Chingu Als ik aan mijn ouders vraag wat er tof was aan dit park antwoorden zij de vele karakters. Maar niet zo zeer de attracties. Dit staat bijvoorbeeld haaks op Disney en Port aventura, beide parken hebben zij rond diezelfde jaren bezocht.

Ik zie dit toch anders. Ik ben er zelf ook geweest in de WB tijd en vind juist dat ze unieke rides hadden die nu nog steeds uniek waren geweest als ze nog hadden bestaan of meer liefde hadden gekregen. Met stip op 1: Lethal Weapon (ik mis 'm nog altijd). Daarnaast zijn een aantal rides wel degelijk goed, maar zijn ze gebouwd op basis van bepaalde IP thema's en hebben ze nooit meer de aandacht gekregen die ze verdienen. Neverending Story is daar een heel goed voorbeeld van. In mindere mate de Batman simulator. En de Gremlins darkride en Looney Tunes boat ride waren ook erg vermakelijk, nu hebben ze geen enkele klassieke darkride meer...

Deels zal het zeker wel sentiment / nostalgie zijn, dat ontken ik niet. Maar er stond echt wel een goed aanbod aan attracties die je niet zomaar ergens anders tegenkomt.

• Marco heeft hierop gereageerd.

Jozz Gremlins darkride

Die was fantastisch, met die bioscoop in het begin waar je in zat een dat ze aangevallen werden door de gremlins. Batman was ook tof in de voorshow.

Marco met die bioscoop in het begin waar je in zat een dat ze aangevallen werden door de gremlins.

En het leuke is dat je die hal met deuren naar de zaaltjes nog steeds ziet zitten.

Gisteren met een klein groepje sinds 2 jaar het park bezocht en kan niet écht zeggen dat het park hard achteruit gaat. Néé het is geen Warner Bros van weleer, maar slecht zou ik het zeker niet willen noemen. Wel zijn er best wat verbeterpunten, waarvan sommige langlopende 'probleemgevallen' zijn.

De volgende (verbeterpunten) vielen mij op:

• De onderhoud staat van Excalibur blijft een pijnpunt, het buitengedeelte (rotsen) is een schijnvertoning. Het water is groen én ik heb het gevoel iets te missen in deze attractie (voelt leeg aan).
        • High-Fall/Wildbunch draaimechanisme werkte tijdens onze rit niet, net zoals het kantelen. Ook stond hier maar 1 personeelslid.
        • Het bestelsysteem (schermen) bij Dunkin' werkte niet goed wat een beetje verwarring veroorzaakte bij het bestellen.
        • Irritante pfand bekers (ook voor bijv. koffie) die je steeds terug moet brengen (dus x2 in de wachtrij staan) < dit is een trent die ook bij andere parken speelt, bedankt EU). Wel stond er rechts naast de stuntshow op het terras een weliswaar defecte pfand-teruggave machine.... Hier is men dus mee bezig.
        • Het Western dorpje valt nog net niet uit elkaar
        • De nieuwe Studios baan laat Moviepark weer zien wat ze in huis hebben!
        • Geen voorshow meer bij StarTrek
        • Personeelstekort (of weg bezuinigd?) dat niet super gemotiveerd was
        • Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

Verder de gebruikelijke aandachtspunten;

• The Bandid uit voorzorg niet gedaan (heeft die retrack überhaupt iets uitgehaald?)
        • Gebrek aan sfeer op het plein tussen de Bandid en SLC
        • Piepschuim theming die overal aan het afbrokkelen is
        • Bermuda met veel defecte effecten (al stonden er relatief wel veel effecten aan!)

Kortom genoeg werk aan de winkel voor het parkmanagement. Al denk ik niet direct de parkgroep flink gaat investeren om bovenstaande puntjes 'even' weg te werken én lijkt de locale directe elke euro te moeten verantwoorden aan Spanje....

Hoe ik het zie en hierboven ook al eens aangehaald;

• Het is een regionaal park geworden zonder de ooit grote ambities die Warner wel had
        • Zorg dat de basis (onderhoud + personeel) weer op een goed niveau komt
        • Verwijder of 'update' attracties zoals Excalibur, Bandid etc. en pak meteen het omliggende gebied aan
          16 dagen later

Gisteren na jaren Movie Park weer eens bezocht. Met onze dochter van 4 en zoon van 1. Het klopt dat er voor een heel jong kind niets te beleven valt, maar op die leeftijd is het al prima om wat rond te kijken. Onze dochter heeft zich uitstekend vermaakt. Die heeft haar 30ste achtbaan al aangetikt 😎

Ik vond het park er prima bij liggen, zeker met de verhalen uit dit topic in mijn achterhoofd. Hier en daar wat achterstallig onderhoud, maar daar tegenover ook heel wat leuke en opgeknapte attracties. Area 51 lag er goed bij, Excalibur is leuk, Movie Park Studios ziet er erg goed uit en is een leuk familie achtbaantje, van Helsing is ook gewoon goed. Het Nickelodeon gebied biedt voor kinderen al bijna een dag vermaak.

Enkel het achterste gedeelte met de SLC en Bandit heeft wat aandacht nodig. En de wespenoverlast is na al die jaren ook nog niet verdwenen.

Het is allemaal geen Disney kwaliteit natuurlijk, maar het park biedt genoeg voor een leuk dagje weg.

Veje Wachtrijen waren volgens de borden max 45 minuten. Maar omdat we met onze Efteling abonnementen allemaal gratis naar binnen konden hebben we dat geld uitgegeven aan speedy passes, dus nergens lang gewacht.

In het park alleen drinken uit automaten gekocht. Verder hadden we alles zelf voldoende mee.

Veje Afgelopen zondag wachttijden tot ruim 60 minuten. Het was verschrikkelijk druk. Om kwart voor 10 hebben we 5 km in de file gestaan om op het parkeerterrein te komen.

• erider heeft hierop gereageerd.

kermiskermis8 afgelopen weekend en aankomend weekend zijn Edeka ledendagen in MoviePark die dan voor 22 euro naar binnen mogen. Dus dan is het extra druk.

Dank iedereen voor de reacties, we gaan ons bezoekje nog even uitstellen tot net voor de halloweenperiode denk ik....

Thijs82 High-Fall/Wildbunch draaimechanisme werkte tijdens onze rit niet, net zoals het kantelen

Kantelen werkt alleen de eerste 2-3 dagen van een seizoen, daarna gaat het kapot en maken ze het pas weer in de winterstop, altijd al zo geweest. Als je instapt moet je er altijd vanuit gaan dat het niet werkt. In andere woorden: ga er niet in, anders zijn je edele delen verleden tijd.

Loekiloeki En het leuke is dat je die hal met deuren naar de zaaltjes nog steeds ziet zitten.

Die worden ook nog steeds gebruikt. Er zijn 2 wachtzalen (eentje is vaak gesloten, de anderen is die met dat beeldscherm waar Van Helsing aan auto's aan het sleutelen is). Beide wachtzalen waren van die bioscopen. Ook de Souvenir Shop aan het einde was één van die bioscopen die aangevallen werd. Wat dat betreft slim gebruik gemaakt van de ruimte die ze hadden.

Thijs82 Het bestelsysteem (schermen) bij Dunkin' werkte niet goed wat een beetje verwarring veroorzaakte bij het bestellen.

Ik denk dat dit meer bij Dunkin ligt dan bij MPG. Ik kan me ook niet herinneren die schermen ergens anders gezien te hebben.. In het algemeen valt me op dat die schermen enorm vaak kapot zijn (en dan heb ik het over de fast food ketenen die dit gebruiken in het algemeen en niet over MPG).

Thijs82 Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

Dit hadden ze inderdaad niet slechter kunnen oplossen.

QDude24 Als je instapt moet je er altijd vanuit gaan dat het niet werkt. In andere woorden: ga er niet in, anders zijn je edele delen verleden tijd.

Daar zijn trucjes voor.. al is natuurlijk niet iedereen hetzelfde gebouwd.. Als ik mezelf als het ware in het stoeltje laat glijden heb ik doorgaans nergens echt last van (heel comfortabel zal het natuurlijk nooit worden, maar het is iig pijnloos).

Thijs82 Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

De TüV lijkt de laatste jaren veel aan te merken hebben op Van Helsing's Factory, waarom weet ik niet. Eerst mochten tassen al niet meer mee, nu was het ineens ook een probleem dat de oude Speedy Pass rij een nooduitgang blokkeerde. Gevolg is de geïmproviseerde en slordige situatie waar we nu mee te dealen hebben.

Quefox_ en ik denk dat de enige manier om dat te fixen is om de een flink deel van de wachtrij te slopen en opnieuw in te delen, met allicht zelfs wat nieuwe/verplaatste deuren aan de buitenkanr van het gebouw, en ik zie ze daar niet geld in investeren met de eeuwig veranderende opmerkingen van Ome Tüv

Op zich kun je de fastpass ingang prima via de uitgang laten gaan. Die gang is breed genoeg en je blokkeert niets. De wachtrij kun je dan weer in ere herstellen zoals het was.

12 dagen later

pretparkgekkie05-10
                  Ga je voor de rides of ga je speciaal voor Halloween.. Mijn ervaring is dat je echt rides wilt doen dan moet je echt een Speedy Pass nemen want anders zijn de wachtrijen niet grappig op dit soort dagen. Als je echt voor het Halloween Event gaat dan neem je de missende attracties voor lief. Degene die nu dicht zijn mis je wellicht als je een thrillseeker bent wel wat aan de High Fall maar verder is het aanbod zeker niet afgezwakt.

• jos heeft hierop gereageerd.

Chingu Niet iedereen houdt van droptorens? Ik sla ze allemaal over op Tower of Terror na.