Maar dit zijn allemaal externe foodtrucks toch? Dan lijkt 't mij vrij normaal dat de prijzen iets hoger liggen... Als de kwaliteit maar goed is.

Of het nu van Toverland zelf is of niet doet er toch niet toe? Je bent in Toverland, het is niet alsof je andere mogelijkheden hebt om eten te kopen dan in Toverland.

De prijzen van de horeca in het park liggen al tijden te hoog voor mijn gevoel, vooral voor de kwaliteit en portiegrote. Inmiddels hebben meerdere Nederlandse parken Toverland op dat vlak echt wel ingehaald. Ik begrijp dat alles duurder wordt, maar de horecaprijzen in Toverland zijn voor mij inmiddels een argument om minder snel erheen te gaan.

Minder snel naar Toverland gaan vanwege de hoge prijzen in t park zal ik niet snel doen. Maar een snack tussendoor sla je op deze manier wel snel(ler) over.

Zingo Of het nu van Toverland zelf is of niet doet er toch niet toe? Je bent in Toverland, het is niet alsof je andere mogelijkheden hebt om eten te kopen dan in Toverland.

Nouja, het maakt de prijs wel verklaarbaar. Immers, externe partijen ín je park moeten over het algemeen commissie betalen om in je park te mogen zijn. Dat zie je ook bij La Place in de Efteling, waar het eten ook duurder is dan in de rest van het park.

Want, wat zijn nou precies de prijsverschillen met de reguliere horecalocaties van Toverland zelf? En is het aanbod dan precies 1-op-1 gelijk, of zijn het ook nog eens andere porties of kwaliteit? Je hebt dus zeker wel andere mogelijkheden in het park qua eten kopen... Maar heel eerlijk, ik zou zelf denk ik liever iets meer betalen voor een goede portie én kwaliteit van een externe foodtruck in het park, dan te dure standaard snacks van Toverland zelf.

Wij hebben het toendertijd nagevraagd Toverland bepaalt de prijzen ook van de trucks

Zingo Het eten is inderdaad duur, maar om dan meteen niet te gaan vind ik een rare uitspraak. Wij Nederlanders houden van lage kosten, dus raad ik je dan aan om broodjes bij de supermarkt te halen. Dan kun je weer genieten van Toverland😉

Ik vraag mij bij het geklaag altijd af wat men dan wel een goede prijs vindt voor de aangeboden spullen.

Ik was gisteren trouwens in Slagharen. Bij Dunkin Donuts durfde men 4,70 voor een “medium” kop thee te vragen. Ik vind mijzelf echt geen krent of gierig, maar bij deze prijs heb ik de bestelling geannuleerd en heb 50 meter verderop een kop thee gekocht voor 2,75. De “large” kop thee ging naar 5,20.

Michael Ik vraag mij bij het geklaag altijd af wat men dan wel een goede prijs vindt voor de aangeboden spullen.

Als ik een vast item uit het menu pak, namelijk een frikandel, vind ik 3,50 wel erg gortig. Wanneer ik dat vergelijk met een kwaliteitssnackbar zoals De Vergulden Erpel (2,35) of Bram Ladage (2,20) is dat verschil wel erg groot. Goede reden om te klagen dus in mijn ogen. Misschien is het wel leuk om een klein overzichtje te maken voor frikandellen in pretparken, vergelijkbaar met de BigMac index.

Maar zijn die prijzen van frikandellen nou echt zo exorbitant gestegen vergeleken met de frituur bij jezelf om de hoek? Ook daar betaal ik fors meer dan enkele jaren geleden. Misschien kan snackkoning @R013 daar iets over roepen?

• R013 heeft hierop gereageerd.

Ik weet nog wel dat een acceptabele prijs voor een frikandel onder de 2 euro was, dus ze zijn wel wat gestegen. Maar ik ben ook wel benieuwd wat @R013 ons kan vertellen.

• R013 heeft hierop gereageerd.

Michael Bij Dunkin Donuts durfde men 4,70 voor een “medium” kop thee te vragen

Ik snap dat er inflatie is, maar 4,70 voor een kop heet water en een theezakje (waarschijnlijk ook nog een goedkoop merk zoals Lipton ofzo) met een totale inkoopprijs van praktisch niks. Wat een graaierij zeg.

Altijd lastig vergelijken omdat de ene frikandel de andere niet is. En zo geldt dat uiteraard voor veel horeca producten.

Hoge prijzen kan ik soms best begrijpen, maar wees dan ook kritisch op andere vlakken waar je als park geld kunt besparen/verdienen. Zo zag ik vorige week bij Toverland 3 medewerkers die met zijn allen 1 simpele bestelling stonden klaar te maken. Ja, dan moet je je prijzen wel verhogen om de personeelskosten te kunnen dekken. Efficiënt en stevig doorwerken is er helaas zelden meer bij. Dat de schuld daarvan niet altijd bij die onervaren, slecht opgeleide medewerkers ligt laat ik nog even buiten beschouwing.

nevelig_nat ja dit heb ik helaas ook gemerkt. Laast stonden ze met 2 man bij Katara bij de donor. 2 uitzendkrachten die totaal niks deden we hadden besteld en 45 minuten later kregen we het pas. Het was niet druk het was zowat uitgestorven. Na 20 min ging de pieper af gingen we er heen ging die uit en zijden ze nog die is nooit afgegaan.

Michael

Marco

Wij hebben onlangs de prijzen ( helaas) moeten verhogen en vragen nu €2,10 voor een 110 gram frikandel. Bij pretparken geven ze vaak ook nog de 80 gram voor een hogere prijs.

5 dagen later

Foto:
            **

Park: Attractiepark Slagharen
            Horeca punt: Cartwright's
            Gerecht/product: Black Angus BBQ Burger
            Prijs: €19,-
            Cijfer: 10
            Beoordeling: Zelden geef je een 10 bij een beoordeling omdat er altijd wel iets is wat beter kan. Maar ik kan het me bij dit gerecht gewoon niet bedenken. Je krijgt voor die 19 euro gewoon een hele goede Angus Burger met sla, tomaat, gefrituurde ui, bacon, kaas en barbecue saus. En speciaal voor Halloween hebben ze het broodje zwart gemaakt. Daarnaast krijg je ook nog een kleine salade en oerfriet met fritessaus geserveerd. En als je van die laatste niet genoeg hebt dan mag je die extra vragen. (In de achtergrond zie je trouwens de BLT burger, ook niet vervelend.) Het is echt enorm jammer dat dit restaurant al jaren last heeft van onderbezetting waardoor het lastig is om er een plekje te krijgen. Want wat mij betreft is dit het beste pretpark restaurant dat we in de Benelux hebben.

Foto:

Park: Attractiepark Slagharen
            Horeca punt: Cartwright's
            Gerecht/product: Coupe Wild West Trail
            Prijs: € 9,-
            Beoordeling: 3 flinke bollen cookies chocolade ijs met lekkere stukjes koek en chocolade. Daarnaast nog 3 toeven lekker slagroom met daaroverheen stukjes koek en om het af te maken gaat er nog chocolade saus overheen ook. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ik na deze twee gerechten helemaal vol zat. Maar dat lijkt me geen punten aftrek waard 😉

Als je in Slagharen bent en je wilt eens lekker uit eten ga hier dan vooral naar toe! Oh en voor de abonnsmenthouders: ja, je krijgt hier de abonnementhouders korting natuurlijk ook gewoon 😜

Marvin Het is echt enorm jammer dat dit restaurant al jaren last heeft van onderbezetting waardoor het lastig is om er een plekje te krijgen.

Dat is sinds dit seizoen dankzij de Spaanse arbeidskrachten gelukkig niet zo erg meer het geval. Catwright's is sinds dit jaar zelfs mijn favoriete restaurant van alle pretparkrestaurants in de Benelux, met Flaming Feather op de tweede plek. De prijs/kwaliteitsverhouding bij Catwright's is bizar goed. De BLT burger was goddelijk en we kunnen de kipspies met satésaus ook zeker aanbevelen!

• Marvin heeft hierop gereageerd.

msnguy Dat is sinds dit seizoen dankzij de Spaanse arbeidskrachten gelukkig niet zo erg meer het geval.

Helaas verteld mijn ervaring me iets anders. Het is heel lang geleden dat ik het restaurant helemaal gevuld heb gezien en ze niet steeds mensen moeten weg sturen omdat de keuken het simpelweg niet aan kan om meer mensen binnen te laten.

Marvin ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat het hele restaurant open is, enkel de eerste helft. En op drukke dagen betekent dat inderdaad dat het snel vol zit.

Foto:

Park: Toverland
                  Horeca punt: Smouldering Roast
                  Gerecht/product: Flatbread kipkebab
                  Prijs: € 8,50
                  Cijfer: 6
                  Beoordeling: Vies was het niet. Maar was het lekker? Mwah. Deze flatbread is op zich een oké portie, het broodje is vrij groot. Maar datzelfde brood heeft ook eigenlijk helemaal geen smaak. De kipkebab die erin zit is ook maar flauw, had best iets meer kruiden mogen hebben. De uitjes worden er bovenop gekwakt, dus die proef je na de eerste happen niet meer, wat de rest nóg flauwer maakt. De combi met de sausjes snap ik ook niet zo goed, de tomatensalsa past niet bij de rest en ik weet eigenlijk nog niet wat de witte saus was (ik denk geen knoflook, als dat het wél was had ook dat niet de smaak die het zou moeten hebben haha). Al met al: gewoon niet zo bijzonder, en kijkende naar de prijs verdient het dan eigenlijk zelfs een onvoldoende.

2 maanden later

Park: Europa-Park
                  Horeca punt: Traber Flammlachsstand
                  Gerecht/product: Flammlachs-Brötchen
                  Prijs: €8,-
                  Beoordeling: Ik snap echt even niet hoe ik ben vergeten om deze te plaatsen na de Europa-Park meet-up. Bij de Traber Flammlachsstand kun je een heerlijk broodje flammlachs krijgen. Dat is enorm lekker gekruide zalm, gegaard boven een hardvuur, geserveerd in een knapperig pistoletje. Een betere pretpark snack/lunch dan deze bestaat niet wat mij betreft. Ik heb dit broodje met deze tekst ook bij diverse personen aangeraden dat weekend en zelfs na deze ophemeling vond niemand het tegen vallen 😉