Chingu Als ik aan mijn ouders vraag wat er tof was aan dit park antwoorden zij de vele karakters. Maar niet zo zeer de attracties. Dit staat bijvoorbeeld haaks op Disney en Port aventura, beide parken hebben zij rond diezelfde jaren bezocht.
Ik zie dit toch anders. Ik ben er zelf ook geweest in de WB tijd en vind juist dat ze unieke rides hadden die nu nog steeds uniek waren geweest als ze nog hadden bestaan of meer liefde hadden gekregen. Met stip op 1: Lethal Weapon (ik mis 'm nog altijd). Daarnaast zijn een aantal rides wel degelijk goed, maar zijn ze gebouwd op basis van bepaalde IP thema's en hebben ze nooit meer de aandacht gekregen die ze verdienen. Neverending Story is daar een heel goed voorbeeld van. In mindere mate de Batman simulator. En de Gremlins darkride en Looney Tunes boat ride waren ook erg vermakelijk, nu hebben ze geen enkele klassieke darkride meer...
Deels zal het zeker wel sentiment / nostalgie zijn, dat ontken ik niet. Maar er stond echt wel een goed aanbod aan attracties die je niet zomaar ergens anders tegenkomt.