Jeetje, nooit gedacht dat we op dit forum ooit een discussie zouden voeren over parkeren bij een pretpark.
Dat bedrag wat je betaalt voor parkeren wordt ook weer geïnvesteerd in o.a. die parkeerplaats én het park. Mij is het dat wel waard.
Jeetje, nooit gedacht dat we op dit forum ooit een discussie zouden voeren over parkeren bij een pretpark.
Dat bedrag wat je betaalt voor parkeren wordt ook weer geïnvesteerd in o.a. die parkeerplaats én het park. Mij is het dat wel waard.
Vind 13 euro nog meevallen , ik ga vanavond naar de toppers moet 20 euro betalen voor een niet beveiigde parkeerplek , en moet ook nog eens eens 25 min lopen naar de arena.
Dan vind ik 13 euro voor heel de dag parkeren niet duur . In verhouding tot paar uur concert.
Ik ben wat verbaasd over de "nette" opmerkingen van mensen die menen dat een prijs van €13 rechtvaardig is en dat het parkeren van je auto bij de buren van BJL super asociaal is. Voor mij is het vinden van een gratis parkeerplekje hobby en onderdeel van de voorpret van het bezoek aan een kermis, pretpark of dierentuin. Als ik een kermis bezoek weet ik nooit hoelang ik blijf, dus probeer ik een plek te zoeken waar ik gratis net zolang kan parkeren als ik wil. Waarom zou ik mijn entree met korting voor Ouwehands bij ANWB bestellen om vervolgens te gaan betalen om de auto te parkeren terwijl dat gratis kan bij sportpark Candia 66? Tip!: Bij grote drukte wordt dat terrein gebruikt als extra (betaald) parkeerterrein van Ouwehands, maar als je bij de medewerker van Ouwehands zegt dat je voor Candia komt mag je gratis parkeren volgens Candia zelf. De betaalde parkeerplaatsen van Burgers Zoo of het Openluchtmuseum zijn ook redelijk makkelijk te omzeilen, en zolang het mag, waarom niet? En zo zijn er wel meer handigheidjes om niet te hoeven betalen in binnen en buitenland. Bij Moviepark vond ik vorig jaar een heel mooi plekje op het naastgelegen parkeerterrein van Schloss Beck. Achteraf had ik beter kunnen betalen om te parkeren bij MP, want het was een warme dag, en die wandeling voelde als lood. Tegenover Hellendoorn bij Trias is ook gratis te parkeren en is ook goed te bewandelen. Zelfs bij Slagharen zou je op het terrein van de sportvereniging Lutten gratis kunnen parkeren. Daar staan echter verbodsborden die ik respecteer. Maar mocht je daar wél parkeren komt er echt niemand je wegslepen, wat dat betreft is zo'n bordje juridisch niet voldoende. Ben ik nu asociaal? Dat vraag ik mij af na de vele reacties, maar het kan mij tegelijkertijd niet zoveel schelen. Zoals gezegd, voor mij is het onderdeel van de voorpret en niet zozeer omdat ik het niet kan betalen. Het is meer het niet willen betalen omdat het in geen verhouding staat tot wat er geboden wordt. €13 in het geval van BJL is gewoon te veel naar mijn mening en brengt in het geval van 815.000 bezoekers (in 2015) en het rekensommetje van 4 personen per auto een bedrag van dik 2.6 miljoen op. Da's lekker cashen. Nu hoef ik niks te betalen voor BJL zelf dus ik heb vorig jaar gewoon betaald om te parkeren, maar tussen mijn oren zit dat stemmetje dat zegt dat het ook gewoon 4 of zelfs 5 koppen koffie hadden kunnen zijn. En dan hebben we Emmen en Harderwijk ook nog met hun (zee)dierenparken. Dolfinarium kost om te parkeren ook al €11 per dag, en in Emmen betaal je €9.25. Ik kan het uitstekend betalen, maar ik vind het te duur. Dan maar een stukje lopen en drie koppen koffie extra.
Johan-Knijn makkelijk te omzeilen, en zolang het mag, waarom niet?
Maar hier ga je al de mist in, want in een hoop voorbeelden geef je zelf al aan dat er eigenlijk beperkingen zijn die je met een leugen omzeilt, want je komt bijvoorbeeld niet voor Candia, je komt voor Ouwehands, en Trias is een organisatie met gewoon een eigen terrein.
Zijn er echt openbare parkeerterreinen dan is t gewoon een eigen keuze, maar je gaat dus in een aantal gevallen bewust op gebieden staan waar het niet de bedoeling is en er wel regels zijn ingevoerd, misschien zijn de regels juridisch discutabel in jou ogen, maar er zijn dus wel regels tegen de overlast die je bewust overtreed.
Johan-Knijn Ben ik nu asociaal?
Als je bewust beperkingen die er zijn negeert en op private terreinen parkeert, dan ja, kan er niets anders van maken.
Johan-Knijn maar als je bij de medewerker van Ouwehands zegt dat je voor Candia komt mag je gratis parkeren volgens Candia zelf
Dus zolang je er maar over liegt, dan is het goed?
Johan-Knijn Tegenover Hellendoorn bij Trias is ook gratis te parkeren en is ook goed te bewandelen
Even los van 't feit dat de locatie sinds afgelopen najaar gesloten is, is het natuurlijk verwerpelijk om voor parkeeroverlast te zorgen bij een jeugdhulp-instelling.
Johan-Knijn Daar staan echter verbodsborden die ik respecteer.
Dus pas als er een bordje staat dat het écht niet mag en je het risico loopt dat je auto wordt weggesleept, dan "respecteer" je het parkeerregime pas? Het feit dat er een (betaald) parkeerterrein/-gebouw naast de ingang van het park ligt (omdat een park aan zijn (van overheidswege opgelegde) parkeernorm moet voldoen) was niet voldoende duiding?
Johan-Knijn zo zijn er wel meer handigheidjes om niet te hoeven betalen
Ik citeer graag mijn eigen stellingname van eerder in dit topic nogmaals:
Niek Wil je de parkeerkosten uitsparen, dan moet je lekker met het openbaar vervoer gaan of met de fiets, maar ga niet omwonenden opzadelen met jouw luxeprobleem waar je eigenlijk niet voor wilt betalen (namelijk wel je vervuilende blik ergens neerpleuren, maar niet de kosten willen dragen).
Johan-Knijn Tegenover Hellendoorn bij Trias is ook gratis te parkeren en is ook goed te bewandelen. Ze
Wacht even. Je gaat bij een jeugdhulpinstelling, waar jongeren zitten met echte problemen en de parkeergelegenheid beperkt is, parkeren om wat euro's uit te sparen? Aai. Dat je niet wilt betalen en creatief wilt zij niet parkeren; be my guest. Maar dit vind ik niet echt ok. Je snapt wel dat dit ook een privé terrein is?
Het parkeren op prive terrein is wat mij betreft ook echt not done....
Parkeren op openbare parkeerplekken (voorzieningen voor elke weggebruiker) is naar mijn mening geen enkel probleem, als er in de buurt van Bobbejaanland vrije openbare parkeerplaatsen zijn zie ik niet waarom ts daar niet zou mogen parkeren, dat het moreel niet netjes is tja... dan moet zoals ik eerder aangaf het park (als goede buur) maar met de gemeente in overleg gaan of de gemeente net zoals hier in Kaatsheuvel zorgen voor vergunningsgebieden.
Bij de meeste parken parkeer ik op openbare parkeerplaatsen: MoviePark, PortAventura, Walibi Belgium, Phantsasialand etc, je moet natuurlijk niet fout gaan parkeren, of hinderlijk parkeren, of op prive terrein gaan staan (tuin, berm, oprit enz enz).
De fijnste parkeergelegenheid die ik tot nu toe gezien heb is toch echt wel Tripsdrill, duidelijk, en vooral gratis wat mij betreft mag dit wel bij meer parken zo zijn, vooral bij parken waar het uitrijden enorm slecht is geregeld (MPG).
Hoe een topic over gratis parkeren bij een park 100 berichten behaald kan ook alleen maar op een Nederlands forum
Eftelflags Je kunt er van alles van vinden, en dat ik bepaalde reacties uitlok ben ik mij ergens wel bewust. Dat mensen mijn gedrag omtrent het parkeren asociaal vinden kan ik goed mee leven. Een en ander komt voort uit een tijd dat wij elk dubbeltje moesten omdraaien om überhaupt ergens heen te kunnen in de vakantie. Zolang ikzelf vind dat wat ik doe door de beugel kan is er wat dat betreft niks mis. Ik wil wel even ter verdediging aanvoeren dat dit minimaal tien jaar terug is dat ik in Hellendoorn ben geweest, en het in de schoolvakantie was. Toen ik dat terrein op reed was ik de enige die daar parkeerde en er was totaal geen activiteit. Ik had van te voren gezien dat die instelling sloot in schoolvakanties, anders had ik dat niet gedaan.
Wat het parkeren bij Ouwehands betreft... Het parkeerterrein van Ouwehands zelf is niet afdoende als er grote drukte is in de vakanties. Er wordt dan uitgeweken naar het terrein van Candia wat normaal gesproken vrij parkeren is en waar nergens iets staat over privé voor leden van Candia. Dat Ouwehands daar een slaatje uit probeert te slaan door van dat terrein betaald parkeren te maken is wat mij betreft ook niet helemaal netjes. Als ik dan op internet lees dat Candia dit zelf ook niet ideaal vindt (understatement) en hun bezoekers aanraadt te zeggen dat ze voor Candia komen ipv Ouwehands weet ik ik wat ik zou moeten doen. Dat dit nog nooit is voorgekomen is een andere zaak. Ik ben altijd vroeg bij Ouwehands en parkeer recht voor het hotel aldaar. Nee, is niet asociaal. Parkeerplaatsen zijn openbaar, het hotel heeft een eigen privé parkeerplaats.
Johan-Knijn Zolang ikzelf vind dat wat ik doe door de beugel kan is er wat dat betreft niks mis.
Ja, als we allemaal zo denken is het hek van de dam he
Yvan Wat een veroordelingen hier weer. Een openbare parkeerplaats is bedoeld om daar te staan, wat je reden ook is. Als je er wettelijk mag staan hoeft niemand daar iets van te zeggen. Als iemand liever een uur loopt dan 13 euro te betalen is dat zijn zaak. Ik ben ook zo iemand die weigert onnodig geld uit te geven aan parkeren, dat parken als melkkoe gebruiken. Dat is pas asociaal. Parken wekken door hun absurd hoge parkeertarrieven juist overlast in de buurt aan.
Als er structurele overlast is zal de gemeente meestal reageren met een parkeerverbod, blauwe zone of betaalparkeren. In de woonwijk het dichtst bij het park is dat ook gebeurd. In Bobbejaanland zal je daarom moeilijk gratis parkeerplaatsen vinden dichter dan 1 km van het park. Maar bv hier in de Heidestraat is het wel mogelijk, dat is ongeveer op een kilometer van het park. https://www.google.com/maps/@51.2071572,4.9019338,3a,75y,81.98h,88.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgNN-8t8rTciZjN2IRLCn_Q!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&coh=205409&entry=ttu
Alfa Maar bv hier in de Heidestraat is het wel mogelijk, dat is ongeveer op een kilometer van het park.
Maar daar zijn helemaal geen parkeerplaatsen?? Of pleur jij je wagen daar gewoon lekker asociaal in de berm?
Alfa Een openbare parkeerplaats is bedoeld om daar te staan, wat je reden ook is.
Maar een openbare berm niet...
Binnen de bebouwde kom is parkeren in de berm ook in België gewoon toegestaan (mits het niet op privé terrein is natuurlijk en het niet om een verhoogd grasperk gaat). Niets asociaals aan. Mensen voor elke scheet verwijten dat ze asociaal terwijl je overduidelijk die situatie niet kent: Dát is pas asociaal .
Overigens mag dit in Nederland zelfs gewoon als er een parkeerverbod is. Een parkeerverbod geld namelijk alleen voor de rijbaan en niet voor de berm. Wel even aan de plaatselijke verordening denken, gezien daar parkeren in het groen vaak alsnog verboden word. (persoonlijk zou ik het er gewoon niet op gokken).
Maar veel belangrijker nog: als je goed kijkt zie je dat er wel degelijk enkele parkeerplaatsen in deze straat zijn
Coasterfrenzy en als je , je auto in belgie parkeert langs de weg houd er rekening mee hoe je parkeert.
Altijd met de rijrichting mee, daar zijn ze in belgie fel op .
Het topic wordt steeds leuker en de bak popcorn is nog lang niet op. Mensen asociaal noemen terwijl er gewoon volgens de regels geparkeerd wordt, misschien nog even een theorielesje nemen @Niek ?
Coasterfrenzy Het feit dat je al dit soort onnozele en vergezochte vergelijken zoekt zegt eigenlijk al genoeg over hoe gehersenspoeld deze maatschappij is om gewoon maar alles aan te nemen wat ze voor geschoteld word. Diep triest.
Coasterfrenzy Ohja.. zoals de burgemeester van Londen die beweert dat het heel normaal is dat er terroristische aanslagen plaats vinden als je in zo een grote stad woont.
Ik wil deze gewoon even onder elkaar zetten
Oh we zijn hier nog steeds bezig. Ik stel voor dat iedereen zich verdiept in wat in dit soort situaties wel en niet mag. Nu wordt er onterecht gewezen op iets wat gewoon mag. Ik zie het probleem gewoon niet. Gewoon lekker parkeren daar waar is toegestaan. Niks aan de hand.
Loekiloeki Gewoon lekker parkeren daar waar is toegestaan. Niks aan de hand.
Daar zit nu net de crux. Ik denk dat veel mensen hier liever zien; gewoon parkeren daar waar het wordt geacht.
Toen ik afgelopen weekend in Disneyland Paris was, viel het mij op hoe weinig auto's er op de reguliere parkeerplaats staan op een (zeer drukke) weekenddag.
Te hoge parkeerkosten schrikken mensen gewoonweg af. 30 euro is dan ook erg fors. Mensen gaan dan kijken naar alternatieven. Bij Disneyland Paris is o.a. Val 'd Europe een alternatief, waarvan je voor een paar euro met de metro of bus bij Disneyland Paris bent. Als je écht geld wilt besparen, kun je zelfs dat stukje lopen. Voor mijn gevoel wordt dit dan ook massaal gedaan, gezien het aantal mensen dat richting de Five Guys liep na Illuminations.
Je hebt bij Disneyland Paris natuurlijk ook nog de (partner)hotels met eigen busservice en parkeerplaatsen, maar ik kan mijzelf niet voorstellen dat die zoveel capaciteit hebben dat ze veel invloed hebben op het aantal auto's op de reguliere parkeerplaats.
Conclusie: als de parking te duur is, zoeken mensen vanzelf naar alternatieven en blijft jouw parking leger dan wanneer je een eerlijker parkeerbedrag rekent. Dan verdien je onder de streep wel minder, maar je zorgt voor minder overlast in de buurt. Het is wel duidelijk welke prioriteit de meeste pretparken verkiezen.
Ik vind het vingertje wijzen naar "asociaal gedrag" trouwens enorm kinderachtig en niet passend bij iemand die een hogere functie heeft binnen dit forum. Zeker als diegene zich gewoon aan de regels houdt (zoals in de berm parkeren, wat gewoon mag in deze situatie). Het is prima dat iemand een eigen mening heeft op een forum, maar anderen uitmaken voor iets wat ze niet zijn in deze situatie, vind ik persoonlijk heel kwalijk.