Jozz Weet iemand trouwens wat het verhaal is achter die 2 banen in opslag? Waarom zijn die niet opgebouwd?
Die waren eerst bedoeld voor een Six Flags park dat ook nabij het Riverland complex moest worden gebouwd. Maar dat project was gecanceld en Dubai Parks & Resorts (DPR) zat met al die achtbanen opgescheept. Twee andere banen uit dezelfde situatie hebben toch wel een plek kunnen vinden in Motiongate (John Wick en Now You See Me). Six Flags is in 2019 gecanceld, dus ze zullen vast nog bezig zijn met zoeken naar een ander doel voor die banen.
Jozz Wat een raar thema weer... dit gaat toch nauwelijks volk trekken
Het thema is het probleem niet. Zoals ik hierboven eerder zei is Real Madrid enorm populair. Nu ik zelf in de VAE ben geweest eerder dit jaar, heb ik ook gezien dat mensen wel afkomen op parken met een beroemd merk als thema (Ferrari World). De meeste mensen houden gewoon van dat soort merken (ik overigens niet, maar dit was puur een observatie).
Het probleem is dat het park nu zo enorm kaal oogt door een gebrek aan attracties en de slechte manier van aankondigen. Als je kijkt naar de stories die ze plaatsen op instagram, lijkt er niet veel meer te doen te zijn dan een potje voetballen of de Starflyer. Echt triest.