Alternatieve thema’s voor Circus Balance?
Wat ik hoop bij strookrijk:
Een log flume
Een FamilyLaunchCoaster
Een Dikke B&M 50meter achtbaan
Paar leuke infills
Snorri touren Efteling (onder strookrijk door zou ik persoonlijk heel erg cool vinden)
Een dreumesspeeltuin mist de Efteling nog.
pretparkgekkie05-10 Een dreumesspeeltuin mist de Efteling nog
Kleuterhof bestaat ook nog he, al zal die waarschijnlijk wel verdwijnen met de komst van Strookrijk
Mathijsdehaas-2002 godzijdank
Wat zien jullie als leuke nieuwe infills? Denk je dan aan zwaar gethematiseerde als Villa Volta en Danse Macabre (wat eigenlijk geen infills meer zijn). Of wat voor infills (naast molens) heb je nog meer die prima in de Efteling kunnen passen?
Charlatan Misschien een FunHouse net zoals bij PHL en TVL, een Tolly Molly achtig iets,
- Bijgewerkt
Charlatan Het mag ook minder en de Efteling heeft dat goed kunnen tonen met Sirocco. Het maakt een simpele theekopjes attractie toch een leukere ervaring (al helemaal als het donker wordt) zonder dat er een groots verhaal achter zit. Als het gaat om theming en verhaal hoeft het echt niet per se zo mega uitgebreid voor kleinere infills. Een Nebulaz kan denk ik de Efteling wel wat mee, zowel qua theming als met story en het is iets aparts om te zien dus het kijkgehalte is er ook meteen voor degene die er niet in willen/durven.
Een Nebulaz is inderdaad een fascinerend ding, maar iets met armen lijkt me niet de stijl van de Efteling. Meer omdat je dan alle cliché thema's al hebt staan wereldwijd en het weinig toevoegt. Een demolition derby vind ik een mooie ride voor de Efteling. Die kunnen ze wél nog op alle manieren aankleden. Van cliché voertuigen tot ballroom tot waterlelies. Een mini droptower (dus puur een showtje met drop-effect) zie ik ook nog goed voor me en van mij zou de Efteling zich ook mogen wagen aan een goedkopere fun-darkride. Als ze een storybook-thema nemen kom je ook in de Efteling prima weg met platte decors, zie de winterse Pieckprenten in de Winter Efteling.
Een mini-mysterycastle zie ik inderdaad zitten. Ook 2 show zodat mensen 2x erin willen, trek je ook meer mensen. Want eens gedaan op een dag is niet meer terugkomen. Een mini darkride is altijd leuk, hopelijk niet zo'n EP darkride in Rusand en Italië (piccolo mondo) Die zijn wel heel kort en slaan nergens op(:
asuran Jep helemaal mee eens. Attracties als Sirocco maar ook De Halve Maen en de Pagode zie ik graag meer van verschijnen in het park. Juist niet over de top gethematiseerd. Alleen lastig om te verzinnen wat zou passen binnen het park en wat ook een beetje capaciteit heeft. Misschien is zo'n ballon molen wel wat.
En hoewel ik de parachute drop in Disney afschuwelijk en goedkoop vind, laat Toverland zien hoe je er een fantastisch thema-element van kunt maken.
- Bijgewerkt
Misschien ook wel leuk aangezien ze al met Archipel een plek hebben waar je compleet nat kan worden (kind dat in het water valt) misschien een waterwereld, genoeg verhalen en mythes voor zoiets (atlantis bijv al is atlantis vrij standaard) of een ondergrondse zelfbedachte water realm. Koraal thema speeltuin en horeca binnen met in en door de rotsen/berg/grot een moderne logflume bijv een launched log flume (zoals ze nu bouwen in SW San Antonio). qua Infills zou een big wavez van Zamperla bijv kunnen als de ''poort'' naar die realm die we proberen te openen maar eindigt in een big splash of andere attracties op water. Met deze attracties kan de Efteling zelf denk ik bepalen in hoeverre mensen nat willen worden in een waterrijke omgeving en heel misschien een Twist ‘n’ Splash. de guards(degene die een ritje maken) die de realm beschermen van indringers (degene die eromheen staan). Dat laatste kan qua verhaal beter i know.
Maar dan is al het nattigheid op 1 locatie(op pirana na). Kan je eventueel nog van die blazers installeren. De bewoners van deze waterwereld kunnen ook gebruikt worden voor wat entertainment, de grote verhaalattractie dan die launched log flume en de rest die het verhaal van het gebied versterkt.
asuran Dan heb je een launch en waterattracties in 1, 2 grote attracties in 1 is een groot voordeel hoor(;
Zo'n disk-o-coaster vind ik ook toffe dingen. Daar hebben Plopsa en Asterix ook mooie dingen mee gedaan.
PatrickO zeker weten
Maar in wat voor Thema wil je zo'n ding stoppen dan?
pretparkgekkie05-10 Dat is het leuke, je kunt er alle kanten mee op! Zeker als overgangspoort vind ik het goed passen. Dat laten inderdaad meerdere parken al zien.
Qua infills kan het alle kanten op. Van mini droptowers, tot de grotere variant. Van extra molens, tot een mini reuzenrad. Eigenlijk kun je veel 'klassieke' infills redelijk makkelijk in elk willekeurig thema stoppen.