Michael Dat is dus de grootste misopvatting. Los van 30 soorten Cheesecake staan er 220 voor- en hoofdgerechten op de 21 pagina tellende menukaart. 😋 Ieder gerecht wordt gemaakt van verse ingrediënten, van saus tot het gehakt voor de burgers. Met 200 restaurants nummertje 35 op de ranglijst meest succesvolle Amerikaanse foodketens aller tijden. De volgende keer als je in Amerika, Shanghai of Dubai komt dus zeker een bezoekje (of 4) waard 😉
Jailsamer Juist een bestemming als Disneyland Parijs heeft een enorm internationaal publiek, die hebben gok ik het meeste oog voor internationale merken met veel bekendheid. Disney zelf is er immers ook een 😉 Dit hoeven overigens niet enkel Amerikaanse ketens te zijn, er zijn vast ook Franse ketens met een grote internationale bekendheid. Ook in de andere Downtown Disney's zie je vooral grote ketens die een vestiging hebben. Een 'lokale bistro' heeft nooit de aantrekkingskracht en ik gok ook niet de financiële middelen om zich succesvol in Disney Village te huisvesten.
ppc-anoniem-2 Ik zie dat zelfs het schmink stalletje als shop staat aangegeven, net als de store in store van de bowlingbaan. Dus het zullen er iets minder zijn, maar dan kom je nog op 45% dining / 55% shops en ik ben het met je eens dat dit wel een beetje overkill is.
Dat is oneerlijk, zaken als een donut of koffie kraampje staan daarentegen namelijk als dining aangegeven. In beide categorieën heb je dus ook veel kleine spelers. De verhouding 61% shops en 39 % dining is dus een zeer juiste 😉 Overigens vind ik het geen overkill aan shops aangezien Disney Springs als losse bestemming in de markt wordt gezet. Ze verkopen het zelf in marketing uitingen ook als 'Shopping, Dining & Entertainment in Orlando'. Het heeft een totaal ander doel dan Disney Village, Disney Town of Downtown Disney.