gaat die rare mickey mouse ingang dan ook weg? Ik vind het meer passen bij disney, met die twee uitziende oortjes.

Anoniempje Zoals Japio al zei, het plein is erg leuk en sfeervol, al kan het soms best krap zijn op drukke dagen, er zou richting de ingang wel iets meer mogen van mij (bijv wat kleine huisjes van de dorpsbewoners met hints erin naar het verhaal van M&M) en de wachtrij zelf voor dat bij het stationsgebouw bent mag ook wel sfeervoller. Vergelijkbaar als we zagen met dit concept art:

maar genoeg off-topic van mij kant, qua hotel ben ik wel benieuwd, al zou ik zelf meer iets van chique (efteling stijl) steampunk hebben gekozen voor het idee van dat de begaande grond de min of meer de machine/stuurruimte moet voorstellen van het luchtkasteel.

Gelukkig blijft het Efteling theater een plek met een warm gezellig authentiek interieur. Stel je voor dat ze dat ontwerpbureau daar ook aan de slag laten gaan... 😱

Of het theatertje bij de Carrousel.

Tonnie Als ik naar deze concept art kijk, krijg ik het idee dat het hier om een self-incheck balie gaat. Die arme meneer is daar alleen om mensen te helpen die niet begrijpen hoe ze zelf moeten inchecken. Je hoeft dus geen medelijden met hem te hebben. En dit is ook geen giftshop 🤣🤣

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Thomatio Voor ouderwetse kneuterigheid moet je in het park zelf zijn. Dit hotel moet niet de underdog worden van het nieuwe hotel. Het is een goed idee van de Efteling om de lobby hier op gelijk niveau te brengen. En als ik na die oude lobby foto kijken is die nieuwe lobby een hele goede frisse nieuwe verbetering.

Jailsamer de concept art duid op een medewerker die achter die balie staat met een scherm naar hem toe, niet naar de gasten die aan komen lopen.

Overigens misschien even een mededeling van huishoudelijke aard, maar je kan meerdere reacties in 1 bericht plaatsen, ook meerdere quotes zijn mogelijk.
    4 berichten achter elkaar staat rommelig en is niet gewenst.

Eftelabbo Buiten de themakamers is er sowieso toch geen 100% efteling sfeer in het hotel.

Mwah, ben ik het niet mee eens. Tuurlijk zijn de thema suites op en top Efteling (logisch, want ze beelden een attractie, sprookje of gebied uit...). Maar ik vind de kamers niet 'niet Eftelings'.

In de comfortkamers zitten allemaal kleine details verstopt die het in mijn ogen 'Eftelings' maken. Silhouetten in de lambrisering, de kattenlamp, de vleugellamp, de silhouetten in het behang, maar de Zeven Mijls Laarzen als prullenbakken. Ja het is basic en Hotel Chique, maar wel met een modern Efteling sausje. In mijn ogen veel beter dan allemaal drukke 'Pieckse' kamers met gescheurd stucwerk en tierelantijntjes. Nee, laat dat maar lekker in het Efteling Park zelf.

Olaf ik vind dit niet bij de rest van het hotel bijpassen wat veel donker blauw heeft.

Als ik een inschatting mag maken, zien we op deze foto's 'slechts' een klein deel van de begane grond. Als ik dat plaats in de huidige situatie zou dit zelfs nog geen 10% van de hele begane grond kunnen zijn... Kijk je naar het gangetje voorbij de lounge (eerste foto), zie ik al wel meer donkere tinten die hierop kunnen aansluiten, dus er is nog genoeg te ontdekken lijkt mij.

Die keus vind ik ook wel mooi in het concept passen. Je komt in een frisse, lichte ruimte binnen waar je incheckt en naarmate je verder het gebouw binnenloopt en dus dieper de machine kamer in gaat (volgens het verhaal), wordt het donkerder qua kleuren en sluit het beter aan op de Hotel gangen boven. Je gaat als het ware dus op ontdekkingstocht. Conceptueel klinkt dat wel geinig.

Pretparkgenot Die receptiedeksjes, echt enorm onpraktisch.

Mwah, opzich kan het prima werken hoor. Je ziet het op meer en meer locaties terugkomen. En zoals @Efteltje al aangaf, veel van de check-in gaat tegenwoordig digitaal via de Efteling App. Dus echt een grote receptie is gewoon niet meer nodig. Daarnaast vind ik een grote balie ook nogal een drempel om echt met de medewerkers in contact te komen. Het is een soort barrière die zeker voor kindjes (het blijf een familie hotel) vaak erg groot is. Je merkt ook bij medewerkers dat ze erg statisch en reactief worden. Dit maakt het allemaal wat speelser. Ook voor gasten met een fysieke beperking wordt dit toegankelijker gemaakt, dus ik kan deze keus alleen maar waarderen.

Pretparkgenot En ik zou mijzelf er ook zeer onveilig voelen, je maakt namelijk nogal wat intimidatie mee aan zo'n receptie - ik spreek uit ervaring.

Geloof mij, ook bij een 'normale' balie of receptie kun je je onveilig voelen. Ook ik spreek uit ervaring en een fles drank vliegt er zo overheen of je wordt er gewoon overheen getrokken. Ofwel, elke situatie kan intimiderend, gevaarlijk of onveilig worden als iemand kwaad in de zin heeft. Een balie houdt dat niet opeens tegen. Kwestie van je personeel goed trainen op omgaan met dit soort situaties en zorgen dat de beveiliging/nooddiensten snel aanwezig zijn. Maar ik mag toch hopen dat dat soort situaties niet snel in een familie Hotel van de Efteling voorkomen...

Wordt dit ontworpen door de zelfde mensen als van het bosrijk restaurant? Want dan is de efteling ziel verdwenen...

• Mich vindt dit leuk.

BlueSpirit Maar ik mag toch hopen dat dat soort situaties niet snel in een familie Hotel van de Efteling voorkomen...

Ja hoor.. Komt ook daar 'gewoon' voor. En daarvoor heeft de Efteling dan weer omgaan met agressie trainingen beschikbaar. Scheelt wel dat beveiliging zo naast je staat bij het Efteling Hotel. Bij Bosrijk en Loonsche Land moeten ze iets langer wachten op beveiliging. Genoeg situaties, helaas, meegemaakt dat ze erbij geroepen worden om de boel te sussen.

Persoonlijk vind ik de concepten bijzonder generiek en on-persoonlijk uit zien. De groene wand kan misschien nog mooi worden (laten ze vrij weinig van zien), maar de rest word ik toch niet vrolijk van.

Een beetje een trend die ik in welk meer chiquere hotels tegenwoordig zie: Generiek en onpersoonlijk.

Ik vraag me af of iedereen die zo'n kritiek heeft op dat bosrijk restaurant er ook zijn geweest? Een foto zegt echt niet alles. Ik ben er twee weken geleden geweest en het is verre van kil zoals sommige dit hier aangeven. Natuurlijk mag er hier en daar nog wat deco toegevoegd worden. Maar heb mij nergens aan gestoord, enige waar ik mij aan stoorde was dat de helft van onze groep enigszins werd opgesloten met zitten. Er moesten 7 mensen opstaan om iemand naar het toilet te laten gaan. Bijzonder. Verder heb ik daar een prima ervaring.

On-topic, ik ben vooral benieuwd of ze een oud plan gaan uitvoeren. In 2015 werd gesproken dat ze de begaand grond anders wilden indelen zodat het hotel in het park zou komen te liggen. Hoe ze dat willen doen met de auto's ect weet ik niet. Maar hiermee zouden ze wel echt een stap maken om strookrijk aan het park te plakken. Ben dus ook heel benieuwd hoe ze het buiten aanpakken. Die servicebalie lijken meer die ikea werkplekken. Geen fan van.

Joostmaghetweten maar het Hotel ligt toch niet binnen de parkgrenzen volgens mij? Zou een herindeling van de ingang hier iets aan veranderen?

Joostmaghetweten Een foto zegt echt niet alles.

Ik moet eerlijk toegeven.. Ik vond de foto's over komen als een uitvaart locatie. Maar toen ik hier een paar weken geleden binnen liep viel het mij 100% mee. Het donkere hol heeft plaats gemaakt voor meer licht. Ook de receptie is veel ruimtelijker ondanks dat ze die naar voren hebben geplaatst en er dus minder ruimte is. Nog enkele Klaas Vaak elementen erin en het is af. Ik heb me laten vertellen dat die nog komen.

Mich In dat oude (jaren plan) was natuurlijk ook die circus coaster in het vat. Circus thema helemaal nog niet bekend natuurlijk. Dan zou dat hotel / grond bij het park getrokken worden en was het een onderdeel van dat gehele gebied. Of dit nog steeds een doel is...?

• Mich vindt dit leuk.

Met het plaatsen van de nieuwe hekken ligt het hotel al bijna helemaal in het park, dus dat zou nog steeds kunnen. Ook word er in het blog bericht gesproken over het verplaatsen van de hotelingang, die komt dan volgens mij aan de andere kant te liggen, gericht op het park dus.

een maand later

Pretparkgenot
          En wat vind je dan van Danse Macabre? De Pirana renovatie? EGH? Prinses op de Erwt?

2 maanden later

Vers van de pers:

Aanvraag vergunning voor het wijzigen van de brandcompartimentering van de begane grond van het Efteling Hotel aan Horst 31, 5171 RA Kaatsheuvel

Ontvangen aanvraag omgevingsvergunning reguliere procedure:

• Horst 31, 5171 RA Kaatsheuvel, het wijzigen van de brandcompartimentering van de begane grond van het Efteling Hotel (0809Z2402405 ontvangen 13-08-2024)

Marvin Aha, daarom kreeg ik geen data te zien in maart toen ik de prijzen eens wou bekijken 😅

Edit: excuseer had te laat gemerkt dat de data er al stonden. Dit gaat allemaal zo traag en wordt zo lang op voorhand aangekondigd dat je het gewoon al vergeten bent 😂