Het valt mij op dat de Black Mamba al een aantal dagen gesloten is, iemand enig idee wat er hier aan de hand is en hoe lang dit gaat duren?
Daarnaast is de Chiapas volgens mij vandaag nog niet open geweest, dus hier lijkt er ook sprake van een redelijk hardnekkige storing.
Chiapas en Black Mamba gesloten
timaz Tijdens mijn bezoek begin deze maand, lag Chiapas er wel soms uit ja. Met BM geen probleem gehad.
Chiapas heeft vaker last van storingen, opvallend vaak zelfs, naar mijn idee. De laatste twee keer dat ik in Phantasialand was heb ik 'm om die reden niet kunnen doen en de keer daarvoor scheelde het ook niet veel. Luttele minuten na mijn ritje moest de attractie ontruimd worden.
Dus mocht je in Phantasialand zijn en Chiapas open zien zou ik er direct voor in de rij gaan staan voordat het te laat is.
Chiapas heeft idd wel vaker problemen, maar meestal niet heel langdurig. Zo extreem dat je "direct in de rij moet gaan staan" als je hem open ziet zou ik het zeker niet uitdrukken in elk geval.
Bij Black Mamba schijnt ook de brug die door de looping heen gaat gesloten zijn. Wat op zich wel past in het verhaal dat er in dat gebied iets niet klopt. Echter vind ik een structureel defect een ietwat raar verhaal (maar zeker niet onmogelijk). Als het dat inderdaad is dan zie ik - zeker nadat er ook al een issue was bij Fury - het toch gebeuren dat meer banen van B&M gaan sluiten om ze goed onder de loep te nemen.
Ook vandaag zijn zowel Chiapas als Black Mamba nog niet open geweest. Op de website staat bij BM zelfs:
"ATTENTION:THE QUEEN OF SNAKES NEEDS A BREAK!
The Black Mamba is currently closed due to maintenance. Thank you for your understanding."
Volgende week mijn eerste keer naar Phantasialand. Zou toch wel erg zuur zijn als ik beide moet missen. Hebben jullie enig idee of Phantasialand met updates naar buiten komt als het langdurige storingen blijken te zijn?
En zou dit voor jullie een reden zijn om een tweedaagse trip te verzetten? Of is er nog steeds genoeg te doen zelfs met deze toppers op non actief?
FunExplorer Phantasialand is niet erg transparant, dus ik verwacht zeker geen updates. Uiteindelijk kan je nog steeds een leuk tripje hebben, ook zonder deze twee attracties is er genoeg te doen, maar het blijft wel zuur dat je ze dan moet missen.
Het feit dat Phantasialand op hun website communiceert dat een attractie tijdelijk gesloten is geeft de ernst van de zaak wel aan. Als ik mijn bron mag geloven kan dit enkele weken tot misschien zelfs maanden duren.
rick1898 Oef, dan stel ik me maar in op geen Black Mamba. Goede reden om nog eens terug te komen zullen we maar zeggen! Als Chiapas ook langer dicht blijft is dat voor mij wel een serieuze overweging om mijn trip te verzetten. Fingers crossed.
Chiapas zou niet in mijn top 5 van attracties in PHL staan, misschien niet eens in de top 10, maar ik hou ook niet zo van waterattracties. Dat Black Mamba dicht is zou ik wel zuur vinden. Het is voor mij echter niet de topper van PHL. Dat zijn FLY en Taron wel. En met alle andere attracties blijft er genoeg over om een fantastische dag te hebben! De Winja's, Maus au Chocolat, Rail, Colorado Adventure, Mystery Castle, Talocan, etc etc.
Chiapas is onvoorspelbaar.. maar als er op de site van het park al iets staat over Black Mamba, dan kun je er wel van uit gaan dat deze voorlopig niet terug open gaat.
Chiapas en black mamba zijn voor mij wel echt 2 toppers van phantasialand, samen met Taron. Sla ze nooit over, doe Chiapas ook in de winter. Black mamba is 1 van de beste banen ooit vind ik persoonlijk. Dus ik zou het zelf wel een gemis vinden als die beide dicht zijn. Of ik het uitje er voor zou verzetten, weet ik niet. Maar ik ben er wel al vaker geweest, dat scheelt. Er is wel nog genoeg leuks te doen! Maar zou het wel echt balen vinden.
Afgelopen dinsdag geweest en zowel Chiapas als Black Mamba waren inderdaad gesloten.. Chiapas was temporary closed, terwijl er achter Black Mamba closed stond op de borden..
Helaas niet kunnen doen...
Chiapas kan ik missen als kiespijn. Het is ontzettend knap hoe zo'n lange baan in zo'n kleine rots is gevouwen, maar het nadeel daarvan is dat je hele lange stukken vaart tussen beige muren en bruine rotsen zonder dat er ook maar iets interessants gebeurt. De attractie voelt daardoor heel doods aan. Ik heb het wat dat betreft altijd jammer gevonden dat Phantasialand zoveel moeite heeft gestoken in een log flume, maar de effecten en animatronics in het geheel vergeten lijkt te zijn. Het zou mij dus niet deren als 't ding dicht is, maar ik moet tegelijkertijd zeggen dat ik 'm tijdens bezoeken nooit hele dagen gesloten heb gezien. Zo hardnekkig lijken de storingen dus niet te zijn.
Wat betreft Black Mamba maak ik me eerlijk gezegd wat meer zorgen. Als zelfs Phantasialand op haar website vermeldt dat een attractie dicht is, dan moet er toch wel echt wat aan de hand zijn. Pure speculatie, maar wellicht kwam er tijdens extra controles naar aanleiding van Fury 325 ook in Brühl een instabiele lasnaad aan het licht?
Aurelius
Maar zijn de meeste boomstam-achtigen (buiten kleppers als splash mountain) vaak niet zo ? Dat je rondvaart en niets bijzonders ziet
Dan is Chiapas toch wel 1 van de spectaculairdere door de achterwaardse val, zij-switch, festival/disco scéne...
- Bijgewerkt
MisterDream Maar zijn de meeste boomstam-achtigen vaak niet zo ?
Oh nee dat is zeker zo! Als log flume voldoet ‘t ding prima. Phantasialand heeft zichzelf echter in mijn boekje in de buitencategorie geplaatst, waardoor ik net wat meer van verwacht dan prima. Luxeprobleem.
Chiapas wil je eigenlijk niet missen, en Black mamba trouwens ook niet. Maar natuurlijk heeft PHL andere toppers die je nog steeds kunt doen, jammer natuurlijk maar destemeer reden om een keer terug te komen!
Ik heb enkele dagen geleden een mail gestuurd naar Phantasialand i.v.m. deze sluitingen aangezien ik ook van plan ben om binnenkort te gaan. Dit was hun antwoord;
Antwoord gekregen in het begin van de week en toen lag Chiapas er ook al uit. Hopelijk is het snel verholpen.
Ik ben uiteindelijk vandaag gegaan en BM toe (staat op de website dus ook wel te verwachten) maar Chiapas ook. Vind het wel een beetje vreemd dat ze voor BM zeggen dat hij "gesloten" is en voor Chiapas "tijdelijk gesloten" alsof er nog een opening zou komen, hoewel deze er al even lang uitligt als BM... Toch maar vreemd wat ze daar doen in Brülh.
Irrelevant hieraan maar wil het wel even vermelden; ik weet niet wat de algemene ervaringen dit jaar zijn met Phantasialand en of ik toevallig een slechte dag had, maar veel andere (grote) attracties lagen er meermaals langdurig uit. Zo lag FLY er enkele uren uit alsook Taron. Ik weet dat het een zaterdag is maar doet toch pijn om bij alle andere attracties gigantische wachttijden te zien omdat er enkele grote publieks/capaciteitstrekkers uitliggen. Verder waren de operations heel erg traag (vooral bij Taron, daar werd treintje pas gedispatched wanneer vorige trein de remmen in schoot. Dit was geen éénmalige gebeurtenis maar leek eerder gewoonte). Kan altijd zijn dat ik op deze vlakken een mindere dag heb gehad, maar wil wel gerust weten of anderen hier hetzelfde over voelen.
RocketMatt Bij mij lag F.L.Y. er inderdaad welsoms uit net zal Chiapas, andere attracties deden het gewoon de hele dag.
Bij Taron heb ik juist gemerkt dat er hele goeie capaciteit is, vaak zit er 1 treintje instappen 1 trein uitstappen en de andere op de remmen, er kwam altijd wel meteen een trein. Ik ging niet op een zaterdag maar in een hoogseizoen maakt het toch niet veel uit zou je denken.