Veje Wachtrijen waren volgens de borden max 45 minuten. Maar omdat we met onze Efteling abonnementen allemaal gratis naar binnen konden hebben we dat geld uitgegeven aan speedy passes, dus nergens lang gewacht.

In het park alleen drinken uit automaten gekocht. Verder hadden we alles zelf voldoende mee.

Veje Afgelopen zondag wachttijden tot ruim 60 minuten. Het was verschrikkelijk druk. Om kwart voor 10 hebben we 5 km in de file gestaan om op het parkeerterrein te komen.

  • erider heeft hierop gereageerd.

    kermiskermis8 afgelopen weekend en aankomend weekend zijn Edeka ledendagen in MoviePark die dan voor 22 euro naar binnen mogen. Dus dan is het extra druk.

    Dank iedereen voor de reacties, we gaan ons bezoekje nog even uitstellen tot net voor de halloweenperiode denk ik....

    Thijs82 High-Fall/Wildbunch draaimechanisme werkte tijdens onze rit niet, net zoals het kantelen

    Kantelen werkt alleen de eerste 2-3 dagen van een seizoen, daarna gaat het kapot en maken ze het pas weer in de winterstop, altijd al zo geweest. Als je instapt moet je er altijd vanuit gaan dat het niet werkt. In andere woorden: ga er niet in, anders zijn je edele delen verleden tijd.

      Loekiloeki En het leuke is dat je die hal met deuren naar de zaaltjes nog steeds ziet zitten.

      Die worden ook nog steeds gebruikt. Er zijn 2 wachtzalen (eentje is vaak gesloten, de anderen is die met dat beeldscherm waar Van Helsing aan auto's aan het sleutelen is). Beide wachtzalen waren van die bioscopen. Ook de Souvenir Shop aan het einde was één van die bioscopen die aangevallen werd. Wat dat betreft slim gebruik gemaakt van de ruimte die ze hadden.

      Thijs82 Het bestelsysteem (schermen) bij Dunkin' werkte niet goed wat een beetje verwarring veroorzaakte bij het bestellen.

      Ik denk dat dit meer bij Dunkin ligt dan bij MPG. Ik kan me ook niet herinneren die schermen ergens anders gezien te hebben.. In het algemeen valt me op dat die schermen enorm vaak kapot zijn (en dan heb ik het over de fast food ketenen die dit gebruiken in het algemeen en niet over MPG).

      Thijs82 Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

      Dit hadden ze inderdaad niet slechter kunnen oplossen.

      QDude24 Als je instapt moet je er altijd vanuit gaan dat het niet werkt. In andere woorden: ga er niet in, anders zijn je edele delen verleden tijd.

      Daar zijn trucjes voor.. al is natuurlijk niet iedereen hetzelfde gebouwd.. Als ik mezelf als het ware in het stoeltje laat glijden heb ik doorgaans nergens echt last van (heel comfortabel zal het natuurlijk nooit worden, maar het is iig pijnloos).

      Thijs82 Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

      De TüV lijkt de laatste jaren veel aan te merken hebben op Van Helsing's Factory, waarom weet ik niet. Eerst mochten tassen al niet meer mee, nu was het ineens ook een probleem dat de oude Speedy Pass rij een nooduitgang blokkeerde. Gevolg is de geïmproviseerde en slordige situatie waar we nu mee te dealen hebben.

        Quefox_ en ik denk dat de enige manier om dat te fixen is om de een flink deel van de wachtrij te slopen en opnieuw in te delen, met allicht zelfs wat nieuwe/verplaatste deuren aan de buitenkanr van het gebouw, en ik zie ze daar niet geld in investeren met de eeuwig veranderende opmerkingen van Ome Tüv

        Op zich kun je de fastpass ingang prima via de uitgang laten gaan. Die gang is breed genoeg en je blokkeert niets. De wachtrij kun je dan weer in ere herstellen zoals het was.

        12 dagen later

        pretparkgekkie05-10
        Ga je voor de rides of ga je speciaal voor Halloween.. Mijn ervaring is dat je echt rides wilt doen dan moet je echt een Speedy Pass nemen want anders zijn de wachtrijen niet grappig op dit soort dagen. Als je echt voor het Halloween Event gaat dan neem je de missende attracties voor lief. Degene die nu dicht zijn mis je wellicht als je een thrillseeker bent wel wat aan de High Fall maar verder is het aanbod zeker niet afgezwakt.

        • jos heeft hierop gereageerd.

          Chingu Niet iedereen houdt van droptorens? Ik sla ze allemaal over op Tower of Terror na.

          Chingu High Fall is inderdaad nog de beste van de gesloten attracties, maar die sla ik ook vaak over.

          Chingu Meestal mee eens, maar aangezien voor zover ik weet het draaien en kantelen al jaren niet meer werken is dat ding lang niet meer zo tof als hij geweest is.

          12 dagen later

          Rikkert88

          ligt aan de dag. wij pakken halloween meestal op donderdag. dan kan je alles lekker op het gemakje doen, ff eten en dan meteen de wachtrijen in voor de spookhuizen..

          Ik moet er idd niet aan denken om da zaterdag of zondag te doen 😃

            jos Wij waren vorig jaar het laatste weekend van het seizoen in november en hebben alles op ons gemak kunnen doen. Daarbij wel de opmerking dat ik geen spookhuizen heb gedaan, maar enkel de attracties in het park.

            De spookhuizen gingen vorig jaar met tijdsloten wij hadden voor alle huizen aansluitende tijdsloten gekocht en konden ze allemaal prima doen. Dit alles op een extreem drukke dag. Het is een kwestie van de juiste voorbereiding.

            een maand later

            Hoewel ik nog steeds achter mijn mening sta dat het park er in het algemeen op vooruit gaat, mogen ze betreft gastbeleving echt wel 100x beter hun best doen.

            Gisteren voor de eerste keer dit het Horror Fest bezocht, zoals ieder jaar, voor ons als gezin met kinderen (12+) is er buiten de attracties niet heel veel te beleven want behalve The curse of Chupacabra zijn alle huizen 16+ alsmede de Hollywood Movie Tour (vanwege een paar schermen met lijken en zombies) en hier word streng op gecontroleerd dat is volgens een medewerker omdat dit nu eenmaal in de Duitse wet staat…. Kan me niet voorstellen dat er een wetsartikel is die zegt personen onder de 16 mogen geen spookhuis in maar goed.

            Voor The curse of Chupacabra hadden we dus wel tickets want hier mochten we als gezin wel in… enthousiasme ten top, tot we bijna aan de beurt waren.. storing, kan in elk park gebeuren geen probleem, echter je betaald voor deze “experience” dus moest je je melden bij een medewerker voor een Exitpass, omdat in ons gezelschap er 2 kinderen onder de 16 zaten werd er gelijk al gezegd dat we hier niets aan zouden hebben want alle andere huizen waren 16+ we kregen een exitpass maar als we ons geld terug wouden moesten we maar een mail sturen…. Huh jullie leveren een dienst niet waarvoor betaald is en de klant moet dan maar achter zijn geld aan gaan? Vreemd maargoed.

            Omdat we het hier niet zo mee eens waren maar eens naar de gastenservice gelopen de ervaring leert dat in de meeste (grote) parken er altijd netjes een oplossing komt.

            Bij de gastenservice kon de medewerkster alleen maar wijzen naar een geprinte sticker aan de achterkant van een beeldscherm van de pc waar het e-mail adres op stond met de zin je mag een mail sturen wij behandelen geen klachten hier…. Op de vraagt dat ze toch van de gastenservice was gaf ze aan dat ze van de gastenservice was maar geen klachten kon/mocht/wou oplossen.

            De meerderheid zal voor die 20 euro geen zin hebben (net als ik) om te gaan lopen mailen, formulieren in te vullen, en te wachten op een terugbetaling dus is natuurlijk makkelijk verdiend.

            Van een park dat zich beste pretpark van Duitsland durft te noemen had ik toch een andere houding / gastbenadering verwacht.

            • Zingo heeft hierop gereageerd.
            • Ronny vindt dit leuk.