Vlame Rythms of the Pride Lands is zeker een absolute aanrader, by far een van de beste shows die ik ooit heb gezien in een pretpark. Aangezien je maar 1 dag gaat nog een paar specifieke tips:
- Voor Rythms of the Pride Lands is het raadzaam om zeker een half uur voor de startijd van de show al in de rij te gaan staan voor het theater. De deuren van het theater openen ongeveer 10 minuten van tevoren.
- Als je het niet erg vind om opgesplitst te worden van je groepje, kunnen de single rider wachtrijen je ook behoorlijk wat tijd besparen. Deze attracties hebben een single rider rij: Hyperspace Mountain, Indiana Jones, RC Racer, Parachute Drop, Spider Man, Avengers Flight Force én Crush Coaster (al sta je bij die laatste ook in de single rider wachtrij erg lang te wachten, Premier Access blijft een aanrader). De wachttijden hiervoor staan overigens ook in de app aangegeven, al kan het er wat onduidelijk staan.
- Dat brengt me bij de app. Hoe vreselijk slecht de app ook is, en hoeveel bugs er ook inzitten, het is eigenlijk een vereiste geworden wil je een beetje efficiënt door de parken gaan. Wachttijden en showtijden staan erin, evenals openingstijden van horeca en tijden van meet-and-greets (mocht dat iets zijn wat je aanspreekt).
- Over meet-and-greets gesproken, bereid je erop voor dat dit best wat tijd in beslag kan nemen. De Fransen zijn over het algemeen al bijzonder inefficiënt, maar al helemaal als het gaat om een foto met een karakter te maken. Zelfs een kort ogende rij kan al lang duren. Enkel bij Meet Mickey en het Princess Pavillion staan er wachttijden bij. Als het geen prioriteit heeft, kan ik je alleen maar aanraden om het even over te slaan. Dat is leuker voor als je meer tijd te besteden hebt.
- En probeer zo min mogelijk te park hoppen. Je bent al snel 15-30 minuten kwijt afhankelijk van waar je vertrekt en naartoe gaat. Idealiter werk je eerst het ene park af, vervolgens het andere. Walt Disney Studios is 's ochtends erg druk, dus je doet er goed aan in Parc Disneyland te beginnen (al valt daarmee mijn eerdere tip over Phantom Manor en Pirates wel weer af).
Maar bovenal, kijk goed welke attracties jou het leukst lijken. Mijn favorieten hoeven niet jouw favorieten te zijn en vice versa. En prioriteer ze, dan kan je bij tijdsnood eventueel wat af laten vallen. En laat je ook niet te veel afleiden door plannen en optimaliseren, maar heb vooral veel plezier!