Bollywood Parks Dubai wordt Real Madrid World Dubai
En wie zegt dat Real Madrid hier zelf meer mee te doen heeft, dan alleen de naam geven aan het park?
Ik hoop niet dat de schitterende theming hier veel onder gaat lijden.
Coasterfrenzy Ik hoop niet dat de schitterende theming hier veel onder gaat lijden.
Nou ik ben bang voor je. Bollywood heeft namelijk niks met Real Madrid te maken
Klopt.. maar wat blijft er over. De meeste attracties daar zie ik ook niet bepaald gemakkelijk in een Real Madrid thema gestopt worden. En als het "heel binnenkort" opent is er ook niet bijster veel tijd geweest om alles aan te passen.
Het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als het zoiets word als bij Sea Oddysey (port aventura). Theming intakt, maar overal de films aangepast (waar dat van toeapssing is) en hier en daar wat real-madrid dingetjes neer zetten en wellicht de kleuren aanpassen (wat ook al veel schade kan doen.. oh god.. ik zie die olifanten in de mainstreet al helemaal overschilderd met de Real Madrid kleuren).
Coasterfrenzy als dat het geval is, dan hoeft het park helemaal geen andere naam te krijgen. Dan kan alles gewoon hetzelfde blijven.
Want 1 attractie hernoemen/herthemen is toch iets anders dan een geheel park
Haha, dit is nog briljanter dan aardbeienland!
The_Bullgod als dat het geval is, dan hoeft het park helemaal geen andere naam te krijgen. Dan kan alles gewoon hetzelfde blijven.
Want 1 attractie hernoemen/herthemen is toch iets anders dan een geheel park
Ik bedoel dus dat ze met HEEL het park doen, wat Port Aventura met Sea Oddysey gedaan heeft. Dus niet bij maar één attractie.
Dit park had beter een themazone in Motiongate kunnen zijn.. maar goed.
Coasterfrenzy terwijl Florida al jaren niet echt door-ontwikkeld
Ik denk dat je je vergist in de lijst aan nieuwe attracties en themagebieden in Florida die er afgelopen 10 jaar bij gekomen zijn. Harry Potter themagebieden in Universal, Panodora in Animal Kingdom, StarWars noemde je al, Seaworld ondergaat een transformatie naar educatief pretpark met inmiddels de meeste B&Ms in 1 park ter wereld en dan heb ik het nog niet over Velocicoaster en Iron Gwazi...
- Bijgewerkt
Oke dus dit gebeurde vandaag
Er is ook te zien dat de Starflyer (hoogste ter wereld als ik het goed zeg) werkt, maar de GCI houten achtbaan heb ik nog niet voorbij zien komen.
The_Real_Infernape goed, een nieuwe entree en een grote banner en het park is klaar
- Bijgewerkt
Op de Website zie je wel een Woodie en een trein voorbij komen in het voorstellingsfilmpje.. Dus in elk geval zijn ze wel voornemens hem te openen.
De baan heet nu blijkbaar "Hala Madrid: The Coaster" en die kiddy coaster heet "The Wave - La Ola".
Wat er tot dusver op de website te zien is word ik allerminst vrolijk van.. Het doet me vooral denken aan de Speed Zone van Walibi, maar dan met wat andere kleurtjes.
Coasterfrenzy De baan heet nu blijkbaar "Hala Madrid: The Coaster" en die kiddy coaster heet "The Wave - La Ola".
ik denk niet dat het park nu opeens storm gaat lopen. Maar de boel slopen zal wel duurder zijn..
Ik heb in mijn leven wel vaker korte periodes tussen aankondiging en daadwerkelijke opening gezien, maar dit slaat echt alles. Ik kan mij niet voorstellen dat het vandaag druk was in Real Madrid World.
Wat een raar thema weer... dit gaat toch nauwelijks volk trekken? Er moest blijkbaar gewoon snel een nieuw merk op dit park geplakt worden en iets beters was er niet .
Weet iemand trouwens wat het verhaal is achter die 2 banen in opslag? Waarom zijn die niet opgebouwd?
Jozz Weet iemand trouwens wat het verhaal is achter die 2 banen in opslag? Waarom zijn die niet opgebouwd?
Die waren eerst bedoeld voor een Six Flags park dat ook nabij het Riverland complex moest worden gebouwd. Maar dat project was gecanceld en Dubai Parks & Resorts (DPR) zat met al die achtbanen opgescheept. Twee andere banen uit dezelfde situatie hebben toch wel een plek kunnen vinden in Motiongate (John Wick en Now You See Me). Six Flags is in 2019 gecanceld, dus ze zullen vast nog bezig zijn met zoeken naar een ander doel voor die banen.
Jozz Wat een raar thema weer... dit gaat toch nauwelijks volk trekken
Het thema is het probleem niet. Zoals ik hierboven eerder zei is Real Madrid enorm populair. Nu ik zelf in de VAE ben geweest eerder dit jaar, heb ik ook gezien dat mensen wel afkomen op parken met een beroemd merk als thema (Ferrari World). De meeste mensen houden gewoon van dat soort merken (ik overigens niet, maar dit was puur een observatie).
Het probleem is dat het park nu zo enorm kaal oogt door een gebrek aan attracties en de slechte manier van aankondigen. Als je kijkt naar de stories die ze plaatsen op instagram, lijkt er niet veel meer te doen te zijn dan een potje voetballen of de Starflyer. Echt triest.
The_Real_Infernape Nu ik zelf in de VAE ben geweest eerder dit jaar, heb ik ook gezien dat mensen wel afkomen op parken met een beroemd merk als thema (Ferrari World).
Bollywood is echter ook een best beroemd thema en het overgrote deel van de bewoners is Indisch. Toch werkte het niet (Deels omdat het Indisch deel van de Bevolking nu niet bepaald even 60 euro PP opzij kan leggen voor een pretpark). Tijd zal leren hoe dit park gaat werken. Het lijkt me wel duidelijk dat ze moeten groeien. Ze adverteren nu 15 attracties. Dat is niet bepaald iets om trots op te zijn.
Coasterfrenzy (Deels omdat het Indisch deel van de Bevolking nu niet bepaald even 60 euro PP opzij kan leggen voor een pretpark).
Zeker waar, dat hele land runt op onderbetaalde Indiërs en Pakistanen. De rijke Emirati en de gemiddelde toeristen hebben naar mijn idee minder met het Bollywood thema. Die hebben meer met een thema als Real Madrid.
Coasterfrenzy Bollywood is echter ook een best beroemd thema
Ik heb ook niet gezegd dat een beroemd merk dé sleutel is tot succes. Er werd eerder gesuggereerd dat een beroemd thema als Real Madrid juist geen volk gaat trekken. Maar dat zie ik anders.
Het is enerzijds een merk, dat helpt wel maar dat heeft ook tijd nodig want ze zijn nét open. Anderzijds is het ook zoals je zegt maar 15 attracties. Je hebt niet veel attracties nodig om een goed park te runnen (Zie Animal Kingdom als voorbeeld) maar die 15 attracties zijn ook vrij teleurstellend.
Overigens heb ik even gevraagd via het Instagram account van RealMadridWorld of de GCI coaster open is, en daar zeiden ze van wel.