Piet_Verdriet

Dit moet je als Efteling toch niet willen. Als het nu nog heel lekker was kon je wellicht nog leven met de trieste presentatie, maar ook dat was helaas ondermaats begrijp ik uit jouw woorden. Ruimte voor verbetering...

4 dagen later

Park: Toverland
Horeca punt: The Flaming Feather
Gerecht/product: Halloween burger
Prijs: €22,95
Cijfer: 9

Veel gelezen over de tanende kwaliteit van het eten bij the Flaming Feather, maar niets is minder waar. Het is weliswaar “gewoon” een hamburger maar wat was dit lekker zeg, het water loopt me weer in de mond als ik eraan terugdenk. Knapperig broodje, heerlijke malse burger en versie friet. Daarbij de ambiance van de Flaming Feather en je hebt een zalig diner. Enige minpuntje was dat we vlakbij de open haard zaten, ik zweette me kapot daar.

Piet_Verdriet Ziet er erg lekker uit, maar als je toch kijkt, 22 euro‽‽‽ poeha, wat een prijzen.

Edit: Park: Toverland
    Horeca Punt: Manana
    Gerecht: Friet met kibbeling
    Prijs: 11,50‽‽
    Cijfer:6,5
    Foto: vergeten te maken

Erg lekkere krokante friet met verse kibbeling. Saus was meer dan genoeg. 3 euro minder en er waren 2 punten bovenop het cijfer gedaan, alleen die prijzen. Probeerde gewoon ergens friet te halen voor de parade, maar man man man geen friet van Toverland zelf die onder de 10 kwamen. Zelfs een frikandel was 3 euro. (Achter in Avalon kon je wel gewoon puntzak friet krijgen voor normale prijs)

pretparkgekkie05-10 Is niet goedkoop idd, maar dit betaal je tegenwoordig overal waar je eet met bediening. Als ik dit betaalde bij een take away in het park had ik het duur gevonden. Maar je zit hier in een prettige ambiance, dan betaal ik graag een paar euro meer.

23 euro voor een hamburger, een handje friet, wat saus en 2 plakjes komkommer 😕 ik heb niks te klagen wat betreft inkomen en koop graag wat te eten in een park, maar dat is toch geen prijs waarmee je nog kan genieten van je eten?

Park: TEfteling
          Horeca Punt: Polle's Keuken
          Gerecht: Pannenkoek met Shoarma, knoflooksaus en Rucola
          Prijs: €17,12
          Cijfer: 9,5
          Foto: Zie hieronder
          Mening: Lekker! De pannenkoek had een goede dikte, smaakte erg lekker, vooral in combinatie met de lekker sappige shoarma en knoflooksaus. Biertje erbij om het weg te gieten maakte het af. Prijs was ook erg erg goed (wel met abo)

• Lin vindt dit leuk.

OlympiaLooping Dan moet je nooit naar Disneyland Paris gaan. Daar krijg je voor 23 euro een verlepte hamburger, "spuitcola" die veel te lang naast het apparaat heeft gestaan zonder prik en een klein zakje ketchup. Ik vind 23 euro voor een Table Service restauarant een prima prijs voor wat je krijgt.

Foto:

Park: Walibi België
            Horeca punt: Café de Bruxelles
            Gerecht/product: Mitrailette
            Prijs: € 8,90
            Cijfer: 7,8 / 10
            Beoordeling: Het gebeurt niet vaak dat het plaatje minder is dan wat je in werkelijk krijgt. Maar hier in Walibi Belgium gebeurde het. Een absurd groot portie! En het smaakte goed. De friet is in België weliswaar op veel plekken beter te krijgen, maar het kan echt slechter. De burger en ook het broodje eronder smaakte goed.
            Een vullende maaltijd voor een mooie prijs. Positief! 👍🏻

Maar dit zijn allemaal externe foodtrucks toch? Dan lijkt 't mij vrij normaal dat de prijzen iets hoger liggen... Als de kwaliteit maar goed is.

Of het nu van Toverland zelf is of niet doet er toch niet toe? Je bent in Toverland, het is niet alsof je andere mogelijkheden hebt om eten te kopen dan in Toverland.

De prijzen van de horeca in het park liggen al tijden te hoog voor mijn gevoel, vooral voor de kwaliteit en portiegrote. Inmiddels hebben meerdere Nederlandse parken Toverland op dat vlak echt wel ingehaald. Ik begrijp dat alles duurder wordt, maar de horecaprijzen in Toverland zijn voor mij inmiddels een argument om minder snel erheen te gaan.

Minder snel naar Toverland gaan vanwege de hoge prijzen in t park zal ik niet snel doen. Maar een snack tussendoor sla je op deze manier wel snel(ler) over.

Zingo Of het nu van Toverland zelf is of niet doet er toch niet toe? Je bent in Toverland, het is niet alsof je andere mogelijkheden hebt om eten te kopen dan in Toverland.

Nouja, het maakt de prijs wel verklaarbaar. Immers, externe partijen ín je park moeten over het algemeen commissie betalen om in je park te mogen zijn. Dat zie je ook bij La Place in de Efteling, waar het eten ook duurder is dan in de rest van het park.

Want, wat zijn nou precies de prijsverschillen met de reguliere horecalocaties van Toverland zelf? En is het aanbod dan precies 1-op-1 gelijk, of zijn het ook nog eens andere porties of kwaliteit? Je hebt dus zeker wel andere mogelijkheden in het park qua eten kopen... Maar heel eerlijk, ik zou zelf denk ik liever iets meer betalen voor een goede portie én kwaliteit van een externe foodtruck in het park, dan te dure standaard snacks van Toverland zelf.

Wij hebben het toendertijd nagevraagd Toverland bepaalt de prijzen ook van de trucks