Thijs82 Sfeerbreuk door de geïmproviseerde 'FastPass' ingang bij VanHelsing (daglicht incl. hout-schotten)

De TüV lijkt de laatste jaren veel aan te merken hebben op Van Helsing's Factory, waarom weet ik niet. Eerst mochten tassen al niet meer mee, nu was het ineens ook een probleem dat de oude Speedy Pass rij een nooduitgang blokkeerde. Gevolg is de geïmproviseerde en slordige situatie waar we nu mee te dealen hebben.

Quefox_ en ik denk dat de enige manier om dat te fixen is om de een flink deel van de wachtrij te slopen en opnieuw in te delen, met allicht zelfs wat nieuwe/verplaatste deuren aan de buitenkanr van het gebouw, en ik zie ze daar niet geld in investeren met de eeuwig veranderende opmerkingen van Ome Tüv

Op zich kun je de fastpass ingang prima via de uitgang laten gaan. Die gang is breed genoeg en je blokkeert niets. De wachtrij kun je dan weer in ere herstellen zoals het was.

12 dagen later

pretparkgekkie05-10
    Ga je voor de rides of ga je speciaal voor Halloween.. Mijn ervaring is dat je echt rides wilt doen dan moet je echt een Speedy Pass nemen want anders zijn de wachtrijen niet grappig op dit soort dagen. Als je echt voor het Halloween Event gaat dan neem je de missende attracties voor lief. Degene die nu dicht zijn mis je wellicht als je een thrillseeker bent wel wat aan de High Fall maar verder is het aanbod zeker niet afgezwakt.

• jos heeft hierop gereageerd.

Chingu Niet iedereen houdt van droptorens? Ik sla ze allemaal over op Tower of Terror na.

Chingu High Fall is inderdaad nog de beste van de gesloten attracties, maar die sla ik ook vaak over.

Chingu Meestal mee eens, maar aangezien voor zover ik weet het draaien en kantelen al jaren niet meer werken is dat ding lang niet meer zo tof als hij geweest is.

12 dagen later

Rikkert88

ligt aan de dag. wij pakken halloween meestal op donderdag. dan kan je alles lekker op het gemakje doen, ff eten en dan meteen de wachtrijen in voor de spookhuizen..

Ik moet er idd niet aan denken om da zaterdag of zondag te doen 😃

jos Wij waren vorig jaar het laatste weekend van het seizoen in november en hebben alles op ons gemak kunnen doen. Daarbij wel de opmerking dat ik geen spookhuizen heb gedaan, maar enkel de attracties in het park.

De spookhuizen gingen vorig jaar met tijdsloten wij hadden voor alle huizen aansluitende tijdsloten gekocht en konden ze allemaal prima doen. Dit alles op een extreem drukke dag. Het is een kwestie van de juiste voorbereiding.

een maand later

Hoewel ik nog steeds achter mijn mening sta dat het park er in het algemeen op vooruit gaat, mogen ze betreft gastbeleving echt wel 100x beter hun best doen.

Gisteren voor de eerste keer dit het Horror Fest bezocht, zoals ieder jaar, voor ons als gezin met kinderen (12+) is er buiten de attracties niet heel veel te beleven want behalve The curse of Chupacabra zijn alle huizen 16+ alsmede de Hollywood Movie Tour (vanwege een paar schermen met lijken en zombies) en hier word streng op gecontroleerd dat is volgens een medewerker omdat dit nu eenmaal in de Duitse wet staat…. Kan me niet voorstellen dat er een wetsartikel is die zegt personen onder de 16 mogen geen spookhuis in maar goed.

Voor The curse of Chupacabra hadden we dus wel tickets want hier mochten we als gezin wel in… enthousiasme ten top, tot we bijna aan de beurt waren.. storing, kan in elk park gebeuren geen probleem, echter je betaald voor deze “experience” dus moest je je melden bij een medewerker voor een Exitpass, omdat in ons gezelschap er 2 kinderen onder de 16 zaten werd er gelijk al gezegd dat we hier niets aan zouden hebben want alle andere huizen waren 16+ we kregen een exitpass maar als we ons geld terug wouden moesten we maar een mail sturen…. Huh jullie leveren een dienst niet waarvoor betaald is en de klant moet dan maar achter zijn geld aan gaan? Vreemd maargoed.

Omdat we het hier niet zo mee eens waren maar eens naar de gastenservice gelopen de ervaring leert dat in de meeste (grote) parken er altijd netjes een oplossing komt.

Bij de gastenservice kon de medewerkster alleen maar wijzen naar een geprinte sticker aan de achterkant van een beeldscherm van de pc waar het e-mail adres op stond met de zin je mag een mail sturen wij behandelen geen klachten hier…. Op de vraagt dat ze toch van de gastenservice was gaf ze aan dat ze van de gastenservice was maar geen klachten kon/mocht/wou oplossen.

De meerderheid zal voor die 20 euro geen zin hebben (net als ik) om te gaan lopen mailen, formulieren in te vullen, en te wachten op een terugbetaling dus is natuurlijk makkelijk verdiend.

Van een park dat zich beste pretpark van Duitsland durft te noemen had ik toch een andere houding / gastbenadering verwacht.

• Zingo heeft hierop gereageerd.
        • Ronny vindt dit leuk.

Eftelingpanda hier word streng op gecontroleerd dat is volgens een medewerker omdat dit nu eenmaal in de Duitse wet staat…. Kan me niet voorstellen dat er een wetsartikel is die zegt personen onder de 16 mogen geen spookhuis in maar goed.

Om hier even op in te springen, ik wil best geloven dat dit wel zo is. Ik ga jaarlijks naar Gamescom in Keulen en daar is alles van 16+ echt verscholen achter schermen zodat dit niet zichtbaar is voor mensen onder 16. Normaal wil je juist op een beurs dat zoveel mogelijk zichtbaar maken, dus gezien wat ik daar zie geloof ik meteen dat Duitsland hier echt streng op is.

Zingo En daarop aanhakend is het in Duitse parken een stuk gebruikelijker dat je naast een lengterestrictie ook een leeftijdsrestrictie hebt. Voor Blue Fire in Europa Park moet je bijv minimaal 7 zijn en een aantal attracties in Phantasialand zijn pas vanaf 10 jaar toegankelijk. Opvallend genoeg heeft Taron dat niet... Maar dat is dus wel iets wat ik eigenlijk alleen in Duitsland bewust ben tegengekomen.

15 dagen later

Moet zeggen dat het park mij afgelopen keer toch weer aangenaam verrast heeft.. het park ligt er frisjes bij en de operations lopen nagenoeg soepel.. prijzen van de spookhuizen liggen hoog maar er zaten toch wel weer pareltjes bij..

volgend jaar toch maar weer een keer kijken. 😃

5 maanden later

Ik ben afgelopen vrijdag met m’n 7 jaar oude dochter geweest en ik moet zeggen dat een aantal goede likken verf het park goed heeft gedaan want ik vind het er over het algemeen vrij goed bij liggen.
            Ik heb een topdag gehad met mijn dochter en dat is wat telt.
            Het park is absoluut niet perfect maar voor wat het is is het prima.
            Enige minpunt vind ik de nieuwe 4d film, hoe vaak die stoel nutteloos naar voren kantelt bevalt me niet en kon weinig 3D uit de film halen, helaas hebben we de nieuwe stuntshow steeds gemist dus daar geen oordeel over.
            Ook ben ik van mening dat de western hoek wel aandacht nodig heeft en Santa Monica pier ook, het ligt er allemaal beetje vervallen bij naar mijn idee.
            Al met al heb ik niet het idee dat ze achteruit gegaan zijn maar juist een klein stapje vooruit

Quepert Santa Monica pier ook

Die willen ze eigenlijk volledig slopen, is verteld in een interview met Ride Review

QDude24 dat word ook tijd, daar is veel ruimte onbenut en wat er staat ziet er inmiddels slecht uit