Markiewong De constructie die op de brug wordt gemaakt is een gebouw, geen muur . Ik verwacht dat hier of meer zitruimte komt voor Tacana (het restaurant tegenover), of dat er een nieuwe take-away punt komt. Het uitzicht op de brug blijft nog steeds intact.
Dat klopt niet.
De constructie staat volledig op het bredere deel van de brug. De overhang is enkel een steiger voor werkmensen om aan de buitenkant van het gebouwtje te kunnen werken.
Wat dit gaat worden is nog raden. Wellicht is het groot genoeg voor een snackbar, maar het kan ook gewoon zo'n huisje met een gimmick er in worden zoals er nu zo veel in DiA zijn.
Markiewong Er is wel genoeg ruimte om in de toekomst een hele rij aan gebouwen neer te zetten langs de rest van de muur zodat Klugheim aan deze zijde helemaal ingebouwd is.
Dat zou een hele vreemde constructie worden en ook op de verdieping er onder behoorlijk de sfeer vergallen. Zou ook totaal niet passen bij de wand die ze aan het zetten zijn om Mexico en Klugheim van elkaar te scheiden. Ik denk wel dat waar nu de cattlepen van Taron is vroeg of laat een groter gebouw komt. PHL heeft al aangegeven dat ze nog plannen hadden met dit terrein en op zich zou de cattlepen ook prima in een grot of wijnkelder oid passen in de kelder (dan kan ook meteen die trap weg).
pretparkgekkie05-10 Het is hoogst waarschijnlijk dat China sowieso gerenoveerd wordt. Naar welk thema is nog niet bekend, al wordt het waarschijnlijk weer iets in dezelfde richting, maar dat China valt is bijna 100% zeker. Dat heeft PHL oomk met hun andere gebieden gedaan waar nu pareltjes aan themagebieden staan als Klugheim en Rookburgh
Gezien de recente grote renovaties aan hotel Ling Bao en de keuze dit toch Chinees te houden, lijkt me niet dat het Chinese Thema op zich weg gaat. Een grote update is echter wel waarschijnlijk. De vraag blijft idnerdaad wanneer. Klugheim is overigens een uitbreiding van het Mystery Gebied en Rookburgh een uitbreiding van het Berlin gebied. Voor Rookburgh is ook geen themagebied verdwenen, voor Klugheim een stuk van het western deel (een ander deel was al verdwenen voor Chiapas). Het Western Thema is ook redelijk beperkt in de fantasie, maar juist met het Chinese thema kun je nog heel veel doen. Ik denk dus wel dat het Chinees - of minimaal Aziatisch - blijft.
Jabo ijkt me dat Phantasialand wel wat jaren vooruit doet plannen en dat de grote uitbreidingen voor zijn overlijden wel enigzins op papier stond.
Details beginnen grofweg 10 jaar voor de bouw te komen. Een soort "masterplan" zou rondom de 25 jaar vooruit zijn.. Er zijn veel onverwachte dingen gebeurd voor het park. Het overlijden van Eric Daman is daar één van, maar ook het verlies van de Hollywood Tour en Corona zullen zeker van invloed zijn op beslissingen voor de toekomst.