Marco Maar goed, 45 euro voor een prima niveau buffetrestaurant" (waar deze discussie begonnen was) is nog steeds pauper.
Ik denk dat jij dan jouw verwachtingen in pretparken echt compleet verkeerd legt. Bij een gemiddeld buffetrestaurant in Nederland betaal je 30-35 euro inclusief drankjes voor een uur of 2 dineren. Dat je in een pretpark voor een vergelijkbaar aanbod 40%-50% meer betaalt is ook niet zo vreemd. Of kosten de 0,5l flesjes drinken bij jouw supermarkt ook 3 euro, net zoals in de Efteling?
Ja, veel horeca in Disney is buitenproportioneel duur voor het kwaliteitsniveau van het eten, maar bij de buffetrestaurants valt dat eigenlijk wel mee.
JohnV Ik ben wel benieuwd wat die betaalbare en kwalitatief aanvaardbare opties qua horeca dan zijn, waar over gesproken wordt.
Wat betreft counterservice (15-20 euro) de pizza's bij Bella Notte of Colonel Hathi's wel aanbevelen. Het menu bij Cowboy Cookout en Chalet de La Marionette zijn ook behoorlijk goed en niet bijzonder duur. Hakuna Matata kon ik je altijd aanraden, maar daar hebben ze sindskort een nieuw menu, dus geen idee of dat goed is of niet. Hyperion is een absolute afrader, erg lange rijen voor matig en koud voedsel. Overigens krijg je bij alle menu's in counter service restaurants een side dish en een drankje.
Als je liever table service hebt (20-40 euro), is Annete's Diner in Disney Village een prima optie, maar wel wat duurder dan de counter service restaurants in de parken. Chez Rémy heb ik al een tijdje niet meer gegeten, maar was daar 3 jaar terug echt over te spreken. Als je geld over hebt kan je ook bij Walt's eten, ik heb denk ik nergens in het resort zo goed gegeten, maar dat komt wel met een behoorlijk prijskaartje.
De buffetrestaurants (40 euro+) zijn eigenlijk allemaal wel van hetzelfde niveau, persoonlijk vind ik het alleen wat duur voor de hoeveelheid die ik op krijg. Van de 3 buffetrestaurants is PYM Kitchen wel mijn favoriet.
Neem trouwens ook gerust een kijkje in dit topic, daar staan ook een hoop tips in van anderen.