Zojuist kondigde Bollywood Parks Dubai hun permanente sluiting aan. Begint het verval in te zetten in Dubai?

Dat is wel heel erg onverwachts! In februari nog geweest en het personeel sprak ook nog over een opening deze zomer met de houten achtbaan. Het is dan ook een bijzonder park met bijzondere attracties. Ben benieuwd hoe dit verder gaat 🙂

Wacht, ze sluiten vandaag? Ok, shocker. Nieuwe achtbaan en attracties die dus voor niets zijn gebouwd in de afgelopen twee jaar om het hele park gelijk vandaag te sluiten?

Het lijkt wel een heel abrupt verhaal zo, op de dag zelf aangeven dat je sluit...
Ben benieuwd of dit een voorbode is voor de rest, of dat ze gewoon rides verplaatsen naar de andere parken.

Tonnie Ben benieuwd of dit een voorbode is voor de rest, of dat ze gewoon rides verplaatsen naar de andere parken.

Voor die houten achtbaan lijkt het mij toch wel vreemd, maar die 2 Mack banen welke nog in opslag liggen, zouden wel gemakkelijk verplaatst kunnen worden.

Ze geven wel aan dat er exciting nieuws komt. Zouden ze van plan zijn het park aan te sluiten met Motiongate of ander thema aan het park of....
    Ben eens benieuwd ! Ik ben er zelf ook geweest en waar ik in Motiongate een TOP dag had, had ik bij Bollywood park geen wow gevoel.
    Thematisch gezien in orde, maar niets bijzonder qua rides. Een hele grote surprise is het niet.
    To be continued...

The_Bullgod
      Men gaat geen nieuwe rides toevoegen inderdaad zonder een "masterplan". Men moet toen al nagedacht hebben over mogelijkheden. Het aan Motiongate toevoegen lijkt mij de meest mogelijke oplossing. Past direct aangezien het een "filmpark" is, kan je al zeker het park 2 dagen bezoeken en biedt weer mogelijkheden op vlak van uitbreiding.

MisterDream Het aan Motiongate toevoegen lijkt mij de meest mogelijke oplossing.

Hoe wil je dit doen met een parkeerplaats tussen de twee?

Edit: niet relevant meer.

https://www.thenationalnews.com/lifestyle/things-to-do/2023/04/20/bollywood-parks-dubai-closes-permanently/

In dit artikel staat gewoon dat het park een retheme krijgt naar Real Madrid en dat werd vorige maand bij een rondleiding waar ik aanwezig was bij een meeting daar ook verteld. De operational manager vertelde toen al dat de houten achtbaan pas open zou gaan na de retheme en kon toen nog niet vertellen waar/welk park ze de twee opgeslagen Mack coasters zouden plaatsen.

Guy een retheme naar Real Madrid.........
            Ik heb dit al wel vaker gehoord, maar blijf het toch nog steeds verschrikkelijk vinden.
            Leuk voor de voetbal liefhebbers dan, maar waar is het stadion?

Men sprak vorige maand trouwens van een opening aankomende november. Lijkt me erg ambitieus maar eventueel wel haalbaar.

Hjalmar
            Had ik niet aan gedacht 😅 Vreselijk idee het om te toveren naar Real Madrid als hoofdthema. Kan me totaal niet inbeelden hoe dat er zou uit komen te zien.

Ik vond de voetbalattracties die Europa Park ooit had al niks, ik vind 't plan in Port Aventura rond La Liga ook niks en nu een heel pretpark ergens? Ik ben nota bene voetballiefhebber, maar los van de risico's rond supporters is het zo'n vreemd thema. Zeker zonder wedstrijden in de buurt kan ik me bij de ervaring en het idee weinig voorstellen.

Was ook relatief prijzig voor wat je terugkreeg. Binnen Dubai Parks and Resorts is er al veel concurrentie laat staan in heel Dubai. Mocht je dan een daguitje kiezen valt de keuze denk ik eerder op Motiongate of IMG. Had liever gezien dat het bij Motiongate getrokken werd als apart themagebied in plaats van een Real Madrid park, maar goed, voor ieder wat wils.

Vervang het ene thema wat enkel lokaal leeft voor een ander thema wat maar bij een beperkte groep leeft. Goede move, not!

Bollywood park was gewoon een vaag park. Ik had een gratis ticket, anders zou ik het nooit bezocht hebben.

Aansluiting aan motiongate gaat écht niet.. er licht een behoorlijk groot stuk van het Riverfront tussen.

Wel jammer eigenlijk. Ik heb het park vlak na opening kunnen bezoeken en toen waren helaas de helft van de attracties nog gesloten, maar wat open was, was van een enorm hoog niveau.. Als het met Ramadan open was geweest, zou ik zeker terug zijn gegaan nadat ik klaar was in Motiongate.

Ik kan me voorstellen dat men gedacht had heel veel lokale bevolking naar dit park te trekken, gezien het overgrote deel van de bevolking in Dubai Indisch is (meer dan een kwart).. echter denk ik dat men er niet aan gedacht heeft dat het merendeel daarvan zich zo'n dagje park maar zelden kan veroorloven.. in elk geval niet vaak genoeg om het park draaiende te houden. Natuurlijk is Bollywood ook populair ver buiten india, maar voor die demografie geldt in principe hetzelfde. En juist bij de toeristen die dit financieel wél kunnen opbrengen is het thema dan weer niet populair.

Laten we eerlijk zijn: In het algemeen zal Dubai zijn prijsbeleid flink moeten gaan overdenken. Ik kwam recentelijk nog een Topdeal tegen om een kabelbaan te mogen doen aan 600 dirham.. dat is 150 euro. Dat terwijl je overal ter wereld kabelbanen kunt doen voor slechts een paar tientjes. Er zullen altijd wel mensen zijn die de prijs er voor over hebben vanwege de "speciale locatie", maar het lijkt me dat ook dit niet lang zal leven. De pretparken in Dubai zijn ook behoorlijk prijzig en ze bieden lang niet altijd het vertier navenant.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Ik kan me voorstellen dat men gedacht had heel veel lokale bevolking naar dit park te trekken, gezien het overgrote deel van de bevolking in Dubai Indisch is (meer dan een kwart).. echter denk ik dat men er niet aan gedacht heeft dat het merendeel daarvan zich zo'n dagje park maar zelden kan veroorloven.. in elk geval niet vaak genoeg om het park draaiende te houden. Natuurlijk is Bollywood ook populair ver buiten india, maar voor die demografie geldt in principe hetzelfde. En juist bij de toeristen die dit financieel wél kunnen opbrengen is het thema dan weer niet populair.

Zo stom kunnen ze toch niet geweest zijn? Ik ga er vanuit dat 't plan was dat dit een groter publiek uit India zelf zou trekken qua toerisme. Er wonen nog geen tien miljoen mensen in de Emiraten en een groot deel daarvan stuurt iedere cent die over is naar familie in het buitenland, als ze al fatsoenlijk betaald krijgen.

Bijzondere move, maar ze zullen wel iets van plan zijn.

Ik ben er nooit geweest maar moest direct aan het verslag van @Eftelflags in (ik meen Ochtend in Pretparkland) denken; die riep destijds al op om niet te lang te wachten met het bezoeken van de parken omdat het allemaal nog niet is wat ze er ooit van gehoopt hadden en de toekomst van alles onzeker kan zijn. Dat lijkt in dit geval dus ook van toepassing.

John Het is natuurlijk niet voor niets dat Six Flags al geannuleerd is. En ook in Motiongate zie je al genoeg gevolgen van bezuinigingen. Alle parken hebben daar last van.. en dat is jammer, want als de parken een beetje door-ontwikkeld kunnen worden kunnen ze makkelijk het aanbod van Florida verslaan.