Ik zie dat zelfs het schmink stalletje als shop staat aangegeven, net als de store in store van de bowlingbaan. Dus het zullen er iets minder zijn, maar dan kom je nog op 45% dining / 55% shops en ik ben het met je eens dat dit wel een beetje overkill is. Maar iets meer dan nu zou niet verkeerd zijn én ook enkele niet-Disney merken. Ik denk dat de verhouding shop tegenover dining misschien wel zo mag blijven. Bovendien staan er in Parijs nog 2 eetgelegenheden op de website die intussen dicht zijn (Buffalo Bills, die staat er bovendien 2x tussen). En nog 2 van deze zijn echt counters waar je niet kan zitten. Nee, hier mag echt wel wat liefde heen.
Jailsamer De Fransen zelf maken geweldige dingen. Waarom daar niet meer van ipv die Amerikaanse ketens?
Ik denk dat dit is begonnen in 1992 waarbij Disney vooral een medium en upper class Amerikaanse ervaring wilde neerzetten in Parijs. En dat is gelukt, denk dat er in Disney geen Europese keuken te vinden was. Dat is intussen iets aangepast met de herinrichting van Café Mickey en het openen van King Ludwig's, maar nog steeds zijn de bekende Franse ketens ver te zoeken.
Tegelijkertijd zie je ook wel dat Amerikaanse ketens, net als in Nederland, ook in Frankrijk flink terrein winnen ten opzichte van de Franse ketens. Bovendien is Hippotamus een frans merk, maar het blijft gewoon een steakhouse, en zo zijn er vele voorbeelden.