ppc-anoniem-2 Thanks voor je uitgebreide reactie 🙂 Dat Disney Village oud en vervallen is moge zeker duidelijk zijn. Maar als je kijkt naar de Downtown Disney gebieden in Shanghai en Anaheim zie je dat ook daar enkel wanneer de parken dicht gaan de gebieden druk zijn. Terwijl die gebieden daar veel groter en qua sfeer geslaagd van opzet zijn. In Anaheim lopen er 13 miljoen mensen meer per jaar dus gebrek aan animo kan het niet zijn.
Gezien eerder genoemde factoren in de omgeving, en het verschil van een Walt Disney World bezoeker met een bezoeker van de andere Disney Resorts qua verblijfsduur, denk ik dat Village altijd iets zal blijven wat gericht is op de avond. En dus zeker geen bestemming op zich zoals Disney Springs dat is. Dat entree standaard inbegrepen zit zal dit alleen maar versterken. Toegegeven: Disney Village kan zeker restaurants gebruiken welke je verleiden om tijdens het park hoppen daar te lunchen, maar meer parktijd gaan bezoekers denk ik niet opgeven.
Disney Springs is een winkelcentrum met uitgaansgebied, alle andere Downtown Disney concepten in de wereld zijn enkel uitgaansgebieden, geen winkelcentra. Mensen zijn nu eenmaal niet op zoek naar de Zara en H&M tijdens hun Disney vakantie gok ik, behalve in Walt Disney World blijkbaar 😉 Vandaar dat de vergelijking met Disney Springs me een beetje vreemd lijkt. dat is een bestemming op zich en niet enkel een uitgaansgebied. De vergelijking met Downtown Disney in Anaheim en Disneytown in Shanghai kunnen we naar mijn inziens beter gaan maken. Die zijn qua doel vergelijkbaar met Disney Village, maar qua inhoud helaas niet. Daar kunnen ze in Parijs nog veel van leren.
In Shanghai Disney hebben wij geen enkele keer in het park gegeten, we hebben onze 2 lunches én 2 diners gehad bij de Cheesecake Factory. In Parijs is het aanbod ondermaats, maar met sterke merken en een degelijk aanbod kun je zeker de toerist verleiden. Dit ga je natuurlijk enkel doen wanneer de horeca in je park aan de maximum capaciteit zit.
Hjalmar Ik moet eerlijk toegeven dat ik inderdaad enkel de grote hal met restaurants aandachtig heb bekeken omdat we daar regelmatig een hapje eten na een dagje Disney. Het winkelcentrum is mooi maar inderdaad qua looks niet prachtig, ik doelde met het woord 'prachtig' meer op het naastgelegen outlet center, wat wel overduidelijk met het oog op de leisure branche gemaakt is.