Mark
Dat hebben wij nu ook.
Het kwam er nooit van daar te gaan eten.

Jammer ik ben toch meer van het Bourgondische, ook mijn partner heeft hier denk ik niets meer te zoeken(houd van Nederlandse pot en standaard gerechten.) Ik vind dat de Efteling dan weer afzakt in het gevarieerde eten, ik mis echt iets zoals de Flaming Feather, het Matamba restaurant, het restaurant bij Klugheim en als ik dit zie is het weer iets luxer dan normaal.

Marvin Vanmorgen hoorde ik hier hogedrukspuiten, denk dat de muur eens flink wordt schoongemaakt/opgeknapt.

    Doornroosje Dat denk ik ook, want vandaag heb ik het materiaal van het schoonmaak bedrijf gespot! 😁

    De Efteling stuurde ons het volgende persbericht toe;

    Efteling-theaterproductie CARO viert 1-jarig bestaan

    Ruim 150 ‘Caro’s’ aanwezig op verjaardagsfeest

    Efteling-theaterproductie CARO bestond gisteren 1 jaar en dat werd gevierd met een show met ruim 150 “Caro’s” in het publiek. Een ieder wiens naam een Caro-klank bevat, kon meedoen aan een win actie op de Facebookpagina van de Efteling. Zo waren er bijvoorbeeld winnaars met de naam Carolien, Karel en uiteraard ook Caro.

    Op 15 september 2018 beleefde CARO haar Opening Night in het Efteling Theater. CARO is een theatershow vol acrobatiek, bijzondere effecten, zang en dans. In tegenstelling tot eerdere Efteling-theaterproducties is CARO geen musical. Sterker nog, spraak en taal is ondergeschikt in deze show. Het publiek wordt meegesleept in het verhaal door wat men ziet en hoort. Hiermee laat ook de internationale gast zich bij CARO meevoeren in de ‘mallemolen van het leven’.

    Meer informatie

    Het visuele spektakel CARO is exclusief te zien in het Efteling Theater. Meer informatie over speeldagen en tickets via www.efteling.com/caro.

    Een beetje non-nieuws als je het mij vraagt 👀 Nou ja, wel leuk dat de show een jaar bestaat.

    Ik kom ineens dit tegen op Twitter, dat rangeer gebouw van Joris en de Draak was voorheen toch niet zo ver dicht getimmerd? Bizar trouwens op hoeveel plekken tegelijk er groot onderhoud word gedaan op dit moment, het gaat maar door! 😃

    Ik had even een blog bericht gemist kennelijk, daar meldde de Efteling afgelopen week namelijk het volgende:

    Onderhoud Joris en de Draak
    Van 16 tot en met 27 september gaat houten racerachtbaan Joris en de Draak in onderhoud. Naast het reguliere onderhoud worden er ook wat wijzigingen doorgevoerd.

    Aanpassing toegang voor gasten met beperking
    Op dit moment kunnen gasten met een beperking via de uitgang de attractie bereiken. Tijdens dit onderhoud wordt er bij de gewone ingang van de attractie een extra afslag gemaakt, waar bezoekers met een beperking gebruik van kunnen maken. Zo hoeven zij niet meer tegen de stroom van uitgaande bezoekers in te gaan. Daarnaast is onlangs een kleine overkapping bij de wachtruimte voor gasten met een beperking geplaatst om een betere beschutting te bieden voor wachtende bezoekers.

    Rangeergebouw beter beschut
    In het rangeergebouw van Joris en de Draak worden de treinen geplaatst als de attractie gesloten wordt. Dit gebouw heeft nu alleen een dak, maar krijgt tijdens het onderhoud ook zijmuren. Zo staan de treinen tijdens koude winterdagen en -nachten beter beschut. De bedoeling is dat de treinen op deze dagen sneller inzetbaar zijn en daarmee de capaciteit verder verbeterd wordt.

    Andere capaciteitsverbeteringen
    Bij de vorige onderhoudsbeurt in maart is er een vijfde trein aan de Joris en de Draak toegevoegd om de capaciteit te verbeteren. Zo zijn er altijd twee sets van 2 treinen beschikbaar, ook als er een trein in onderhoud moet. In 2018 is er ook een Single Rider ingang toegevoegd om de lege plekken zoveel mogelijk op te vullen.

    Zie ook hier.

    Beetje verwarming in die schuur erbij en dan hoef je je toch wat minder zorgen te maken over koude olie en harde wielen. Opvallend wel dat dit pas jaren na de bouw gebeurd. Zouden er zoveel problemen zijn geweest die hiermee te voorkomen zijn?

    7 dagen later

    Nog meer werkzaamheden achter de Pirana. Zou dit verband houden met Max & Moritz (extra infrastructuur?) of zou men hier de verkanting gaan vernieuwen?

    Waar zijn ze nu toch mee bezig? Iemand enig idee?

      Misschien het eiland bereikbaar maken voor rolstoelen? Ik zeg maar iets.

      Er wordt geen extra brug gemaakt. De vijver is tijdelijk leeggepompt voor renovatiewerken aan de beschoeiing rondom de vijver. Omdat het water in verbinding staat met andere vijvers is er tijdelijk wat zand en klei in gegooid zodat ze niet hele park hoeven leeg te pompen.

        Onderhoud bij Villa Volta, waar een onderdeel vervangen lijkt te worden.

          Michael Ziet eruit als de lucht compressor die gebruikt wordt binnen in de attractie.

          • Tonnie heeft hierop gereageerd.

            Hjalmar
            Vrijwel zeker dat dit een hydrauliek systeem/pomp is en geen luchtcompressor.
            Lucht hebben altijd ronde buisachtige tanks ivm dit beter voor de druk is.
            Dit is meer model badkuip, en dat past beter bij een hydrauliek systeem, maar ik zou denken dat de trommel en bank een groter model hebben dan dit.

            Ben benieuwd, ze hebben veel problemen gehad dit jaar met de Villa Volta en je kon ook soms merken dat de trommel en bank tegen elkaar schuurde, ik hoop dat ze dit gaan aanpassen

            In het station van Joris en de Draak (water) zag ik trouwens gisterochtend een blauwe (konings)mantel hangen, bij de operator hing er ook één, een maatje groter. Ik kon niet zien of er bij vuur dan een rode mantel hing. Hij leek op een hanger te hangen, maar of ze hier dan iets mee gaan doen?! Misschien een dappere ermee tooien opdat hij de draak verslaat 😉

            • Tonnie heeft hierop gereageerd.