Japio Dus vanuit die arcade tussen Kaiser Platz en Mexico kun je Kaiser Platz niet meer zien? Ik vond dat een heel gezellige plek zo!
Dat klopt. Blijf het vreemd vinden dat ze dit bij Mexico getrokken hebben en niet bij Berlijn. Binnen ziet het er weliswaar heel sfeervol uit: Een beetje permanente avondmarkt.. maar aan de berlijn kant is het echt een lelijke kale muur nog. Ik hoop dat dit nog verbeterd word.
JoostB Ik denk dat de insteek is dat wanneer je in een themagebied staat, je op geen enkele manier de bel mag doorprikken door iets anders te zien dan het huidige thema waar je je in bevindt... Da's een goeie insteek, maar wel eentje die geld kost...
Klopt, dat zeggen ze zelf al jaren... maar laten we eerlijk zijn: Zelfs Disney en Universal slagen daar niet in en nu zijn ze de indeling van gebieden ook opeens op een ietwat rare manier aan het veranderen.
TuttiFrutti River Quest en Colorado Adventure zijn volgens mij vrij moeilijk weg te werken daar.
River Quest heeft naar China toe een chinese facade die gewoon in het gebied past. Er staat wel al een ingang klaar zodat de ingang van RQ via Klugheim komt, maar die is na jaren nog steeds niet in gebruik, waardoor de ingang alsnog in het verkeerde themagebied ligt. Colorado adventure kun je alleen "in de verte" zien, maar staat nergens IN het chinese gedeelte. Ik vermoed dat dit ook wel opgelost gaat worden eens het Chinese gebied groots aangepakt word. Ik verwacht nog steeds dat de loodsen van de Zilvermijn en de Geister Rikscha dan samengevoegd gaan worden.
Overigens kun je ook het lifthill gebouw van BM vanuit behoorlijk veel delen in het park zien. Benieuwd of ze daar nog iets aan gaan doen.
Wat ik persoonlijk véél belangrijker had gevonden, was het blok van Quantum dat boven Berlijn/Wuze Town uit steekt en niet mooi uit ziet. Dat had een thematisch laagje veel dringender nodig..
Rookburg is ontwikkeld om een doorgang naar Fantasy te hebben. Daar ga je altijd een gat houden (eens ze die doorgang gaan openen). Tegelijkertijd is de aansluiting naar Berlijn toe wél volledig doorgewerkt terwijl Rookburgh eigenlijk een wijk in Berlijn is en beide gebieden dus bij elkaar horen.