Quefox_ Zou dit thematisch niet juist beter in Islands of Adventure passen?
Ik hoorde dat dit ook de bedoeling was, maar iets met ruimte of met andere plannen op dat beschikbare stukje land.
Quefox_ Zou dit thematisch niet juist beter in Islands of Adventure passen?
Ik hoorde dat dit ook de bedoeling was, maar iets met ruimte of met andere plannen op dat beschikbare stukje land.
Zingo Lord of the Rings heeft veel te veel landschapsgebonden locaties om het niet een groot stuk park te geven. Hoewel ik enorm benieuwd ben naar hoe ze dat willen doen als ze ermee aan de slag gaan.
The Shire kun je redelijk eenvoudig bouwen zonder dat er enorme vlaktes voor nodig zijn. Hetzelfde geldt voor een Elvendorp (waarbij je dan vergezichten op watervallen enigszins zou kunnen faken). Daarnaast kun je indoor iets doen met de Mines of Moria.
Jailsamer Ik verwacht voor Epic dan voorlopig geen uitbreidingen.
Dat lijkt me sterk. Je moet blijven investeren om het publiek te laten terug komen. Wellicht gaat dat in het begin wat trager dan normaal, maar zeker omdat het park in kwantiteit niet overdreven groot is zal er ongetwijfeld binnen 4 jaar nog wel wat bij komen.
De Studio's en IoA zijn ze al jaren flink aan het oplappen. IoA heeft net twee nieuwe top-achtbanen gehad en in de Studio's staat het hele kindergebied op zijn kop met dan nu weer de geruchten voor een vervanging van Rip Ride Rockit.
Constellation Carousel word momenteel geïnstalleerd en het ziet eruit als een draaischijf, op een draaischijf, op een draaischijf.
Hjalmar van hun eigen Blog. Klopt wel met wat ze nu bouwen
This beautiful carousel has a wonderful spin to it — quite literally. It may seem like a traditional carousel, with an array of celestial creatures to choose from, but as it goes round and round, the creatures are also turning 360 degrees, making you feel like you’re caught within the Milky Way, riding on constellations through the galaxy.
Ondertussen een volledige test van de achtbaan in dark universe.
Kort baantje.
Niet alleen kort, ook nog eens tergend langzaam.
Looks slow...
De boel spint nu ook niet echt. (nu zijn de treinen ook leeg, scheelt ook). En ik verwacht dat de eerste keer door de hut ook wat hoger gaat uitkomen. Anders kort en langzaam inderdaad. Kun je nu natuurlijk nog weinig over zeggen.
Dit gebied lijkt mij wel de meeste potentie te hebben.
Nintendo en Potter heb je al. Ilse of berk een goede tweede.
Je moet het ook zien in de context van een familieattractie, het park heeft al zoveel thrill rides dat er anders te weinig te doen zou zijn voor de jongste. Het is eigenlijk hun versie van een vekoma junior, maar dan met een langere ritduur en hogere capaciteit.
Ik vind 't inderdaad een leuke tussenstap tussen de andere attracties die er gaan komen. De grote Mack coaster(s) zullen te extreem zijn, How To Train Your Dragon zal ook niet voor de kleinste zijn weggelegd (niveau Hagrids Motorbike?) en ik denk stiekem dat de Donkey Kong coaster ook wel wat pit gaat hebben - mede door de optische illusie die gecreëerd gaat worden.
En ik verwacht dat dit puur testen zullen zijn. Het spinnen zal misschien met extra gewicht ook nog wel 'heftiger' worden.
Markiewong en hogere capaciteit.
Als dat heen-en-weer shuttelen in dat gebouw zo blijft, word de capaciteit toch bedroevend voor die baan.
BlueSpirit Het spinnen zal misschien met extra gewicht ook nog wel 'heftiger' worden.
Als ze er geen kickers op zetten (zoals bij Happyride), verwacht ik het eigenlijk niet. Heb nog nooit een Mack gedaan die erg goed spint.. Ik verwacht dat er in dat huis ook nog wel iets gebeurd (aanval van de weerwolf?) en dat te veel spinnen er voor zorgt dat je dit effect gaat missen, dus wat dat betreft denk ik niet dat er bijster veel verbetering in zal/hoeft te komen.
Die lay-out is vooral kort.
Coasterfrenzy
De huidige rittijd is 50/55 seconden, dat lijkt me een prima dispatch time. Vekoma junior met twee treinen in de praktijk; geen geweldige capaciteit. Maar hoger dan een vekoma junior met 1 trein en/of een flatride. Dat is ook hoe je het moet zien naar mijn mening, zie het als RC racers met twee treinen.
Ik verwacht dat deze baan wel (behoorlijk) wat meer volk trekt dan een rollerskater, wat door het GP gezien word als een kiddycoaster terwijl dit toch meer een familiebaan is... Hagrid slikt 1700 personen per uur weg. Deze baan zou dan minder dan de helft doen. Wellicht trekt de baan door het IP wat minder publiek, maar gezien er bij opening een relatief beperkt aantal attracties zullen zijn, gaan de wachtrijen toch behoorlijk oplopen hiervoor.
Time flies:
edit: inmiddels even uitgebreid gekeken:
Pijpen voor mogelijke misteffecten bij de ingang van Darkmoor
Theming bij Monsters Unchained
Nieuwe grote bomen in de tuin achter Monsters Unchained
Courtyard krijgt vorm bij de ingang van Wizarding world
Muur achter de portal die bezoekers links/rechts dwingt te gaan, zodat je niet meteen de wizarding world in kijkt.
Nieuwe aankleding in de Franse winkelstraat
Verdere voortgang bij Nintendo World gebouwen.
Donkey Kong theming wordt steeds verder uitgebreid. De tempel elementen en de rotsen krijgen steeds meer vorm.
Bij Isle of Berk staan de eerste schapen op de rotsen. Hier zijn ook vreselijk veel bomen geplant. Meer rotsen, meer viking theming, meer verf.
Celestial Park gaat ook door, we zien fonteinen verschijnen die tot zo'n 40 meter hoog kunnen spuiten. Constellation Carroussel heeft inmiddels een dichte vloer onder de grote dome.
Starfall racers heeft meer en meer rotsen (prachtig overigens!) bij het station.
Ook wordt hier gebouwd aan een nieuw horecapunt, waarvan nog niet zeker is of dit klaar is voor parkopening.
POV van de Donkey Kong Coaster. Blijft toch een tof concept. Ben wel benieuwd wat de trillingen doen, of de arm die niet versterkt.
Maar verder een achtbaan waar ik in het verleden al over fantaseerde en tof hoe de jumps echt optisch lijken te werken.
Ik weet de precieze afmetingen niet, maar ik gok dat de lengte van de Donkey Kong arm tussen coach en stoeljes best wel eens in de buurt kan komen van bijv. een B&M wing coaster. Enkel dan alleen met de uiterst-linkse stoeltjes.
En anders kun je nog altijd trillingen/schokken opvangen door je stoeltjes te bekleden alsof het sofa's zijn
Met dat verschil dat de armen in een Wing Coaster horizontaal zijn en de stoeltjes dus van boven naar beneden trillen, terwijl - áls Donkey Kong al gaat rammelen - de stoeltjes in Orlando vermoedelijk van links naar rechts zullen trillen. Ik weet eigenlijk niet wat onaangenamer is.
Hoe dan ook: ik vind het concept van deze coaster zo ontzettend gaaf! Niet alleen de jumps maar ook het switchen van track lijken me hele toffe illusies. 'n Masterclass in het ritsysteem matchen met het verhaal.
Aurelius Een veel belangrijker verschil: Een B&M wing coaster gaat sneller en trekt hogere G-Krachten. Beiden maken trillingen heftiger/onaangenamer. Hoewel deze baan uiteindelijk toch wat snellere momenten lijkt te hebben, zijn die volgens mij vooral op rechte stukken. Ik denk dat het zodoende wel redelijk gaat mee vallen.
Verschil met een wingcoaster is dat voor mijn gevoel aan het einde van de arm hier een hoop gewicht zit in de vorm van het karretje en het gewicht bij de wingcoaster wat meer verdeeld is.
Maar het blijft een heel tof concept en de snelheden zijn beperkt dus het zal allicht meevallen inderdaad.
Mark Verschil met een wingcoaster is dat voor mijn gevoel aan het einde van de arm hier een hoop gewicht zit in de vorm van het karretje en het gewicht bij de wingcoaster wat meer verdeeld is.
waar dan weer tegenover staat dat in dit geval het karretje de hartlijn van de coaster aanhoudt, waar bij een wingcoaster juist de uiteinden van de twee vleugels de zitplekken zijn, die juist het verste van de baan afstaan. Ik denk dat daardoor bij Donkey Kong de trillingen weer beperkt worden, terwijl die bij een wingcoaster naar buiten toe vooral versterkt zullen worden.