BlueSpirit ik vind dit niet bij de rest van het hotel bijpassen wat veel donker blauw heeft.
De Efteling gaat begane grond Efteling Hotel verbouwen
- Bijgewerkt
Het wordt met elk project pijnlijker dat de Efteling Michel den Dulk heeft laten gaan.
Los van de stijl ... Die receptiedeksjes, echt enorm onpraktisch. En ik zou mijzelf er ook zeer onveilig voelen, je maakt namelijk nogal wat intimidatie mee aan zo'n receptie - ik spreek uit ervaring. En dat gasten op je scherm meekijken is ook niet handig, daar staat ongetwijfeld een hoop vertrouwelijke informatie tussen. Onwerkbaar.
Laat ik er maar verder niks meer over zeggen. Na Max & Moritz, Nest en het Eethuys van Bosrijk is het wel duidelijk wat ik van de recente ontwikkelingen in de Efteling vind.
Deze ijzeren, winkelcentra, hoog Catharijne uitstraling past toch totaal niet bij de Efteling? En serieus wat Pretparkgenot al boven mij zei: "Hier wil je toch niet werken als medewerker?" Sorry, ik ben zeer sceptisch en na Nest en het Eethuis is dit weer iets waar ik niet op wacht.
Pretparkgenot Michel heeft ook weer niet zo’n grote footprint achter gelaten dat zulke teksten aanslaan in mijn optiek.
Pretparkgenot Het wordt met elk project pijnlijker dat de Efteling Michel den Dulk heeft laten
Dus de Efteling is tot dit ontwerp gekomen omdat ze Michel hebben laten gaan? Dat noem ik een drogreden.
Ik heb het idee dat men de bigger picture in dit geval niet ziet. Je kan alles wat ook maar een beetje de naam Efteling draagt volstouwen met scheurend stucwerk met doorpiepende baksteentjes maar op een gegeven moment wordt datgene wat door iedereen als Eftelings wordt beschouwd gewoon een one trick pony.
Ik vind dat het de Efteling siert om buiten het park te experimenteren met andere stijlen. Soms is dat volkomen onlogisch zoals bij het eethuis bleek maar dit project heeft wel een duidelijke visie, het sluit goed aan op de eerdere renovaties van het hotel en op het feit dat het een zwevend kasteel moet voorstellen. Of je het mooi vind of niet is uiteraard een kwestie van smaak.
Pretparkgenot Laat ik er maar verder niks meer over zeggen. Na Max & Moritz, Nest en het Eethuys van Bosrijk is het wel duidelijk wat ik van de recente ontwikkelingen in de Efteling vind.
Tja, je licht nu het eethuys, M&M en Nest uit maar waarom niet danse macabre, symbolica en de baron? Mijn punt is: je kan alles wel zo pessimistisch bekijken maar op een gegeven moment kom je toch in een negatieve spiraal die de efteling liefhebberij in mijn optiek niet echt verbetert. En nee, vroeger was niet alles beter, vroeger zette men ook niet alleen maar pracht en praal neer. Kijk maar hoe de oude lobby van het hotel tot stand is gekomen.
Pretparkgenot Na Max & Moritz, Nest en het Eethuys van Bosrijk is het wel duidelijk wat ik van de recente ontwikkelingen in de Efteling vind.
Deze reactie had zin gehad als je M&M en Nest! achterwegen had gelaten. De ontwerper van die projecten staat op non-actief als ontwerper en de ontwerpers van de Zes Zwanen, Bakkerij Krümel, Sirocco/Archipel en het Huyverwoud/Danse Macabre zijn nog bezig. Kunnen we eens stoppen met het framen dat alle kwaliteit van de Efteling de laatste jaren op het niveau van M&M en Nest is?
Had je de vergelijking met het Eethuys alleen gemaakt dan had je zeker een punt. Immers worden hier toch wel dezelfde keuzes gemaakt bij beide projecten die allebei onder verblijfsaccommodatie vallen. Echter vond ik het oude Eethuys zeer passend bij het exterieur van het gebouw en de stijl van Bosrijk, maar het nieuwe interieur totaal niet. Bij het Efteling Hotel vind ik het nieuwe interieur wel beter passen bij de rest van hotel na de renovatie van de buiten en binnenkant. Feit blijft dat het inderdaad niet Eftelings is, maar vooral generiek hotel chique. Dat is blijkbaar de keuze die iemand bij de Efteling gemaakt heeft voor verblijfsaccommodaties.
- Bijgewerkt
Ik vindt nest ook een rare keuze maar, mag ik vragen waarom iedereen eigenlijk zo veel haat heeft naar Max en Moritz, ja de wachtrij en de natuurlijke omgeving is niet heel best maar de muziek en het thema is wel leuk toch?
Dit is niet bedoeld als een aanval, ik ben gewoon een beetje benieuwd naar waarom jullie max en moritz zo'n doorn in het oog vinden.
Geertmans wat een verademing deze reactie. Ben het dan ook volledig met je eens. Is het chique? Ja. Is het "Eftelings"? Nee, al weten we de details natuurlijk niet. Is het een flinke verbetering van het oudbolligejaren 90 sfeertje? Jazeker!
Anoniempje Dit ben ik met je eens hoor. Of liever gezegd, aan het Max & Moritz plein is niet veel mis. Krümel is natuurlijk top en het is leuk om de verschillende streken te ontdekken. Zodra je echter richting de wachtrij loopt wordt alles kaler en feller is worden de thema-elementen infantieler.
gaat die rare mickey mouse ingang dan ook weg? Ik vind het meer passen bij disney, met die twee uitziende oortjes.
- Bijgewerkt
Anoniempje Zoals Japio al zei, het plein is erg leuk en sfeervol, al kan het soms best krap zijn op drukke dagen, er zou richting de ingang wel iets meer mogen van mij (bijv wat kleine huisjes van de dorpsbewoners met hints erin naar het verhaal van M&M) en de wachtrij zelf voor dat bij het stationsgebouw bent mag ook wel sfeervoller. Vergelijkbaar als we zagen met dit concept art:
maar genoeg off-topic van mij kant, qua hotel ben ik wel benieuwd, al zou ik zelf meer iets van chique (efteling stijl) steampunk hebben gekozen voor het idee van dat de begaande grond de min of meer de machine/stuurruimte moet voorstellen van het luchtkasteel.
- Bijgewerkt
Gelukkig blijft het Efteling theater een plek met een warm gezellig authentiek interieur. Stel je voor dat ze dat ontwerpbureau daar ook aan de slag laten gaan...
Of het theatertje bij de Carrousel.
Tonnie Als ik naar deze concept art kijk, krijg ik het idee dat het hier om een self-incheck balie gaat. Die arme meneer is daar alleen om mensen te helpen die niet begrijpen hoe ze zelf moeten inchecken. Je hoeft dus geen medelijden met hem te hebben. En dit is ook geen giftshop
Thomatio Voor ouderwetse kneuterigheid moet je in het park zelf zijn. Dit hotel moet niet de underdog worden van het nieuwe hotel. Het is een goed idee van de Efteling om de lobby hier op gelijk niveau te brengen. En als ik na die oude lobby foto kijken is die nieuwe lobby een hele goede frisse nieuwe verbetering.
Pretparkgenot Onveilig??? Dat begrijp ik echt helemaal niet???
Geertmans Wow, goed gesproken.
Jailsamer de concept art duid op een medewerker die achter die balie staat met een scherm naar hem toe, niet naar de gasten die aan komen lopen.
Overigens misschien even een mededeling van huishoudelijke aard, maar je kan meerdere reacties in 1 bericht plaatsen, ook meerdere quotes zijn mogelijk.
4 berichten achter elkaar staat rommelig en is niet gewenst.