Als ik het goed begrijp worden er scheidingsmuren vernieuwd, met als doel de verschillende themawerelden beter van elkaar te scheiden en ze iets rijkelijker gedecoreerd te krijgen. De felgekleurde oranje delen zijn als ik mij niet vergis, wat er nu al is vernieuwd/ in aanbouw is. Dat bevindt zich zowel op het gelijkvloers als op de etage van de brug. De constructie halverwege de brug lijkt de ambitie te hebben om de brug volledig te overkappen, waardoor er de etage daaronder een toegangspoort/uitgangspoort voor het gebied zou kunnen ontstaan. Zou het de bedoeling zijn om uiteindelijk de brug over de volledige lengte van een extra muur te voorzien?
De volgende stap zie ik dan wel niet helemaal. De vernieuwde muur naast de uitgang van Chiapas kreeg een Mexicaanse uitstraling (rechtsonder), maar om Klugheim volledig te scheiden van de Mexicaanse uistraling zou het logischer zijn dat ook de brug die een etage hoger ligt een aankleding krijgt die bij het Mystery-thema aansluit. Tenzij je het stuk Mexico op het onderste niveau overkapt, krijg je in dat geval echter een situatie waar je rechts van de brug zowel Mexico- als Mystery-thema ziet. Het alternatief is het volledige witte stuk op termijn bij Mystery te laten aansluiten, maar omdat dat toekomstige uitbreidingen van de Mexico-zone volledig uitsluit zou ik dat erg jammer vinden.
Qua afmeting past er in de laatste bocht van Chiapas overigens nipt een Breakdance 5 van Huss, hoewel het mij niet realistisch lijkt zou ik het wel een epische 'inbreiding' van Mexico vinden. Met de eerder vermelde overkapping kan het zelfs iets worden dat het archeologenfeestje doet herleven met misschien evenveel stijl als het legendarische Pop-expressen uit Gröna Lund. Ze zijn er trouwens netjes de zijmuren (stippellijn) aan het wegslaan ...