We gaan het de aankomende dagen testen, een geweldig chique CoasterTracker hebben jullie gemaakt, waar nog veel andere ontwikkelaars van kunnen leren!

John Kun je het nog eens proberen? Ik vermoed dat ik het euvel verholpen heb 🙂

Yes, werkt nu!

Wat betreft de locaties van achtbanen: als je wel het park & naam van de achtbaan weet dan kom je ook al een heel eind met Find Place API van Google. Daar staan steeds meer attracties goed in. Alleen obscuur spul is niet te vinden maar als je met de wat bekendere landen begint kan dat veel tijd schelen.

• John vindt dit leuk.

Chapeau! Ik ben begonnen met invullen , het werkt zeer prettig en ziet er vooral erg goed uit! Spanje mag snel toegevoegd worden wmb.😊

Congrats voor de lancering!

Ben al begonnen met mijn gegevens erin te zetten. Jammezr dat coasterCount geen goeie export too heeft.

Is er, of zijn er plannen voor, een API?

• John heeft hierop gereageerd.

Heel tof! Ben ook langzaam bezig met alles invullen. Soms geeft hij een error met dat ik niet ingelogd ben, maar na een paar minuten lost dit vanzelf op. Tevens een verzoekje, kunnen we een zoekfunctie naar een park krijgen? 🙂

• John vindt dit leuk.

Leuk dat het er eindelijk is. Het ziet er ook nog eens geweldig uit.

Nu hou ik niet zo van dubbel werk dus ik wacht toch even de mogelijkheid af om eerst het bestand van de coasterbingo te importeren. Ik zou wel willen weten wat er gaat gebeuren met de data. Stel ik vul na een dagje pretpark waar ik al eens geweest ben alle banen in met datum en beoordeling, ben ik dan de datum en beoordeling kwijt als het coasterbingo bestand wordt geimporteerd of worden al ingevulde banen dan bv over geslagen bij het imprteren?

Ik heb al wel wat geprobeerd. Ik heb geprobeerd om Journey to Atlantis (Seaworld Orlando) toe te voegen met datum en beoordeling en daarna kreeg ik de melding er is iets mis gegaan. Na het wegklikken en opnieuw proberen ging het wel goed. Als ik vervolgens nog een keer de coaster bekijk zie ik wel de beoordeling, maar niet de datum wanneer ik de baan heb bereden. Maar wellicht dat dat komt omdat de tracker een dag achterloopt. Als ik op vandaag klik is het nog de 28e en gisteren de 27e terwijl het op dit moment al de 29e is.

Ik had nog even rondgesnuffeld in de tracker, maar je kan niet in de ranglijsten zien wat nou de meest gewaardeerde achtbanen zijn. Als je iedere keer een cijfer geeft komt daar denk ik wel een interessante lijst uit.

• John vindt dit leuk.

het werkt nog niet helemaal en ik mis grote parken in Duitsland, maar de eerste stap is gezet en die is goed.

Wellicht nog even goed om te vermelden, de volgende landen (en een staat) zitten er op dit moment volledig in. Mocht je voor parken/achtbanen in deze landen op foutieve data stuiten meld het dan ook vooral even via de Feedback tool die @John in de openingspost beschreef.

• België
          • Denemarken
          • Duitsland (Baden-Württemberg & Beieren)
          • Nederland
          • Noorwegen
          • Amerika > Florida

Wanneer nieuwe landen compleet zijn zullen we ook dat melden natuurlijk 🙂

Frederik Is er, of zijn er plannen voor, een API?

Vooralsnog heeft dat niet onze prioriteit. Maar zeg nooit nooit 🙂

Convival Soms geeft hij een error met dat ik niet ingelogd ben, maar na een paar minuten lost dit vanzelf op.

Hier ben ik wel benieuwd naar. Gebeurt dit tijdens je sessie? Of sluit en open je de tool? Er waren de 1e 3-kwartier problemen met nieuwe profielen maar dit zou opgelost moeten zijn.

Convival Tevens een verzoekje, kunnen we een zoekfunctie naar een park krijgen?

Dit vind ik een goede suggestie! Gaat op het lijstje 🙂

Ron Stel ik vul na een dagje pretpark waar ik al eens geweest ben alle banen in met datum en beoordeling, ben ik dan de datum en beoordeling kwijt als het coasterbingo bestand wordt geimporteerd of worden al ingevulde banen dan bv over geslagen bij het importeren?

Ik kan deze nog niet met 100% zekerheid beantwoorden omdat we hier nog wat werk voor moeten verzetten. Maar het heeft inderdaad onze voorkeur om een track vanuit de import 1x te tellen en over te slaan als je hem al toegevoegd zou hebben.

Ron Als ik vervolgens nog een keer de coaster bekijk zie ik wel de beoordeling, maar niet de datum wanneer ik de baan heb bereden

We hebben er tijdens de ontwikkeling voor gekozen om inderdaad meerdere keren een achtbaan toe te kunnen voegen. Zo kun je dus een logboek bij houden als je dat graag zou willen (wel alleen achtbanen, i.t.t. andere apps of websites) waarmee we ook aan het einde van het jaar statistieken kunnen tonen. Vandaar ook de optie om datums toe te kennen aan je bezoek.
            Dit wordt dus wel allemaal opgeslagen, maar het klopt dat we dit nu nog niet goed inzichtelijk hebben. Dit is wel iets waar we spoedig naar willen kijken.

Marco , maar je kan niet in de ranglijsten zien wat nou de meest gewaardeerde achtbanen zijn

Ook een waardevolle toevoeging. Gaan we ook iets mee doen!

John Hier ben ik wel benieuwd naar. Gebeurt dit tijdens je sessie? Of sluit en open je de tool? Er waren de 1e 3-kwartier problemen met nieuwe profielen maar dit zou opgelost moeten zijn.

Het gebeurde als ik een achtbaan wilde registreren.

heb zelf al een coaster count, maar wil via mijn account hier de achtbanen van mijn zoon gaan bijhouden. Al snel begonnen met invullen, maar ben iets te enthousiast geweest. Per ongeluk een achtbaan aangeklikt die hij nog niet heeft gehad. Ik zie alleen (nog) niet een knop om dit te kunnen herstellen. Klopt dat?

Daarnaast wordt er nu alleen de achtbanen geteld die nog actief zijn? Klopt dat?
              Zo zie ik dat mijn zoon op dit moment 27 achtbanen heeft bereden in NL, maar hier zitten de 3 achtbanen bij de Valkenier niet in. Bij de valkenier staat ondanks dat ik ze heb toegevoegd (en er een groen streepje voor staat) toch 0/3.
              Is dit een foutje, of bewuste keuze om alleen de bestaande achtbanen te tellen?

Verder ziet het er enorm mooi uit!

John Hier ben ik wel benieuwd naar. Gebeurt dit tijdens je sessie? Of sluit en open je de tool? Er waren de 1e 3-kwartier problemen met nieuwe profielen maar dit zou opgelost moeten zijn.

Gebeurde bij mij ook meerdere malen bij het registreren van een gereden baan.

Fijn de de coaster count er is! Mooi werk geleverd en ziet er ook nog eens gelikt uit. Omdat je nu veel achtbanen in 1x moet toevoegen om het compleet te maken merk ik wel dat het vervelend is om voor elke achtbaan opnieuw de datum te moeten instellen. Als de datum een paar jaar geleden is en de het park best veel achtbanen heeft is dat best vervelend. Is het niet mogelijk een bezoekdatum aan het park te geven en de achtbanen automatisch die datum krijgen?

Bij de Valkenier lijkt iets niet helemaal goed te gaan. Daar ga ik vanavond even induiken. Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat het park gesloten is en alle achtbanen daarmee inactief zijn. Dit zal bij andere parken mogelijk ook een issue zijn. Wordt naar gekeken!

@Jay-RideMaster je feedback voor Eat my dust is verwerkt 🙂

Robkuh84 Per ongeluk een achtbaan aangeklikt die hij nog niet heeft gehad. Ik zie alleen (nog) niet een knop om dit te kunnen herstellen. Klopt dat?

Dit klopt. Ik kan hem wel vrij eenvoudig voor je weghalen. Stuur via de feedback-knop even door welke baan het is, dan gaan we dat regelen. Knopje ga ik over nadenken.

Jabo Is het niet mogelijk een bezoekdatum aan het park te geven en de achtbanen automatisch die datum krijgen?

Een vaste datum gaat lastig worden. Maar op sessie-niveau kan ik hier wel iets mee denk ik. Zet ik ook op het lijstje!

Wat is dit leuk! Als topografie nerd vind ik de wereldbol als uitgangspunt echt heel gaaf! Heel veel respect en dank voor het werk wat er in heeft gezeten en nog gaat zitten. Ik word er helemaal enthousiast van en mijn hoofd stroomt meteen over met ideeën 🙂 Maar ik heb geen idee of dat technisch allemaal makkelijk te implementeren is.

-kan ik op de kaart op een land klikken (op de naam of de locatie) om bij de lijst van pretparken van dat land te komen?
                  -kan ik de pins van niet bezochte pretparken met een filter zichtbaar en onzichtbaar maken?
                  -kan ik een 'wenslijstje' maken: de pins van pretparken waar ik nog niet ben geweest maar wel naar toe wil een andere kleur geven? (En dit filter aan of uit zetten)
                  -kan ik een achtbaan beoordelen door op een sterretje te klikken (alleen hele sterren), naast met het schuifje priegelen (om deelsterren te geven)?

Feature requests:

• Per attractiepark zien hoeveel coaster bingos het oplevert
                  • Per baan zien hoeveel ritten er zijn gemaakt
                  • waardering zwaarder laten vallen met de hoeveelheid ritten.
                  • Grafiek in maanden/jaren hoe de waardering is van een baan, geldt natuurlijk alleen voor de druk bezochte banen.
                  • taggen van een baan wat de aantrekkingskracht of wat er slecht aan is met een vaste set aan tags. Bijv: 'snelheid', 'veel airtime', 'zeer onderhouden', 'comfortabel', 'snel instappen', etc.
                  • misschien sommige zaken opensourcen zodat jullie wat manueel werk bespaart blijft.

Verder een leuke tool om mee te spelen. Top gedaan.

laprikantan misschien sommige zaken opensourcen zodat jullie wat manueel werk bespaart blijft.

Ik gebruik de tool zelf niet maar als ik lees dat alle coasters handmatig door het team erin gezet moet worden lijkt het mij een handige functie dat een gebruiker zelf een coaster kan aanmelden in de tool.
                    Vervolgens komt er intern een melding om de aanmelding te keuren.
                    Als dan na een review van de aanmelding alles klopt dan komt de coaster voor iedereen beschikbaar om te gebruiken en houd je lolbroeken die rollercoaster het piepende wielletje in Eftelingland proberen aan te melden buiten de deur.
                    Volgens mij heb je dan in no time de tracker gevuld met coasters.

Bedankt voor alle feedback! We kunnen niet alles (niet binnen afzienbare tijd in ieder geval) maar het is echt heel waardevol om de juiste richting te nemen vanaf nu.

JeepeeB Ik gebruik de tool zelf niet maar als ik lees dat alle coasters handmatig door het team erin gezet moet worden lijkt het mij een handige functie dat een gebruiker zelf een coaster kan aanmelden in de tool.
                      Vervolgens komt er intern een melding om de aanmelding te keuren.

Dit is inderdaad iets wat we spoedig willen oppakken. Dit moet aan de voorkant komen en aan de achterkant kan het beter. Worden we allemaal blijer van 🙂

Lekkere goede feature voor het platform! Ziet er ook zeer gelikt uit en de gebruikerservaring is top! Enigste minpuntje is dat ik af en toe eruit wordt gegooid met een alert, maar voor de rest echt top werk!