Chiapas kan ik missen als kiespijn. Het is ontzettend knap hoe zo'n lange baan in zo'n kleine rots is gevouwen, maar het nadeel daarvan is dat je hele lange stukken vaart tussen beige muren en bruine rotsen zonder dat er ook maar iets interessants gebeurt. De attractie voelt daardoor heel doods aan. Ik heb het wat dat betreft altijd jammer gevonden dat Phantasialand zoveel moeite heeft gestoken in een log flume, maar de effecten en animatronics in het geheel vergeten lijkt te zijn. Het zou mij dus niet deren als 't ding dicht is, maar ik moet tegelijkertijd zeggen dat ik 'm tijdens bezoeken nooit hele dagen gesloten heb gezien. Zo hardnekkig lijken de storingen dus niet te zijn.
Wat betreft Black Mamba maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen. Als zelfs Phantasialand op haar website vermeldt dat een attractie dicht is, dan moet er toch wel echt wat aan de hand zijn. Pure speculatie, maar wellicht kwam er tijdens extra controles naar aanleiding van Fury 325 ook in Brühl een instabiele lasnaad aan het licht?