Vlame Rythms of the Pride Lands is zeker een absolute aanrader, by far een van de beste shows die ik ooit heb gezien in een pretpark. Aangezien je maar 1 dag gaat nog een paar specifieke tips:

• Voor Rythms of the Pride Lands is het raadzaam om zeker een half uur voor de startijd van de show al in de rij te gaan staan voor het theater. De deuren van het theater openen ongeveer 10 minuten van tevoren.
  • Als je het niet erg vind om opgesplitst te worden van je groepje, kunnen de single rider wachtrijen je ook behoorlijk wat tijd besparen. Deze attracties hebben een single rider rij: Hyperspace Mountain, Indiana Jones, RC Racer, Parachute Drop, Spider Man, Avengers Flight Force én Crush Coaster (al sta je bij die laatste ook in de single rider wachtrij erg lang te wachten, Premier Access blijft een aanrader). De wachttijden hiervoor staan overigens ook in de app aangegeven, al kan het er wat onduidelijk staan.
  • Dat brengt me bij de app. Hoe vreselijk slecht de app ook is, en hoeveel bugs er ook inzitten, het is eigenlijk een vereiste geworden wil je een beetje efficiënt door de parken gaan. Wachttijden en showtijden staan erin, evenals openingstijden van horeca en tijden van meet-and-greets (mocht dat iets zijn wat je aanspreekt).
  • Over meet-and-greets gesproken, bereid je erop voor dat dit best wat tijd in beslag kan nemen. De Fransen zijn over het algemeen al bijzonder inefficiënt, maar al helemaal als het gaat om een foto met een karakter te maken. Zelfs een kort ogende rij kan al lang duren. Enkel bij Meet Mickey en het Princess Pavillion staan er wachttijden bij. Als het geen prioriteit heeft, kan ik je alleen maar aanraden om het even over te slaan. Dat is leuker voor als je meer tijd te besteden hebt.
  • En probeer zo min mogelijk te park hoppen. Je bent al snel 15-30 minuten kwijt afhankelijk van waar je vertrekt en naartoe gaat. Idealiter werk je eerst het ene park af, vervolgens het andere. Walt Disney Studios is 's ochtends erg druk, dus je doet er goed aan in Parc Disneyland te beginnen (al valt daarmee mijn eerdere tip over Phantom Manor en Pirates wel weer af).

Maar bovenal, kijk goed welke attracties jou het leukst lijken. Mijn favorieten hoeven niet jouw favorieten te zijn en vice versa. En prioriteer ze, dan kan je bij tijdsnood eventueel wat af laten vallen. En laat je ook niet te veel afleiden door plannen en optimaliseren, maar heb vooral veel plezier!

• Vlame heeft hierop gereageerd.

Mark Het zal voor Disneyland niet uit maken, want de restaurants zijn op de -voor ons- gangbare etenstijden vaak wel open. Maar in Frankrijk eten ze juist vaak wat later, 19:30 of later is normaal. Het is nog niet zo gek als Italië (20:00-21:00 starttijd) of Spanje.

Om deze quote kracht bij te zetten: afgelopen week gegeten in Agrabah Café Restaurant met een reservering om 17:45 uur en dat was volgens de app lunchtijd 😃 Overigens wel een aanrader, maar kan me voorstellen dat je eerste bezoek (en met school) je andere prioriteiten hebt dan het bezoeken van een (buffet)restaurant.

Mark ahh oke. Ik had van iemand op Discord gehoord dat ze in Frankrijk aardig vroeg dineren. Waarschijnlijk heb ik dit verkeerd gelezen

Quefox_ Voor Rythms of the Pride Lands is het raadzaam om zeker een half uur voor de startijd van de show al in de rij te gaan staan voor het theater. De deuren van het theater openen ongeveer 10 minuten van tevoren.

Bedankt voor de tip! Ik zal de show eens bekijken. Ik zou er zeker rekening mee dat de wachtrij snel vol staat.

Quefox_ kunnen de single rider wachtrijen je ook behoorlijk wat tijd besparen.

Ik probeer zelf zoveel mogelijk de single riders te gebruiken. Hier heb ik al ervaring mee bij andere parken dus ik weet hoe effectief ze kunnen zijn op bepaalde momenten 😄

Quefox_ het is eigenlijk een vereiste geworden wil je een beetje efficiënt door de parken gaan. Wachttijden en showtijden staan erin, evenals openingstijden van horeca

Wat de app betreft, die heb ik al geïnstalleerd. Ik heb gemerkt dat je erg vaak opnieuw moet inloggen. Toch zal ik proberen het veel te gebruiken.

Quefox_ Over meet-and-greets gesproken,

Meets en greets hoeven van mij niet zo zeer. Ik zie het meer van, hoe meer mensen er in de m&g staan, hoe minder mensen er bij attracties staan 😅

Quefox_ En probeer zo min mogelijk te park hoppen

Hier heb ik erg veel aan! Ik heb geen idee hoe groot de parken zijn en wat de afstand is tussen de 2 parken. Bedankt!

Quefox_ kijk goed welke attracties jou het leukst lijken.

Ik heb al een lijstje met attracties die ik wil doen. Ik heb ook al een soort rangschikking gemaakt.

Quefox_ maar heb vooral veel plezier!

Dit gaat zeker lukken 😄

ufx Agrabah Café Restaurant met een reservering om 17:45 uur en dat was volgens de app lunchtijd

Goed om te weten! Ik denk zelf dat ik ff een snelle hap ga halen (bijvoorbeeld de Mickey Pizza) maar ik hou het zeker in m'n achterhoofd.

Bedankt voor alle tips allemaal!

Vlame Hier heb ik erg veel aan! Ik heb geen idee hoe groot de parken zijn en wat de afstand is tussen de 2 parken. Bedankt!

Geen probleem! Van ingang tot ingang is niet zo ver, 5-10 minuten. Maar als je wat verder in het park bent, zit je zo aan het dubbele of meer!

Quefox_ Hangt ook een beetje van je eigen tempo af. Ik ben eens van de studio's van The tower of Terror naar de Princess Pavillion gegaan op zo'n 7 minuten 😅 het helpt natuurlijk ook wel als je je weg daar wat kent.

@Vlame, je zegt dat je maar 1 dag hebt met school. Is dat dan van het openingsuur tot en met het sluitingsuur en de avondshow, of zijn jullie daarvoor al weg? Want je aankomsttijd en vertrektijd beïnvloedt je keuze natuurlijk ook wel enorm.

• Vlame vindt dit leuk.

Vlame JE kunt ook altijd Looopings of queuetimes gebruiken voor de wachttijden, gaat altijd wel wat soepeler, maar als je een route wilt weten zou ik idd de app gebruiken

• Vlame vindt dit leuk.

keey87 zeker waar. Ik weet helaas nog niet van en tot hoelaat ik in het park kan blijven. Ik hoop natuurlijk dat ik van het begin tot het eind kan maar ik heb daar verder nog niks over gehoord vanuit school.

pretparkgekkie05-10 ik ga zeker queue times gebruiken voor de tijden. Bedankt voor de tip!

Loop je alleen of met een groepje door het park?
              Als je alles uit 1 dagje Disneyland Paris wilt halen, is het slim om vooraf goed dingen af te stemmen met jouw gezelschap. Hoelaat wil je eten? Wat wil je eten? Welke attracties wil je (proberen te) doen?

Qua counterservice restaurants sluiten er veel restaurants al relatief vroeg (rond 17:00). Vooral restaurants zoals Toads Hall en Bella Notta hebben hier last van. Kijk dus goed in de app voor je naar een restaurant loopt in de late namiddag!

Mocht je toch liever voor wat meer kwaliteit willen gaan, dan raad ik je aan om in de middag bij Annette's of het Rainforest Café te gaan eten. Hier krijg je een goed bord eten voor een prima prijs voor Disneybegrippen! De kwaliteit is ook veel hoger dan vergelijkbare horeca in de parken zelf.

msnguy waarschijnlijk ga ik met een groep door het park heen maar dit weet ik nog niet 100% zeker. Er is een kans dat ik een bepaalde tijd ff alleen door het park heen zal gaan.

Goed om te weten dat bepaalde counterservice restaurants al vroeg sluiten. Bedankt voor het doorgeven!

Ik zal zeker gaan kijken naar je suggesties. Bedankt!

Toegang tot beide parken en dan 1 dag het park bezoeken.
                Naast het genieten wat al gezegd is zou ik wel een soort van planning maken om het meeste uit je dag te halen.
                Was het vroeger nog wat rustiger in de Studios, tegenwoordig gaat dat voor mijn gevoel ook niet meer op.
                Maar er zijn rides die je naar mijn mening gedaan moet hebben in beide parken.
                Als ik een dag zou hebben en ik moest voor mijzelf een planning maken dan zou ik in de ochtend de Studios aandoen, en dan de attracties:
                Marvels Flight Force
                Tower of Terror
                Ratatouille
                Zelf ben ik niet zo van de spinning coasters dus Crush's Coaster zou ik persoonlijk overslaan, maar als dat wel jouw ding is dan schijnt die zeker de moeite waard te zijn.
                De rest van de attracties zijn leuk maar niet echt een must om te doen.

In Disneyland zelf zou ik ook dan de volgende rides inplannen:
                Haunted Mansion
                Big Thunder Mountain
                Pirates of the Caribbean
                Space Mountain
                Desnoods een fastpass of hoe dat systeem ook moge heten tegenwoordig zou ik ook overwegen voor de drukkere rides die je echt wilt doen.

Qua eten zou ik mij totaal geen zorgen maken over wat een goede tijd is, eet wanneer jij wilt.
                Wil je uitgebreid eten hou dan rekening met minimaal een uur zitten in een restaurant, maar er zijn genoeg mogelijkheden voor een snelle hap of drankje.
                De hotdogs in Casey's corner zijn prima te doen wat mij betreft, en als je verleid word door de bakkerij aan de overkant, ga dan niet in de rij bij het raampje staan aan de buitenkant maar loop naar binnen, gegarandeerd dat je sneller met een donut of whatever naar buiten loopt.

Andere tip die ik je mee wilt geven is als het wat drukker is op Mainstreet en je wilt wat sneller dat stuk over neem dan de passage achter de winkels.
                Deze passages die aan beide kanten te vinden zijn die zijn over het algemeen minder druk en kan zomaar wat looptijd schelen.
                Via deze passages is het zelfs mogelijk om de parade twee keer te kunnen zien.
                Ik heb het trucje niet exact op de bril maar de persoon die dit uitlegde stond bij aanvang van de parade bij de poort waar de boel het park binnenkomt.
                Na de laatste wagen liep deze persoon door zo'n passage richting het plein voor het treinstation en zag op dat moment de eerste wagen weer aankomen.

Maar wat je ook gaat doen in Disneyland Parijs en de studios, en welke planning je ook maakt vantevoren, hou er rekening mee dat zaken niet altijd gaan lopen zoals je had bedacht, en zie het niet kunnen doen van een attractie als een mooie incentive om te sparen voor nog een bezoek maar dan met meer dagen, en meer rust om al het moois wat de parken te bieden hebben goed in je op te nemen.

• Vlame vindt dit leuk.

JeepeeB heel erg bedankt voor de tips!
                  Ik zie dat Haunted Mansion helaas gesloten is sinds dit jaar dus die wordt t niet.

De passage is een erg goed tip. Ik zal die zeker uitproberen als het druk is op mainstreet.

Qua eten weet ik nog niet precies wat ik ga doen. Waarschijnlijk wordt het een snelle hap maar dit weet ik nog niet zeker. Gelukkig heb ik inmiddels een lijstje van goede eetgelegenheden.

Dat zaken niet altijd verlopen zoals ik zou willen, zou ik zeker rekening mee. Disneyland blijft een erg druk park. Ik ga proberen zoveel mogelijk te doen en de rest bewaar ik voor een andere keer!

• Lin heeft hierop gereageerd.

Vlame Als je maar 1 dag hebt zou ik eten inderdaad niet prioriteren, zeker als je meer waarde hecht aan attracties en shows, en daarom voor een zo snel mogelijke hap gaan.
                    Als je er tot einde van de dag bent zou ik de eindshow zeker meepakken, anders vind ik de parade ook altijd erg leuk en typisch Disney.

Hopelijk ga je een leuke dag hebben! Met al deze tips moet dat wel goedkomen.

• Vlame vindt dit leuk.

Lin dat moet vast goedkomen! Bedankt!