ChasinDreams Klopt, alleen het grote verschil is dat er nog een stuk openbaar terrein ligt bij de Efteling en dat je vanaf het Safari Resort direct al het park in loopt via deze poort en je eigenlijk niet heel makkelijk het resort op kan zonder daar gast te zijn wat bij de Efteling natuurlijk wel is i.v.m de huidige situatie.
En heel gastvrij gaat dat niet zijn, veel verblijfsgasten zijn mensen met kinderen en wandelwagens dat gaat natuurlijk met deze poort niet lukken.
Door de situatie achter de Efteling (deel openbaar gebied / deel prive terrein Efteling) zie ik een uitbereiding van de trein daar in ieder geval niet komen
Ik was 2 weken geleden in EP en verbaasde me hoelang de monorail en de trein bleef door rijden, het park sloot om 19:30 maar de monorail reed zeker tot 21.00 rond, en om 20;00 reden we nog vrolijk rond door het park met de trein, het traject heeft meerdere stations maar was voor mij totaal niet storend.
Wat mij betreft mag er best bij de Efteling entree een station bij gaan komen en ook in het toekomstige strookrijk, afhankelijk hoe de paden aangesloten gaan worden op het huidige park, maar ergens nabij de hotel ingang zou wel wenselijk zijn.
Je hebt dan station Marerijk, Strookrijk, Ruigrijk en Fantasierijk (entree).