche te luchten??

Mijn vrouw en ik zijn een paar weken geleden naar Phantasialand geweest en hebben een nacht geslapen bij FLY. We hebben een heel leuk weekend gehad. Het is goed geregeld en kwalitatief ook perfect.
        Op voorhand krijg je veel informatie over je verblijf dus je komt goed voorbereid aan in het park en hotel.

De cabine is niet groot, maar het heeft alles wat je nodig hebt voor een nacht. Wij hadden in de badkamer inderdaad geen zicht in het park, maar ik vraag me af of dat mogelijk is. Alle kamers staan met de voordeur richting het thema gebied.

De fastpassen voor Fly zitten gewoon bij de boeking. Hier hebben wij niet om hoeven vragen. Ook boek je half pension, dus ontbijt en diner bij Uhrwerk. Na sluitingstijd mag je als hotelgast nog tot 00:00 uur in het thema gebied FLY rondlopen ( attracties en rest park zijn uiteraard gesloten).

Wij vonden het wel echt de moeite waard om hier te verblijven! Dus ik ben benieuwd naar je keuze.

Tip nog on Taron snel te kunnen doen, is voor de opening om 10:00 al in de single rider rij te gaan staan. Dan sla je wel een lange rij over. Wij hadden het geluk dat we naast elkaar mochten, maar dat is dan niet zeker.

Wij zijn er eind september 2023 geweest en vonden het een geweldige ervaring.
          Het is een erg mooi gethematiseerd hotel, de kamer zijn inderdaad klein, maar sfeervol en leuk om mee te maken voor een nacht.
          Er zit een sfeervolle bar bij.
          Bij het arrangement zit een prima diner en ontbijt.
          ‘s ochtends wakker worden met het geluid van F.L.Y. Die zijn testrondjes aan het draaien is, bij het ontbijt de achtbaan voorbij zien razen echt super.

Maar het beste vond ik met maar een handje vol mensen na sluitingstijd van het park in zo’n sfeervol gebied rondlopen, waar de muziek en effecten nog aan staan, dit vond ik persoonlijk echt een fantastische ervaring.

Ook als je bekijkt wat 2x2 dag tickets kosten, diner en ontbijt, dan kost de overnachting relatief weinig als ik het zo mag zeggen.

Zoals je kan merken vind ik het een top ervaring voor het geld, ik kan het zeker aanraden.
          Ik zit zelfs te kijken om er binnenkort weer een keer te verblijven, waarschijnlijk tijdens Wintertraum.

We hadden echter ook dit ‘uitzicht’ vanaf de badkamer, maar daar waren we toch niet veel te vinden.

Zekers zorg dat je in gebouw B zit, ergens boven aan, ik had vleugel B, level 3 en kamer 36... Echt super uitzicht.

Ga vooral S'a vonds een rondje lopen en smorgens bij het terras van de bar heb je een mooi uitzicht op de testritten van F.L.Y.

Ga ook eens achteraan in Colorado adventure zitten, die kan heerlijk over de heuvels trekken en neem tijd om lekker in de omgeving van Black Mamba lopen dat is echt een mooi gebied.

Toen ik er was samen met een goeie pretpark kennis kregen we ook een leuk mapje met een plattegrond en allemaal leuke aandenken, dat was ook super.

Rowan90
            Dankje voor de uitgebreide mening!
            We hebben alvast geboekt en zijn benieuwd of de ervaring even goed als die van jullie zal zijn!

Wolfske
            Wow, uitgebreide review!
            Heb al meteen geboekt en heb er superveel zin in! Het uitzicht ziet er echt super uit! (En nee, we hebben het niet over de badkamer.)
            Ik weet al wat meer en boek zeker voor wintertraum! Altijd al gehoord dat je dan moet gaan!

De wintertraum heeft enorm veel in het avond-programma te bieden. Als je alles wil zien is één avond echt veel te hectisch. Zeker als je ook nog een beetje van de omgeving wil genieten. Ik zit zelf ook te denken om dit eens voor de Wintertraum te gaan doen.

Verder zou je met 2 dagen park (zeker als je fastpass FLY hebt) prima moeten kunnen rond komen. Ook voor de wat kleinere attracties en de shows (als dat je ding is).

Ik ben vorig jaar in de herfstvakantie in Charles Lindbergh geweest en ben er enorm over te spreken! De kamer is eigenlijk verrassen 'ruim'. Ik was bang voor een claustrofobisch gevoel maar dat was totáál niet het geval. Ik had op de bonnefooi geboekt en zat redelijk hoog met uitzicht op FLY; briljant! Ontbijt en diner die bij de prijs zijn inbegrepen vind ik van prima (hoge) kwaliteit. De stoeltjes in het restaurant zijn niet super comfortabel, maar dit hoort bij het thema moeten we dan maar denken. Verder is de aankleding en storytelling van het alles top. In de lobby zijn ontzettend veel details te vinden, je hele manual is in thema; echt de moeite om door te lezen. En het personeel is supervriendelijk en behulpzaam en inderdaad, als je een beetje gezellig kletst en laat merken dat je een liefhebber bent kunnen er vaak wel een of meerdere extra fastpasses af! Tot slot is de bar ook zeker een aanrader, heerlijk om na een dagje park+diner nog een speciaalbiertje of cocktail te drinken. Ook de prijs vond ik, als je bedenkt dat er parkentree, ontbijt en diner bij zit, nog alleszinds meevallen. Ik was voor 2 nachten 160 euro kwijt dacht ik. Zou het zo weer doen, dus een aanrader!

Ik ben vorige maand geweest en het was fantastisch!

Ik had hier op het forum gelezen dat gate B een fantastisch uitzicht heeft omdat die precies in het midden van het gebied zit, dus dat heb ik als verzoek bij mijn boeking gezet. Je schijnt ook te kunnen bellen nog hierover na je boeking. Door ons verzoek sliepen wij inderdaad in gate B en hadden we een geweldig uitzicht. Met open badkamerraam keken wij uit op de tweede launch.

Deze foto's zijn allebei vanuit ons badkamerraam, zoals je ziet echt dichtbij de trein (vanaf de voordeur keken we ook uit over het gebied trouwens):

Loop niet alleen 's avonds rond in Rookburgh, maar gebruik ook de bruggen om een rondje langs de verschillende hotelgates te lopen. Vanaf gate B bovenin heb je bijvoorbeeld een fantastisch uitzicht over het themagebied.

Ook Bar 1919 is een aanrader, hangt een leuke sfeer. De cocktailbowl was duur maar wel heel leuk (en lekker). Bij het inschenken komt er van die rook af.

Rowan90 Wij hadden in de badkamer inderdaad geen zicht in het park, maar ik vraag me af of dat mogelijk is. Alle kamers staan met de voordeur richting het thema gebied.

Dat is zeker mogelijk! Anderen hadden het ook al gezegd, maar toren B staat midden in het gebied en de achtbaan raast daar als het ware omheen. Bas-pretparkfan bel of mail gerust even de klantenservice en vraag specifiek om toren B, die regelen dat meteen voor je!

Japio Ik was voor 2 nachten 160 euro kwijt dacht ik. Zou het zo weer doen, dus een aanrader!

Geen idee wanneer je dat gedaan hebt, maar de vanaf-prijs ligt nu op 400 per nacht (200 per persoon). Volgens mij is het ook nooit zo goedkoop geweest als jij nu schetst.. Misschien dat het een paar jaar geleden nog 160 per persoon was voor 2 dagen (1 nacht) in plaats van 2 nachten??

14 dagen later

Hier van de week dit hotel geboekt voor 2e kerstdag! Ik kijk er enorm naar uit om hier dan eindelijk een keer te slapen en wakker te worden met een mega vet uitzicht! Verder lees ik hier bruikbare tips en ik ga meteen bellen voor een plek in gate B en dan het liefst bovenin ergens!

feabal en ik ga meteen bellen voor een plek in gate B en dan het liefst bovenin ergens!

Kun je laten weten wat de uitkomst van je belletje is?
                Ik zit er ook aan te denken om binnenkort voor dit hotel te gaan. Ik ben dus benieuwd of een belletje of vermelding bij het boeken ook een "garantie" is dat je in gebouw B terecht komt, of dat het nog steeds een kwestie van heel veel geluk hebben is.

Robkuh84 Het stond bij mijn boeking en bij het inchecken zei de medewerker: 'I saw you requested gate B so we made that happen'
                  Het is natuurlijk geen garantie, maar het was dus ook geen geluk!

Lin Ah top! Ik snap dat het het geen kei harde garantie is, maar het is dus wel meer dan puur geluk hebben.

Even een andere vraag. Er staat "Phantasialand tickets voor alle dagen tijdens jouw verblijf". Betekent dit dus dat je gratis toegang krijt tot het park op de dag van aankomst én de dag van vertrek?
                    Dan is 400,00 Euro voor een kamer in een themahotel; incl. 2 dagen toegang tot het park, 1x 3 gangendiner, ontbijt en 1x snellere toegang voor Fly nog zeer netjes.