Marco Als dit park een ander thema had, had het echt geen 30 jaar bestaan.
Hier ben ik heb absoluut niet mee eens. Het begin was misschien minder goed dan gehoopt destijds, maar sinds de 00's loopt het resort erg goed. Ik denk dat het begin zelfs beter was gelopen als er geen Amerikaans bedrijf achter het resort zat met alle cultuurverschillen van dien.
Ik vraag mij af hoe lang degenen met een negatieve ervaring al niet in Disneyland Paris zijn geweest. De laatste 5 jaar is belachelijk veel veranderd! Enkel op administratief vlak zijn er verbeteringen (maar daar zijn ze ook druk mee bezig: ze willen de abonnementen volledig digitaal laten lopen zoals in Europa Park en ze zijn steeds meer bezig met mobile ordering). Het personeel is sinds de COVID19 sluiting vriendelijker en gemotiveerder dan ooit. Ik word nog amper stug in het Frans aangesproken als ik mijzelf kenbaar Engelstalig maak. Sommige Castmembers gooien er zelfs een paar Nederlandse woordjes uit als ze vragen waar we vandaan komen. De capaciteit bij de attracties voelt veel hoger nu er geen gratis Fastpass rijen meer zijn die vaak de helft van de capaciteit verbruikten.
Het enige wat nog beter kan is de horeca, maar ook hier maken ze grote stappen. Het eten in PYM's Kitchen, Plaza Gardens en Agrabah Café is van prima niveau voor een buffetrestaurant. Annette's heeft geweldige hamburgers, Rainforrest Café heeft een relatief nieuwe kaart met heerlijk vers, gezond eten en zelfs bij Hakuna Matata hebben ze nu een nieuw menu met meer Afrikaanse gerechten. De noodlesoepjes bij het kraampje tegenover het Training Center in Avengers Campus is heerlijk en bevat relatief veel vlees/garnalen. De prijzen zijn fors, maar dat zouden we gewend moeten zijn van Disneyland Paris. Daarnaast mag je gewoon zelf eten meenemen in het park en ook over grote flessen drinken doen ze tegenwoordig niet meer moeilijk.
Ik ga morgenavond weer richting Parijs om voor het eerst met een Infinity abonnement daar rond te lopen. Na 4 jaar Magic Plus besloot ik dat de extra korting, inbegrepen Photopass+ en het vooraan parkeren de meerprijs stiekem toch wel waard zijn. Een kanttekening is natuurlijk wel dat je als onvoorbereide daggast een veel minder leuke dag hebt dan een doorgewinterde abonnementhouder. Dit laatste is overigens in elk pretpark wel het geval, zelfs bij het zwaar geprezen Europa Park.