- Bijgewerkt
Hier en hier kan je al veel tips vinden. En om er zelf nog iets aan toe te voegen of van samen te vatten:
- Als je goedkoop wilt eten zijn de counterservice restaurants over het algemeen prima opties. Vermijd wel Café Hyperion en Restaurant en Coulisses, de burgers daar zijn niet te eten. Persoonlijke favoriet wat betreft counterservice is Cowboy Cookout BBQ.
- Het entertainment in Disneyland Parijs is echt van topniveau, en dan met name de theatershows. Als je maar 1 dag hebt, zou ik het houden bij maximaal 1 of 2 shows. Heb je meer dagen, dan kan je ze prima allemaal kijken. Echte highlights blijven wel Rythms of the Pride Lands, Mickey and the Magicion en Together. Ook Disney Junior Dream Factory is een aanrader en voor alle leeftijden, ookal lijkt dat door de naam niet zo. (Overigens staan ze zo allemaal ook in de volgorde van mijn persoonlijke favorieten, mocht je dat nog handig vinden in je keuzes)
- Als je maar 1 dag gaat, ga je dan naar beide parken of alleen Parc Disneyland? Ik zou me dan in ieder geval focussen op grote attracties (zoals achtbanen, grote dark rides én Tower of Terror). De kleinere attracties zoals flatrides en de Fantasyland-dark rides zijn leuk voor als je tijd over hebt, maar geen musts. Wil je graag alle credits hebben, dan kan het de moeite zijn om voor Crush Coaster een Premier Access aan te vragen. Voor de rest heb je dat eigenlijk niet echt nodig, ook niet op drukke dagen. En als je maar naar 1 park gaat en nog moet kiezen, dan kan ik je alleen maar aanraden om Walt Disney Studios links te laten liggen en naar Parc Disneyland te gaan.
- Ga je 2 of 3 dagen, negeer dan alles in het vorige punt. Ik zou wel nog steeds aanraden grote attracties en shows te prioriteren, maar je zou in principe genoeg tijd moeten hebben voor alles wat er te doen is.
En om af te sluiten, alvast veel plezier!
EDIT: nog één puntje wat ik vergeten was. Phantom Manor en Pirates of the Caribbean hebben later op de dag vaak een hele korte rij (10 minuten of minder). Zelfs als er overdag "maar" 20-30 minuten wachttijd staat, kan je beter even tot 's avonds wachten.