mikeee ik sta voor een toilet ook nauwelijks in de rij, en hoewel de Efteling niet beroemd is om zijn toilet capaciteit kunnen die toiletten toch best veel bezoekers verwerken. 🙂 Spookslot had een grote capaciteit. Ik las iets over 240 mensen per show max? Villa Volta doet er per show 80. Moet dus 3 groepen van 80 man verwerken om aan die capaciteit te komen. Nu werd die bij Spookslot niet altijd volledig benut. Maar goed, dat is bij de Villa lang ook niet altijd zo.
On topic: Vandaag een ritje gemaakt in de stoomtrein, die wat mij betreft ook gewoon lekker een stoomtrein moet blijven. Door de ligging van de huidige 2 stations, met het huidige traject, toch een beetje het gevoel dat een 3e altijd wat ongelukkig zal liggen. De Oost verleg je niet zomaar, en om die zijn stationsfunctie te ontnemen lijkt me niet echt een tof plan. Station Marerijk hecht ik weinig waarde aan. Heb ook even met het idee zitten spelen om het sprookjesstation om te bouwen tot een functionerend station. En hoewel ik het idee wel kan waarderen voegt het weinig toe aan de opties voor een 3e station.
Het intercity / sprinter idee wat eerder is geopperd heb ik ook eens over na zitten denken. Er is nu al een omroep, als je die wat meer inzet kan je best omroepen: De volgende trein stopt alleen in station ... Luistert iemand daarna? Vast niet.. Vraag me af welk percentage het volledige traject aflegt, en welk percentage het echt als een vervoersmiddel gebruikt.