JoostB maar mijn gevoel zegt dat Phantasialand meestal niet aan tijdelijk doet?
Heel Phantasialand is tijdelijk, alles wat ze daar neerzetten breken ze binnen mum van tijd weer af.
JoostB maar mijn gevoel zegt dat Phantasialand meestal niet aan tijdelijk doet?
Heel Phantasialand is tijdelijk, alles wat ze daar neerzetten breken ze binnen mum van tijd weer af.
Trollenbol
Dat is nu ook wel weee overdreven ze breken oude zaken af voor nieuwe , welafgewerkte zones. Niemand die denk ik silbermine, atlantis,...mist. mss uit nostalgische waarden, dat wel...
Atlantis niet.. Dat was een écht slechte overlay. Galaxy daarentegen....
Maar zoals je zegt: Uit nostalgie.
Ik ben wel benieuwd welk effect Avoras nu gaat hebben op bezoekersspreiding in die hoek. Op zich zit er in die toren een opgang naar de bovenste verdieping van Wuze Town die zelden gebruikt werd. Wellicht nu iets meer? Ook was er onderin een doorgang naar Wuze Town die niet veel gebruikt werd, maar wel veel mensen aan kan en dan is er natuurlijk nog de doorgang naar het meer en de doorgang naar de ingangen van de mini-monorail en Crazy bats. Het klimrek staat zodoende op best een groot kruispunt, maar een kruispunt dat amper gebruikt werd.
Aan de ene kant kan Avoras er voor zorgen dat er meer mensen naar dit punt getrokken worden. Tegelijkertijd lijkt het de doorgang een beetje te blokkeren. Nu zal dat geen grote ramp zijn, maar eens het Temple-Complex vervangen word door een nieuwe topper kan dat wellicht wel een issue opleveren.
Coasterfrenzy Tegelijkertijd lijkt het de doorgang een beetje te blokkeren
Phantasialand heeft wel meer doorgaande routes die veel te klein gedimensioneerd zijn. Op drukke dagen zijn er overal in het park opstoppingen. Beetje een bijkomstigheid van het algemene gebrek aan ruimte denk ik ook.
StefanV Daar was vroeger een veel grotere trap, maar toen moest ook echt al het volk daarlangs. Nu gaat het gros via het grote viaduct dat tussen Mexico en Klugheim in loopt. Het zou me niets verbazen als er bijn de huidige werkzaamheden nog een extra trap komt om vanuit Mexico op dat viaduct te komen.
Overigens denk ik wel dat met de aanpassingen aan die gang erboven de trap zelf ook wat minder aantrakkelijk word in gebruik.
Ben eerlijk gezegd nog niet heel erg onder de indruk van Arores, maar is wel een mooie eerste stap. Eric Daman was wel echt een visionair en een van de beste ontwerpers van pretparkland, dus ben erg bang dat we dat niveau de komende jaren niet meer terugzien in Phantasialand. Eric Daman ontwierp echt alles aan het gebied en ook de kleinste details. Hierdoor zijn zijn gebieden enorm indrukwekkend, maar ook erg afhankelijk van de ontwerper. Hierdoor denk ik dat het na zijn dood niet meer mogelijk was ontwerpen van hem uit te voeren.
broodje123 hier ben ik zelf ook wel een beetje bang voor. Een persoon heeft de afgelopen jaren alle nieuwe ontwikkelingen ontworpen. Dit was van zoon hoog niveau dat ik ook bang ben dat ze dit niet meer gaan halen met de nieuwe ontwikkelingen. Ik hoop dat ook de eigenaren een visie hierop hebben en dit ook bewaken. Ben echt benieuwd naar de nieuwe grote aankondiging
Ik denk dat het wel mogelijk is om een goede ontwerper te vinden die dag ook kan. Alleen of dat ook gebeurt ...
In de Efteling kunnen we het verschil tussen ontwerpers bijvoorbeeld erg goed terugzien.
Pretparkgenot Ik denk ook wel dat een goede ontwerper vinden mogelijk is, maar een goede ontwerper voor Phantasialand weet ik niet. Phantasialand ademt Eric Daman aan alles tot in de kleinste details. Dit enorm hoge niveau valt lastig over te nemen denk ik. Zeker doordat ontwerpen in Phantasialand heel ander ontwerpen is dan in andere parken door de complexe ruimtelijke situatie. Tegelijkertijd had Eric Daman ook een sterke esthetische visie die een nieuwe ontwerper misschien niet heeft of een totaal andere, waardoor een clash kan ontstaan en het park een beetje 2 verschillende ontwerpstijlen door elkaar krijgt.
Eric Daman was Hoofdontwerper. Hij was dus zeker niet alleen. Daarnaast had de Eigenaar toch altijd wel een goede vinger in de pap over de uitwerking. Ook zijn de themagebied divers genoeg dat een nieuwe ontwerper eigenlijk prima mogelijk moet zijn als deze een volledig nieuw gebied kan neerzetten: Zolang je maar iemand hebt die goed op de details let.
Overigens: Universal Rocks zelf kan daar ook al enorm veel in betekenen.
Iemand al foto's van de vorderingen aan chiapas uitgang, grens klugheim?
Als er foto’s zijn worden die ongetwijfeld gedeeld. Erom vragen in een topic waar al een paar dagen niets in is gepost is niet wenselijk. Daarom niet meer doen s.v.p.
Weer een beetje verder gethematiseerd.
https://www.looopings.nl/weblog/25933/Fotos-Phantasialand-opent-Mexicaanse-zitgelegenheid.html
Dat ziet er mooi uit voor zo'n klein plekje, Phantasialand thematiseert maar door, ook dat Afrika gedeelte was al heel mooi geworden .
Eigenlijk vind ik het zonde dat ze dit stuk bij Mexico getrokken hebben. Je had van die gallerij al een mooi uitzicht over Berlijn en het was heel sfeervol. Van daarboven zou je zeker een geweldig uitzicht over het gebied hebben gehad.. Het avondmarkt-sfeertje vind ik zeer zeker ook geslaagd, maar neemd behoorlijk wat mogelijkheden voor het uitzicht weg.
Dit. Er is een multidisciplinair team van ca. 5 a 6 personen.
Als ik het goed begrijp worden er scheidingsmuren vernieuwd, met als doel de verschillende themawerelden beter van elkaar te scheiden en ze iets rijkelijker gedecoreerd te krijgen. De felgekleurde oranje delen zijn als ik mij niet vergis, wat er nu al is vernieuwd/ in aanbouw is. Dat bevindt zich zowel op het gelijkvloers als op de etage van de brug. De constructie halverwege de brug lijkt de ambitie te hebben om de brug volledig te overkappen, waardoor er de etage daaronder een toegangspoort/uitgangspoort voor het gebied zou kunnen ontstaan. Zou het de bedoeling zijn om uiteindelijk de brug over de volledige lengte van een extra muur te voorzien?
De volgende stap zie ik dan wel niet helemaal. De vernieuwde muur naast de uitgang van Chiapas kreeg een Mexicaanse uitstraling (rechtsonder), maar om Klugheim volledig te scheiden van de Mexicaanse uistraling zou het logischer zijn dat ook de brug die een etage hoger ligt een aankleding krijgt die bij het Mystery-thema aansluit. Tenzij je het stuk Mexico op het onderste niveau overkapt, krijg je in dat geval echter een situatie waar je rechts van de brug zowel Mexico- als Mystery-thema ziet. Het alternatief is het volledige witte stuk op termijn bij Mystery te laten aansluiten, maar omdat dat toekomstige uitbreidingen van de Mexico-zone volledig uitsluit zou ik dat erg jammer vinden.
Qua afmeting past er in de laatste bocht van Chiapas overigens nipt een Breakdance 5 van Huss, hoewel het mij niet realistisch lijkt zou ik het wel een epische 'inbreiding' van Mexico vinden. Met de eerder vermelde overkapping kan het zelfs iets worden dat het archeologenfeestje doet herleven met misschien evenveel stijl als het legendarische Pop-expressen uit Gröna Lund. Ze zijn er trouwens netjes de zijmuren (stippellijn) aan het wegslaan ...
Volgens Express.de zal binnenkort Geister Rishkja definitief sluiten. Plus zal de Efteling gevraagd worden voor advies
bij de vervanger van deze attractie