Ik ben als kind ook opgegroeid met Movie Park, en sinds 2009 bijna elk jaar wel een bezoek gemaakt. Er zullen wel betere jaren zijn geweest (b.v. warner/six flags periode en rond 2011), maar eigenlijk heeft MPG altijd wel een wat chaotische historie gehad met pieken en dalen. Wat dat betreft denk ik dat vergelijkbare middelgrote parken (zoals Slagharen, Walibi Holland etc) die geen giga budgetten hebben, maar anderzijds soms best een flink park en imago moeten onderhouden, het nog wel te verduren hebben van de pretpark fans die elk park bij langs gaan.
Als ik zo zelf kijk ligt het erg dubbel. Met een klein budget zijn het keuzes. Er staan op het moment Nickelodeon attracties van series die sinds 2010 niet meer op de kabel zijn vertoond. En ook achterin het park de MP Express die er na alle jaren en beloofde layovers nog steeds uit ziet en voelt als een stuk schroot, en de Bandit die na alle renovaties niet veel beter is. Slopen zal een gemis van attracties betekenen, oplappen lijkt niet te helpen, en het plaatsen van nieuwe attracties is te duur.
Toch zijn er genoeg positieve dingen, door de nieuwe stunt show en recent gebouwde MPG studios kom ik graag dit seizoen nog een keer langs. Ook de nieuwsgierigheid naar de herthematisatie van Area 51 en Excalibur, en het nieuwe thema gebied van Star Trek heeft me er niet van weerhouden het park over te slaan de laatste jaren. Want aan het attractieaanbod ligt het zeker niet.