Pretparkgenot Ik denk ook wel dat een goede ontwerper vinden mogelijk is, maar een goede ontwerper voor Phantasialand weet ik niet. Phantasialand ademt Eric Daman aan alles tot in de kleinste details. Dit enorm hoge niveau valt lastig over te nemen denk ik. Zeker doordat ontwerpen in Phantasialand heel ander ontwerpen is dan in andere parken door de complexe ruimtelijke situatie. Tegelijkertijd had Eric Daman ook een sterke esthetische visie die een nieuwe ontwerper misschien niet heeft of een totaal andere, waardoor een clash kan ontstaan en het park een beetje 2 verschillende ontwerpstijlen door elkaar krijgt.
Phantasialand: De volgende stap?
Eric Daman was Hoofdontwerper. Hij was dus zeker niet alleen. Daarnaast had de Eigenaar toch altijd wel een goede vinger in de pap over de uitwerking. Ook zijn de themagebied divers genoeg dat een nieuwe ontwerper eigenlijk prima mogelijk moet zijn als deze een volledig nieuw gebied kan neerzetten: Zolang je maar iemand hebt die goed op de details let.
Overigens: Universal Rocks zelf kan daar ook al enorm veel in betekenen.
Iemand al foto's van de vorderingen aan chiapas uitgang, grens klugheim?
Als er foto’s zijn worden die ongetwijfeld gedeeld. Erom vragen in een topic waar al een paar dagen niets in is gepost is niet wenselijk. Daarom niet meer doen s.v.p.
Weer een beetje verder gethematiseerd.
https://www.looopings.nl/weblog/25933/Fotos-Phantasialand-opent-Mexicaanse-zitgelegenheid.html
Dat ziet er mooi uit voor zo'n klein plekje, Phantasialand thematiseert maar door, ook dat Afrika gedeelte was al heel mooi geworden .
Eigenlijk vind ik het zonde dat ze dit stuk bij Mexico getrokken hebben. Je had van die gallerij al een mooi uitzicht over Berlijn en het was heel sfeervol. Van daarboven zou je zeker een geweldig uitzicht over het gebied hebben gehad.. Het avondmarkt-sfeertje vind ik zeer zeker ook geslaagd, maar neemd behoorlijk wat mogelijkheden voor het uitzicht weg.
Dit. Er is een multidisciplinair team van ca. 5 a 6 personen.
Als ik het goed begrijp worden er scheidingsmuren vernieuwd, met als doel de verschillende themawerelden beter van elkaar te scheiden en ze iets rijkelijker gedecoreerd te krijgen. De felgekleurde oranje delen zijn als ik mij niet vergis, wat er nu al is vernieuwd/ in aanbouw is. Dat bevindt zich zowel op het gelijkvloers als op de etage van de brug. De constructie halverwege de brug lijkt de ambitie te hebben om de brug volledig te overkappen, waardoor er de etage daaronder een toegangspoort/uitgangspoort voor het gebied zou kunnen ontstaan. Zou het de bedoeling zijn om uiteindelijk de brug over de volledige lengte van een extra muur te voorzien?
De volgende stap zie ik dan wel niet helemaal. De vernieuwde muur naast de uitgang van Chiapas kreeg een Mexicaanse uitstraling (rechtsonder), maar om Klugheim volledig te scheiden van de Mexicaanse uistraling zou het logischer zijn dat ook de brug die een etage hoger ligt een aankleding krijgt die bij het Mystery-thema aansluit. Tenzij je het stuk Mexico op het onderste niveau overkapt, krijg je in dat geval echter een situatie waar je rechts van de brug zowel Mexico- als Mystery-thema ziet. Het alternatief is het volledige witte stuk op termijn bij Mystery te laten aansluiten, maar omdat dat toekomstige uitbreidingen van de Mexico-zone volledig uitsluit zou ik dat erg jammer vinden.
Qua afmeting past er in de laatste bocht van Chiapas overigens nipt een Breakdance 5 van Huss, hoewel het mij niet realistisch lijkt zou ik het wel een epische 'inbreiding' van Mexico vinden. Met de eerder vermelde overkapping kan het zelfs iets worden dat het archeologenfeestje doet herleven met misschien evenveel stijl als het legendarische Pop-expressen uit Gröna Lund. Ze zijn er trouwens netjes de zijmuren (stippellijn) aan het wegslaan ...
Volgens Express.de zal binnenkort Geister Rishkja definitief sluiten. Plus zal de Efteling gevraagd worden voor advies
bij de vervanger van deze attractie
Dat lijkt me geen wezenlijk nieuwere informatie dan diegene die we de laatste acht jaar al hadden: 'Misschien wordt Geister Rikscha de volgende, want het is een oude attractie net als x voorgangers, maar het park bevestigt niets'.
Er zouden ook vertegenwoordigers van Phantasialand in Jaderpark gespot zijn om er naar 'Ziegelblitz' te komen kijken, dat wil niet zeggen dat we nu een bobsled coaster van Gerstlauer moeten verwachten.
Dat gezegd zijnde zou ik een nieuwe darkride in het park zeker toejuichen. Efteling heeft op dat vlak zeker expertise, maar voorlopig vind ik hun beste varianten nog steeds die van vorige eeuw en we moeten toegeven dat compact bouwen bij Efteling zelden een vereiste is.
2019: Geister Rikscha gaat binnenkort sluiten!
2020: Geister Rikscha gaat binnenkort sluiten!
2021: Geister Rikscha gaat binnenkort sluiten!
2022: Geister Rikscha gaat binnenkort sluiten!
2023: Geister Rikscha gaat binnenkort sluiten!
2024: Geister Rikscha gaat binnenkort sluiten!
Tja, zo kan ik het ook. Óóit zal het inderdaad een keer kloppen.
Philosopher jammer dat ze niet eerst dingen afbouwen en daarna dingen sluiten. Zo blijven er minder attracties over en gebieden. Denk sws dat ze China Town openhouden tijdens het seizoen vanwege anders wegvallen van hotel, ingang, ingang attracties, doorstroom, horeca etc etc. Ben heel erg benieuwd!
Pretparkfreak7 Dat gezegd zijnde zou ik een nieuwe darkride in het park zeker toejuichen. Efteling heeft op dat vlak zeker expertise, maar voorlopig vind ik hun beste varianten nog steeds die van vorige eeuw en we moeten toegeven dat compact bouwen bij Efteling zelden een vereiste is.
Als het bovengrondse gedeelte van de Geister Rikscha gekopperld word aan het deel van de Zilvermijn dat nog overeind staat heb je een hal die grofweg even groot is als Symbolica.. En dan heb je nog een enorm ondergronds gedeelte als extra.
Het nadeel van dat ondergrondse gedeelte is dat het plafond enorm laat is, vooral aan het begin van de huidige rit. Je merkt toch dat een hoog plafond enorm helpt in de immersiviteit van een darkride. Bij bijvoorbeeld de Zilvermijn kon je dat heel goed zijn: De dorpsscenes waren leuk, maar toch steeds in de hoogte wat bekrompen. Vervolgens ging je omlaag naar de bestorming van het fort waar wél een hoog plafond was en die scene zag er meteen al een stuk epischer uit.
Bij pretparken blijft toch gelden: Size Does Matter.
In theorie is het natuurlijk mogelijk om het ondergrondse gedeelte uit te diepen (er zijn inmiddels meer dan genoeg plekken in het park die lager liggen). Ook kun je natuurlijk in de lagere gedeeltes van de hal een krappe grot als theming maken, maar dan beperk je jezelf wel héél erg.
Daarnaast weet ik niet of bij een nieuwe darkride de vluchtroutes nog wel door de keuring komen. Al kun je daar natuurlijk ook altijd nog wel wat aan doen. Het zou me in elk geval niets verbazen dat ALS PHL hier iets mee gaat doen, het ondergrondse gedeelte simpelweg niet (of amper) gebruikt word en tot een opslag word gedegradeerd.
Gisteren Phantasialand bezocht. De Mexicaanse 'straat' is enorm sfeervol. Ik hoop wel dat ze de Berlijnkant wat mooier maken dan het nu is.
De scheiding tussen Klugheim en Mexico verloopt ook vlotjes.
TuttiFrutti
Dat zal zeker in orde komen, het is duidelijk na het zien van de foto het nog onder constructie is ;-)
Foto van vandaag. Ze zijn hard aan het werk in Phantasialand
Ik hoop dat het rond december af is, waren ze al ver? Heb je meer foto's?
Pino330 Ik hoop dat het rond december af is, waren ze al ver? Heb je meer foto's?
Ik zou er eerlijk gezegd niet van uit gaan. Sommige gedeeltes zijn inderdaad al best ver, maar er zijn ook plekken waar ze nog wat dingen aan het weg slopen zijn. Ik denk niet dat dit gepland staat om dit jaar nog af te komen.
Ook hier blijft het overigens weer aardig mysterieus wat nu precies gaat gebeuren. Er zijn diverse ruimtes beschikbaar waarvan er eentje best groot is. Extra zitgelegenheden voor Tacana??