Misschien het eiland bereikbaar maken voor rolstoelen? Ik zeg maar iets.

Er wordt geen extra brug gemaakt. De vijver is tijdelijk leeggepompt voor renovatiewerken aan de beschoeiing rondom de vijver. Omdat het water in verbinding staat met andere vijvers is er tijdelijk wat zand en klei in gegooid zodat ze niet hele park hoeven leeg te pompen.

Onderhoud bij Villa Volta, waar een onderdeel vervangen lijkt te worden.

Michael Ziet eruit als de lucht compressor die gebruikt wordt binnen in de attractie.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Hjalmar
        Vrijwel zeker dat dit een hydrauliek systeem/pomp is en geen luchtcompressor.
        Lucht hebben altijd ronde buisachtige tanks ivm dit beter voor de druk is.
        Dit is meer model badkuip, en dat past beter bij een hydrauliek systeem, maar ik zou denken dat de trommel en bank een groter model hebben dan dit.

Ben benieuwd, ze hebben veel problemen gehad dit jaar met de Villa Volta en je kon ook soms merken dat de trommel en bank tegen elkaar schuurde, ik hoop dat ze dit gaan aanpassen

In het station van Joris en de Draak (water) zag ik trouwens gisterochtend een blauwe (konings)mantel hangen, bij de operator hing er ook één, een maatje groter. Ik kon niet zien of er bij vuur dan een rode mantel hing. Hij leek op een hanger te hangen, maar of ze hier dan iets mee gaan doen?! Misschien een dappere ermee tooien opdat hij de draak verslaat 😉

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Doornroosje Klinkt leuk, maar echt tijd daarvoor heb je ook niet in het process van treinen dispatchen.

Tonnie Nee precies, dat was ik me ook al af aan het vragen. Het leek niet alsof hij er hing als decorstuk, vandaar dat ik het me af ging vragen.

Waarom zou je als park zoveel investeren in een doodse vijver? Was het dan in zodanig slechte staat? Of wordt alles in gereedheid gebracht voor een flying coaster? Wie zal het zeggen…

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Tim Waarom zou je als park zoveel investeren in een doodse vijver? Was het dan in zodanig slechte staat? Of wordt alles in gereedheid gebracht voor een flying coaster? Wie zal het zeggen…

Ik denk dat het eerder gewoon onderhoud is. Eens in de zoveel tijd moet je dat hout van de beschoeiing simpelweg vervangen anders rot het vanzelf een keertje weg. Niet alle werkzaamheden zijn altijd direct te linken aan attracties.

Grappig trouwens om de tweede voorshow ruimte zonder Hugo te zien. Nooit geweten dat er achter hem een gat in de muur zit!

Marvin Dat gat is bij de invalide show. Vanuit daar kun je Hugo dus van de achterkant bekijken 😎

De winter komt eraan, het ijspaleis is alweer in opbouw!

En de buitenkant lijkt klaar te zijn!

Misschien is het oud nieuws maar mij viel vandaag op dat in het Huis van de Vijf Zintuigen netten geplaatst zijn onder de punten. Het lijkt mij dat dit is om te proberen de vogels wat meer buiten te houden. Het is wat slecht te zien op mijn telefoon foto's, maar toch even wat plaatjes:

Ze zijn eind van de zomer/start naseizoen wel druk in de weer geweest in de nokken van het Huys volgens mij. Zouden ze iets geconstateerd hebben dat dit na 25 jaar alsnog nodig is?

Overigens nog meer opvallend nieuws, gisteren op Looopings:

Efteling vertoont drie verschillende versies van Aquanura shows per dag

Goede zet van de Efteling dat ze alle varianten van de show laten zien, zeker nu er geen ander groot aanbod in entertainment is in het park!