Ik vindt de concept art er wel leuk uitzien, de bladeren aan de muur geeft een beetje droomvlucht vibes. Maar als de laatste foto de giftshop is, vindt ik dat niet echt mijn smaak

‘Van 6 januari tot en met 17 april 2025 is het Efteling Hotel gesloten‘

Zou het Efteling Grand Hotel in die periode al geopend zijn?

• Mich heeft hierop gereageerd.

laprikantan dit is de huidige lobby. Dan vind ik het toch echt een hele verbetering.

(en ja ook deze foto is al wat ouder, maar als je binnenloopt zul je het nog steeds zo aantreffen...)

laurenstp dat was ook mijn eerste gedacht, zouden ze nu echt dit hotel sluiten terwijl het andere nog in afwerkingsfase zit?

Mich dat dwingt wel de consument om in die periode voor het nieuwe hotel te kiezen. Dus ik snap de overweging

Past best wel bij het huidige restaurant en de hotelkamers. Het werd hoogtijd dat dit aangepakt werd. Ook goed om te weten dat de ingang eindelijk verplaatst wordt. Het is niet perse heel Eftelings, maar was dit hotel dat ooit? Voor mij is het alleen maar een verbetering, ook al is het niet perse Eftelings. Deze stijl past hier beter dan in het Bosrijk restaurant.

Ik vind het behoorlijk kil, modern en industrieel. Zoveel mogelijkheden, en dan kiezen ze voor een interieur dat in elk modern hotel of restaurant in Nederland thuishoort. Heb toch echt veel liever de ouderwetse eftelingse kneuterigheid die het nu heeft. Ja het mag opgefrist worden, maar zo rigoureus dat het niet meer als efteling voelt vind ik jammer.

Dit is toch puur de horror als je daar als medewerker de hele dag achter moet staan.
            Wie zo een opstelling voor zijn personeel bedenkt moeten ze toch echt hun ontwerp materiaal afnemen hoor.

BlueSpirit ik denk met een aantal andere kleur tinten dat redelijk er dan weer uit ziet. Op zich vind ik die niet er echt 'oud' overkomen.
              Maar bij hotels zijn het vaak donkere hollen, en is vooral van belang er goed licht bij te zoekebln

Je moet denk ik niet vergeten dat alle hotelgasten vooraf al zijn ingecheckt en eigenlijk niet meer bij de balie komen. Dit soort kleinere balies zie je steeds meer en bevorderd persoonlijk contact omdat je makkelijker naar de gast toeloopt en kan meelopen. De ‘ouderwetse’ balie vormt een barrière en daarmee afstand. Dat de Efteling afscheid neemt van een balie snap ik daarom wel. Een medewerker kan je nu eerder benaderen en je vervolgens meenemen. Ik zou het op mijn werk ook op deze manier aanpakken in plaats van de traditionele balie.

Dit oogt mij als hetzelfde architectenbureau als bij bosrijk, alleen is er qua sfeer hier niet zo heel veel te verpesten. 😅

Het is niet mijn smaak, dus in die zin vind ik het lelijk, maar dat is smaak en daar valt weinig over te twisten.
                Het is uiteraard een vooruitgang ten opzichte van de huidige status, maar dat is zo oud dat alles dat wel is.

Ik vind het vooral niet sprookjesachtig, maar volgens mij wil het park steeds minder de Eftelingsfeer in haar accommodaties. Dat gevoel heb ik in ieder geval na de laatste verbouwingen. Een andere sfeer toepassen is niet mijn keuze, ik hou ervan om in de bubbel te blijven, maar ik woon te dichtbij om er ooit te hoeven slapen. Dus ach.

Tenslotte blijven dit soort concepts wel erg clean en kil. Of dat daadwerkelijk zo gaat zijn is een tweede.

Ik ben vooral benieuwd naar het cafegedeelte. Hoezeer ik dat vanaf foto's in de huidige situatie ook wat oubollig vind ogen, hebben veel fans hier volgens mij veel goede herinneringen lopen. Ik kan me voorstellen dat indien dat deze sfeer uit gaat stralen vooral voor wat reuring gaat zorgen.

Mark Ik heb daar echt een hele lange tijd achter de bar gestaan , hele avonden lang amper iemand aan de bar gezien.

Wat vetreft de gelagkamer: ik neem aan dat de bar blijft. Maar het mag wel een update krijgen. Het is nu echt een donker en kil hol. Echt niet meer van deze tijd

Meelworm Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar ik vind deze stijl eigenlijk wel op zijn plaats in het hotel. De industriële look is uiteraard volledig misplaatst in het eethuys. Zomaar overal klakkeloos fris en modern tegenaan smijten vind ik geen goede ontwikkeling, maar bij het hotel zit er daadwerkelijk een logische visie achter: het is een luchtkasteel, dus gaan we voor een industriële vliegeniers look alla Charles Lindberg in mindere maten uiteraard. Daarnaast matcht het diepe blauw ook goed met de verdiepingen erboven, ik moet zeggen dat ik overwegend positief ben maar vooral benieuwd naar het uiteindelijke plaatje.

Buiten de themakamers is er sowieso toch geen 100% efteling sfeer in het hotel. Ben blij dat ze het moderniseren. Wat er tot nu toe stond was zo ouderwets. Het past gewoon bij een chique hotel. Wat dat betreft dus niks mis mee.

Het doet me denken aan het wondere wolkendek van vroeger haha

Eftelabbo de gelagkamer een donker en kil hol..? Hebben wij het wel over dezelfde ruimte? Als er iets nog een beetje klassieke Eftelingse uitstraling heeft dan is het in mijn ogen de gelagkamer wel. Toegegeven dat het rode systeemplafond niet de sjiekste is, maar de sfeer van een bruin café vind ik persoonlijk toch een heel stuk knusser dan een metalen constructie met wat banken en een rij klokken aan de muur.