Eftelabbo Buiten de themakamers is er sowieso toch geen 100% efteling sfeer in het hotel.
Mwah, ben ik het niet mee eens. Tuurlijk zijn de thema suites op en top Efteling (logisch, want ze beelden een attractie, sprookje of gebied uit...). Maar ik vind de kamers niet 'niet Eftelings'.
In de comfortkamers zitten allemaal kleine details verstopt die het in mijn ogen 'Eftelings' maken. Silhouetten in de lambrisering, de kattenlamp, de vleugellamp, de silhouetten in het behang, maar de Zeven Mijls Laarzen als prullenbakken. Ja het is basic en Hotel Chique, maar wel met een modern Efteling sausje. In mijn ogen veel beter dan allemaal drukke 'Pieckse' kamers met gescheurd stucwerk en tierelantijntjes. Nee, laat dat maar lekker in het Efteling Park zelf.
Olaf ik vind dit niet bij de rest van het hotel bijpassen wat veel donker blauw heeft.
Als ik een inschatting mag maken, zien we op deze foto's 'slechts' een klein deel van de begane grond. Als ik dat plaats in de huidige situatie zou dit zelfs nog geen 10% van de hele begane grond kunnen zijn... Kijk je naar het gangetje voorbij de lounge (eerste foto), zie ik al wel meer donkere tinten die hierop kunnen aansluiten, dus er is nog genoeg te ontdekken lijkt mij.
Die keus vind ik ook wel mooi in het concept passen. Je komt in een frisse, lichte ruimte binnen waar je incheckt en naarmate je verder het gebouw binnenloopt en dus dieper de machine kamer in gaat (volgens het verhaal), wordt het donkerder qua kleuren en sluit het beter aan op de Hotel gangen boven. Je gaat als het ware dus op ontdekkingstocht. Conceptueel klinkt dat wel geinig.
Mwah, opzich kan het prima werken hoor. Je ziet het op meer en meer locaties terugkomen. En zoals @Efteltje al aangaf, veel van de check-in gaat tegenwoordig digitaal via de Efteling App. Dus echt een grote receptie is gewoon niet meer nodig. Daarnaast vind ik een grote balie ook nogal een drempel om echt met de medewerkers in contact te komen. Het is een soort barrière die zeker voor kindjes (het blijf een familie hotel) vaak erg groot is. Je merkt ook bij medewerkers dat ze erg statisch en reactief worden. Dit maakt het allemaal wat speelser. Ook voor gasten met een fysieke beperking wordt dit toegankelijker gemaakt, dus ik kan deze keus alleen maar waarderen.
Pretparkgenot En ik zou mijzelf er ook zeer onveilig voelen, je maakt namelijk nogal wat intimidatie mee aan zo'n receptie - ik spreek uit ervaring.
Geloof mij, ook bij een 'normale' balie of receptie kun je je onveilig voelen. Ook ik spreek uit ervaring en een fles drank vliegt er zo overheen of je wordt er gewoon overheen getrokken. Ofwel, elke situatie kan intimiderend, gevaarlijk of onveilig worden als iemand kwaad in de zin heeft. Een balie houdt dat niet opeens tegen. Kwestie van je personeel goed trainen op omgaan met dit soort situaties en zorgen dat de beveiliging/nooddiensten snel aanwezig zijn. Maar ik mag toch hopen dat dat soort situaties niet snel in een familie Hotel van de Efteling voorkomen...