Michael Dat kon ik uit je opmerking niet halen, zeker aangezien veel mensen dat inderdaad ook denken. Vandaar een 101 over wat de Cheesecake Factory is 😉

Vers wordt gok ik vooral bedoeld in de zin van dat niet iets kant en klaar bevroren die kant op komt en enkel de oven in gaat. Naar mijn mening een erg goede kwaliteit t.o.v. andere restaurants met 200+ zitplaatsen, en vanuit dat oogpunt de favoriet in die categorie. We kunnen het hier wel gaan hebben over goede restaurants welke in menig Nederlandse stad te vinden zijn, maar die zouden in Disney Village omwille capaciteit natuurlijk geen bestaansrecht hebben. De Cheesecakes komen overigens wél gewoon uit een fabriek, maar ja dat is ook af te leiden aan de naam.

Overigens zijn merken zoals Cheesecake Factory, TGI Fridays en het Engelse Wagamama volgens mij wel merken met een grote internationale aantrekkingskracht en kunnen die zeker een boost geven aan de Disney Village. Zeker aangezien ze ook veelvoudig voorkomen in series en films. Als je naar andere Disney uitgaansgebieden kijkt is het best bijzonder dat de veel restaurants waar je bediend wordt in Disney Village (los van Rainforrest Café en Planet Hollywood) merkloos zijn en worden uitgebaat door Disney. Dat is naar mijn mening ook te merken in de kwaliteit.

ppc-anoniem-1 Ik vind het pand waarin ze zitten echt verschrikkelijk, lijkt meer een kantoor dan een uitgaansgebied bij een pretpark maar ik ben blij dat Disney is gegaan voor Vapiano, betaalbaar Italiaans eten wat vers wordt bereid en lekker is. En afhankelijk van wat je kiest ook gezond.

Wagamama zou ik ook wel graag zien komen, lekker, divers en ook wel een beetje hip. Of een TGI's nog echt nodig is weet ik niet, heb betere Amerikaanse ketens gezien maar je hebt wel gelijk dat het de naam mee heeft.

Hjalmar een extra hotel met 1300 plaatsen en tegenover Disney village

1300 plaatsen, zouden dit 1300 bedden zijn of 1300 kamers?

ppc-anoniem-2 ik ga voor bedden, ik zie Parijs niet snel nog een keer een hotel met meer dan 1000 kamers maken. Newport Bay is namelijk al 1089 kamers volgens mij.

ppc-anoniem-2 zeker! Als wij in de Village eten is het of bij Vapiano’s of bij Five Guys. De andere restaurants zijn naar mijn mening of kwalitatief onder de maat óf (sinds de afgelopen jaren) overpriced. Vandaar dat ik ook graag internationale ketens zie komen, die hebben veelal een kwalitatief correct aanbod voor een eveneens correcte prijs. Dat Wagamama overigens Engels is komt Disneyland Parijs, met zijn vele Engelse bezoekers, wel goed uit. Laten we het hopen 😃

TGI’s ben ik overigens zelf nog nooit geweest, maar het waren puur enkele voorbeelden op basis van bekende table service ketens welke me te binnen schieten.

Als ik het goed begrijp van OutsidEars op hun blog, zijn er nog steeds onderhandelingen met brands om in Disney Village te komen. De Tiny Shops welke nu een permanente locatie krijgen, worden gebruikt om merken hun populariteit te laten testen binnen Disney Village.

Het lijkt erop dat Café Mickey, Planet Hollywood een nieuwe klassieke uiterlijk te krijgen en dat de gehele noordzijde volledig herbouwd wordt om meer diepte te geven zoals in Disney Springs.

Klinkt hoop vol, maar iets zegt mij dat ook dit, een tijdje gaat duren.

Hjalmar Klinkt hoop vol, maar iets zegt mij dat ook dit, een tijdje gaat duren.

Ja mij ook. Zolang ze het maar uitvoeren uiteindelijk vind ik het prima. Want wat er nu staat kan echt niet meer.

valt me wel op in die plattegrond dat die mega loods van Buffalo Bill blijft.

ppc-anoniem-2 Inderdaad. Zelf hoop ik dat er een nieuw soort dinnershow komt want ik vind dat nog altijd een erg leuke afsluiter. Volgens mij bleef deze ook redelijk populair ondanks dat hij al zo lang te zien was.

Indien ze toch zouden beslissen geen enkele show meer te doen kunnen ze deze ruimte wel gebruiken voor bijvoorbeeld een overdekt gedeelte met winkels, in ons klimaat ook geen slecht idee.

Hjalmar Klinkt hoop vol, maar iets zegt mij dat ook dit, een tijdje gaat duren.

Ik lees inderdaad op Outside Ears dat het meerdere jaren gaat duren voor ze überhaupt gaan beginnen. Het aankondigen van dat ze iets van plan waren met Disney Village is immers ook al 3 jaar geleden.

Ik hoop stiekem dat de oude geruchten van een nieuw hotel in Boardwalk stijl waar zijn en dit zich doortrekt richting de village. Als ik echter lees dat de Starbucks hetzelfde blijft omdat die qua stijl past in die nieuwe plannen denk ik dat het bij die hoop blijft 😉

Hjalmar Indigogo

Even alles in één keer doorgelezen, maar kan iemand mij vertellen wat dit betekend. Als ik het woord Google kom ik alleen bij een crowdfund site uit.

Maar over de ketens, ik mis er eigenlijk maar 1 en dat is Buffalo Grill. Op en top Frans en voldoende in prijs en kwaliteit.

Ik las dat iemand het erover had dat het slecht was dat alles zo dicht op elkaar gebouwd is, maar ik vind dat juist één van de pluspunten. Alles is makkelijk te voet te bereiken en je kan zo vanuit je hotel het park inlopen.

Ah! Sorry @Marco ik zie dat mijn autocorrect dat heeft verpest. Indigo Parkeerplaats. Soort van Q-Park in Frankrijk.

5 dagen later

Ik kwam tijdens wat Googlen een foto tegen van een maquette, opvallend genoeg staan hier de huidige plannen die in Februari zijn uitgekomen al in.

Ik kan er niet echt een datum aankoppelen van wanneer deze foto is. Maar de Studios zijn niet aangepast en hebben nog de layout van 2018.

Hjalmar én zie ik ook een budget-stijl hotel links onderin tegenover Santa Fe. Deze opzet kennen we van de Pop Century/Art of Animation natuurlijk. Grappig!

Hjalmar Scherp! Verhelderend om het zo met iets meer diepte te zien. 😃

Thijmen klopt inderdaad! Al zijn die plannen jaren gelden al geannuleerd als we de geruchten van destijds moeten geloven. Aangezien er al veel betaalbare ketens met een mooi aanbod om het resort heen liggen wat mij betreft een logische keuze 👌 Overigens is dat tevens de plaats waar het ‘Lava Lagoon’ waterpark gepland stond.

Meer info over de geruchten destijds: https://www.dlptoday.com/2016/05/11/new-value-disney-hotel-in-art-of-animation-resort-style-hinted-in-local-consultation/amp/

Hjalmar Deze foto stamt even uit mijn hoofd uit 2012. De plannen van dat nieuw conventiecentrum en dat hotel zijn ondertussen veranderd. Men wil eerst een nieuw hotel naast Disney Village, waarschijnlijk dan samen met de uitbreiding daar zoals de plannen van Outsidears lieten zien. Deze zijn inderdaad vrij gelijkaardig aan deze maquette.

Het Animation-achtige hotel zou er niet meer komen. Zoals Ongelofelars al aangeeft. Bijkomend is dat Euro Disney nog een budget hotel wou maar The Walt Disney Company wil eerder een middenklasse tot luxe hotel op het niveau van New Port Bay Club of minstens Sequoia Lodge.

Enige jammere aan die foto vind ik dat je die oude stalen lelijke gebouwen nog terug ziet in de nieuwe plannen, waar ik denk dat die dingen écht gewoon tegen de vlakte moeten.

14 dagen later

Ziet er heel goed uit en zoiets zal ook zeker nodig zijn. Wat ik opvallend vind is dat in deze plannen nog het showgebouw van Buffalo Bill's overeind staat. Only time will tell...