TomF Daar had ik geen last van. Gewoon tactisch indelen.
Toverland Halloween Nights 2024 (vernieuwde parade)
Quefox_ Mwah dat is niet helemaal waar. Het leuke aan de zones is wel dat er om de zoveel tijd een mini-showtje wordt opgevoerd. Zoals bij DEStroy waar het leger komt aangemarcheerd, of Fiesta met hun opvoeringen. Nee daarmee doe je de zones een beetje te kort als je het mij vraagt.
Loekiloeki leuk dat dat leger bij DesTroy af en toe rond marcheert of dat ze in Fiesta de los Muertos soms een dansje doen, maar onderaan de streep ben ik nog nergens in een scare zone van Toverland echt geschrokken. En dat is toch net waar je voor komt met Halloween, tenminste, dat is waar ik voor kom.
En dat komt vooral doordat de scare actors zich door een veel te grote menigte moeten proppen. Alle zones zijn te klein en te druk, als scare actor heb je dan ook geen opties meer. En de enige zone die wel ruim genoeg is - Cirque - is zo gigantisch groot dat je daar 5 minuten kan lopen zonder ook maar 1 scare actor te zien.
Walibi Holland doet dat in mijn ogen toch stukken beter.
Denk dat er dit jaar meer acteurs in een zone rondlopen omdat Fear The Woods gesloten is, dat zijn misschien maar 8 acteurs maar hun kwaliteiten kunnen zeker op andere plekken worden ingezet.
Quefox_ Zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen. De enige zone waar ik moeite mee heb is Morgana's Frozen Knights. Die zone is te klein en mensen staan stil bij de troon van Morgana waardoor je een vervelende opstopping krijg. Cirque, Fiesta en DEStroy zijn groot zat, en daar staat het nooit vast als ik er ben. Of ik heb het talent om op goeie momenten te komen. Geen idee. Shadows of the Seas is smal maar sfeervol. Ik kan mij voorstellen dat het daar goed vast kan staan na de parade. Ik kom daar altijd later op de avond en dan loopt het gewoon. Wel druk, maar het loopt. En scares worden naar mijn mening gewoon uitgevoerd.
Ik ben dan wel benieuwd wat Walibi stukken beter doet. Vorig jaar vond ik Tangled Twigs te druk, vanwege het ietwat smalle pad en de twee stromen mensen die elkaar passeren. Nightmares is iets groter geworden, maar scare actors staan regelmatig achter een hek zodat we kunnen kijken maar geen scare krijgen, Eddie's Festival of Fear is een verblijfszone en scares zijn daar ook niet echt te vinden. De enige twee zones die ik wel leuk vond, waren Pirates (weinig scares maar qua vibe leuk) en Ghostly Graveyard (ook druk en wat smal).
Ik vind een Walibi niet perse beter dan Toverland. Wat ik wel altijd zeg tegen mensen die geen keuze kunnen maken tussen events: Wil je horror, ga dan naar Walibi. Wil je Halloween, ga naar Toverland.
Quefox_ Walibi Holland doet dat in mijn ogen toch stukken beter.
Ben je echt ooit in Walibi Holland met de Fright Nights geweest? Hetgeen wat jij schetst is een veel groter probleem daar dan in Toverland. De zones zijn met de jaren steeds kleiner geworden (want kosten te veel en brengen geen directe inkomsten op) en de scareactors moeten dagelijks hun zone verlaten omdat de zone overvol is met (gewelddadige) gasten.
Sommige scarezones in Toverland zijn zeker te klein, maar bij Walibi Holland is dat probleem 100x erger.
Loekiloeki Vorig jaar vond ik Tangled Twigs te druk, vanwege het ietwat smalle pad en de twee stromen mensen die elkaar passeren
Maar dat is toch eigenlijk ook het probleem in de scare zones van Toverland? Ze zijn allemaal op relatief smalle paden gemaakt, waardoor er maar één iets te bange persoon nodig is om de hele scare zone klem te laten lopen. Oke, behalve DesTroy en Cirque, maar zoals eerder gezegd is die laatste tegenwoordig zo gigantisch groot dat je amper van een scare zone kunt spreken.
Overigens heb ik tijdens mijn bezoeken Tangled Twigs nooit echt als te krap ervaren.
msnguy Sommige scarezones in Toverland zijn zeker te klein, maar bij Walibi Holland is dat probleem 100x erger.
Ik heb dat zelf tot nu toch echt anders ervaren. Waar in Toverland de scare zones tijdens mij bezoeken regelmatig compleet vastliepen, heb ik in Walibi Holland altijd ruimte gehad om te kunnen lopen. Toegegeven, de scare zones daar zijn ook ontzettend druk, maar nog nooit heb ik daar echt vast gezeten. In Toverland is me dat in drie van de 3 van de 5 scare zones al meermaals overkomen.
De enige zone in Walibi die ik onaangenaam klein vind, is Nightmares. Dat hele kindergebied is eigenlijk ook niet gemaakt om er een scarezone van te maken. En vroeger had je Quarantine bij Robin Hood, die vond ik ook te klein. De rest heb ik eigenlijk nooit echt als onprettig ervaren, in tegenstelling tot de zones in Toverland.
msnguy en de scareactors moeten dagelijks hun zone verlaten omdat de zone overvol is met (gewelddadige) gasten
Volgens mij heb je het sleutelwoord hier tussen haakjes gezet in plaats van dik- en schuingedrukt om de nadruk erop te leggen.
Wat is de beste tijd om Now you're mine te doen? Mede door de storingen kan die wachtrij best aardig oplopen. Het liefst wil ik ergens laat in de middag/vroeg in de avond, maar wel dat je de parade kan bekijken.
Ik heb vorig jaar meegemaakt bij Witches, dat als je een van de laatste tijdsloten kiest, je heel dicht wordt gezet op andere groepen waardoor de scores stukken minder zijn.
alvast sorry voor de dubbel post.
Ik ga zaterdag naar Toverland en ga daarbij de eerste keer Now you're mine doen. Ik heb een tijdslot om 4 uur, maar betekent dit dat ik om 4 uur pas in de rij kan aansluiten, of al eerder en er voor zorg dat ik om 4 uur mijn tickets laat scannen?
pretparkgekkie05-10 Je kan vanaf 4 uur in de rij aansluiten. Voordat je de rij instapt, wordt je ticket als het goed is al gescand.
We ontvingen van Toverland ook nog een persbericht over de Halloween Nights in Toverland en de vernieuwde parade waarmee deze avonden afgetrapt worden.
Vernieuwde parade tijdens de Halloween Nights in Toverland
Attractiepark Toverland maakt zich op voor het spannendste seizoen van het jaar: Halloween. Vanaf zaterdag 5 oktober 2024 vinden er overdag 22 familievriendelijke Halloween Days plaats en in de avond dient het attractiepark als decor voor 13 huiveringwekkende Halloween Nights. Tijdens de Halloween Nights nemen maar liefst 150 scare actors hun intrek in vijf spannende scare zones en vijf bloedstollende Haunted Experiences. Dit jaar beginnen de Nights extra goed met een vernieuwde parade. Meer informatie over het programma is te vinden via toverland.com/halloween.
Huiveringwekkende Halloween Nights
Tijdens de Halloween Nights (adviesleeftijd: vanaf 12 jaar) jagen 150 scare actors de bezoekers de stuipen op het lijf. De avond wordt afgetrapt met een vernieuwde parade, waarin allerlei griezels zich met gethematiseerde wagens aan het publiek presenteren. De duistere wezens trekken zo naar vijf scare zones en vijf Haunted Experiences, elk met hun eigen thema. Om deze minder goede magie uiteindelijk uit Toverland te verdrijven, gaan om 22:45 uur de meest kleurrijke vuurpijlen de lucht in tijdens een vernieuwde vuurwerkshow.
Dit jaar zijn twee Haunted Experiences, namelijk Maison de la Magie en The Witches Forest, voor het eerst rolstoeltoegankelijk gemaakt. Zo kunnen nóg meer bezoekers genieten van de extra belevingen.
All-in Fear Pass
Voor bezoekers die alle Haunted Experiences willen beleven is er de all-in Fear Pass. De Fear Pass kost €54,50 en geeft eenmalig toegang tot alle vijf Experiences. Daarnaast hoeven Fear Pass-bezitters geen tijdslot voor de Experiences te reserveren, mogen zij de wachtrij overslaan en kunnen zij de vernieuwde parade bekijken op een speciaal terras. De Fear Pass is bovendien een heus collectors item: het betreft een fysieke pas met een uniek keycord én een speciale pin.
Familievriendelijke Halloween Days
Tijdens de Halloween Days (adviesleeftijd: tot 12 jaar) geniet het hele gezin van twee spannende familieshows en vier bijzondere halloweenbelevingen. Zo kun je langs duizenden pompoenen dwalen, Toos Toverhoed helpen om haar vergeten toverspreuk terug te vinden en testen of je écht nergens bang voor bent bij Dr. Fool’s Mansion. Bezoekers kunnen tijdens de Halloween Days griezelen met een lach!
Praktische informatie
De Halloween Nights vinden plaats op 5 oktober, 12 oktober, 19 tot en met 21 oktober, 23 tot en met 27 oktober, 1 en 2 november en 9 november. Tijdens de Halloween Nights is Toverland geopend tot 23:00 uur, met om 22:45 uur een afsluitende vuurwerkshow. Ook zijn alle attracties geopend. Bezoekers kunnen genieten van de Halloween Days op 5 en 6 oktober, 12 en 13 oktober, 19 oktober tot en met 3 november en 9 en 10 november. Tickets zijn verkrijgbaar via toverland.com.
Toverland Halloween Nights 2024 - 5 oktober
Gisteren heb ik samen met heel wat vrienden, Toverland-liefhebbers en andere kennissen de eerste avond van Toverland Halloween bezocht. Ik zal hier opschrijven, zonder teveel spoilers, wat ik er nou echt van vond.
De avond begon om 18:00 met de parade, een vernieuwde openingsscène waar ik wel positief over was, alleen miste ik het overdonderende, het wauw-effect, dat je werd meegetrokken door de Halloween voice-over. Dit jaar kondigde de poortwachter alle scare-actors en hun bijbehorende zone aan. Minder overdonderend, minder wauw-effect, ik weet niet hoe ik het moet noemen. Verder maakten ze gebruik van gekleurde rook-effecten en lichte knallen zoals vorig jaar.
De paradewagens zijn schitterend. Ze komen voorrijden en de scare-actors stappen erop. Niet elke zone heeft zijn eigen wagen; het voegt zeker iets toe, maar de eenvoud die ze bijvoorbeeld bij het leger van DesTroy gebruikten, door middel van vaandels, charmeerde mij misschien wel het meest.
De parade startte om 18:00, toen het nog licht was. Als het schemerig of donker is, zou dat een stuk sfeervoller zijn, dus dat kunnen we het park niet kwalijk nemen. Maar de tweede ronde miste ik ook heel erg. Nu trekt de parade door het park heen en weg is weg. De aankondigingen van de scare-actors kwamen nogal vlug na elkaar.
Opsomming parade ik miste de voice-over, ik miste het wauw-effect, ik miste een tweede ronde. Positieve noot is dat de crowd control SUPER geregeld was en dat ze echt wel geleerd hebben van voorgaande jaren. Dikke complimenten!
Verder zien we veel bekende gezichten terug. Op diverse plekken is er beveiliging aanwezig, en er staat weer een heerlijke foodstreet met zo goed als hetzelfde aanbod als vorig jaar.
De vuurwerkshow heeft ook vernieuwde muziek gekregen. Wat ik daarin miste, waren verwijzingen naar attracties, zones of spookhuizen; dat was vorig jaar wel duidelijker. Ook miste ik opnieuw de Halloween voice-over die vorig jaar de vuurwerkshow opende met "DID YOU HAVE A HORRIFYING NIGHT?". Verder zat er een effect in met Solaris dat echt supertof is uitgevoerd. Ik heb het idee dat ze dit jaar wel wat meer knallen gebruikten. Daarnaast maken ze ook gebruik van moving heads.
Conclusie
Al met al was het een super positieve ervaring, en het is natuurlijk pas de eerste avond. De nieuwe parade staat nog in de kinderschoenen. Volgens vrienden moet Now You're Mine sterk verbeterd zijn, met duidelijk meer scares en doorgevoerde verbeteringen op de punten waar ze vorig jaar tegenaan liepen. De uitrijfile is nog steeds aanwezig, maar het is stukken beter georganiseerd dan vorig jaar, waarbij je wel tot een uur in de file kon staan. Ik kijk uit naar de volgende avonden die ik ga bezoeken!
- Bijgewerkt
Demin die heb ik zeker, ik zal de afbeeldingen verborgen zetten, de paradewagen van Morgana is toch al bekend door de concept arts, vandaar dat de afbeelding hierboven zonder spoiler staat.
• The Witches Forest, geen wagen, geen zichtbare veranderingen.
• Cirque, geen wagen wel extra Clowns en Sippy liep met een uithangbord om haar heen
• DesTroy, geen wagen (klik)
• De paradewagen van Shadows of the Sea (klik)
• Ander perspectief van Shadows of the Sea (klik)
• De paradewagen van Fiesta de los Muertos (klik)
• De paradewagen van Trapped (klik)
• De paradewagen van Morgana's Frozen Knights (klik)
Afbeeldingen staan opgeslagen op het forum, klikken op de link verwijst je door naar de locatie van forum.pretpark.club, geen extern opgeslagen afbeeldingen.
Ik ben afgelopen zaterdag ook geweest. Heb me prima vermaakt en de parade was op zich leuk gedaan om het volk wat te spreiden.
Heb maison en de mijn gedaan en die waren in mijn ogen goed. Maison vond ik de mindere van de twee. Now you’re mine gingen we met z’n 3en in en hebben er 20 minuten in rond gedwaald voor we er uit waren. De scare zones waren goed te doen al vond ik shadows of the seas qua acteurs onder bezet en cirque vond ik echt tegen vallen mede omdat er te weinig acteurs rond liepen.
Ook was het eten van de foodtrucks in mijn ogen net te duur (broodje pulled pork voor €13 is mij te veel van het goeie)
Voor de rest hebben we ons prima vermaakt zoals gewoonlijk.
- Bijgewerkt
Quepert Heb me prima vermaakt en de parade was op zich leuk gedaan om het volk wat te spreiden.
Ik moet zeggen, de parade en het verhaal van de voorshow zijn prima, heb een video teruggekeken alleen mis je beeld bij het verhaal als je niet in Port Laguna bent.
Quepert De scare zones waren goed te doen al vond ik shadows of the seas qua acteurs onder bezet en cirque vond ik echt tegen vallen mede omdat er te weinig acteurs rond liepen.
Bij beide scare zones had ik juist het idee dat er voldoende personen rondliepen, en bij Cirque juist extra actors. Bij Shadows kwam het inderdaad zo over omdat ze de fotopunten buiten Magische Vallei hebben gezet om ook daar drukte en opstoppingen te voorkomen.
En wat betreft prijzen bij de Foodtrucks ben ik het 100% met je eens, hoewel 8 stuks Sushi bij ons in de plaatselijke Sushi zaak ook rond de 11 á 12 euro kosten, dan vind ik 13,50 bij de externe Foodtruck nog wel mee vallen. De burgers bij Barbelicious zijn inderdaad best prijzig, maar je krijgt een vers product van hoge kwaliteit met frietjes voor ongeveer 15 euro, en bij Katara betaal je ook 16 euro voor een menu. Het enige wat je mist is drinken.
Maar veel duurder als dit moet het niet worden want dan haken mensen af…
Ook de oliebollenkraam was erg prijzig, $1,75 per oliebol, waar op de meeste kermissen een oliebol rond de 1 euro kost.
Ook Cirque is wel veranderd, je hebt geen podium meer, die er vorig jaar volgens mij wel was. Ook de cake walk was kleiner dan vorig jaar. De opstoppingen bij Morgana's troon en Shadows zijn ook nog steeds niet opgelost, waar shadows moeilijk is om op te lossen, kun je het gebied van Morgana wel uitbreiden.
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 Ook de cake walk was kleiner dan vorig jaar.
Vorig jaar stond de eerste 2 of 3 avonden de Nostalgische Cakewalk van fa. Reemer in Toverland, omdat de grote Cakewalk van fa. Cameron op de kermis in Echt staat. Dat is dit jaar het zelfde geval.
En op welke kermis krijg je voor 1 euro nog een oliebol? Dat is naar mijn inziens toch echt 1.25 - 1.50, dus ik vind de prijzen echt geen uitzondering.
pretparkgekkie05-10 De opstoppingen bij Morgana's troon en Shadows zijn ook nog steeds niet opgelost, waar shadows moeilijk is om op te lossen,
De scarezone Shadows of the Sea is iets groter gemaakt, ze hadden het eigenlijk 1 richting moeten maken, maar de fotopunten staan nu juist buiten de Magische Vallei om opstoppingen tegen te gaan.
Jordy En op welke kermis krijg je voor 1 euro nog een oliebol? Dat is naar mijn inziens toch echt 1.25 - 1.50, dus ik vind de prijzen echt geen uitzondering.
Dan nog: Duurder zijn dan op een kermis is gewoon té duur. Natuurlijk snap ik dat het overgrote deel van inkomsten uit F&B komt. Maar met deze prijzen lopen ze ook weer een hele hoop mis omdat mensen het met de massa's zelf mee brengen.
Ga eens naar die Duitse parken kijken met fair geprijst F&B. Daar staan gewoon rijen aan bepaalde kraampjes om te kopen.