QDude24 Achja, toen ik vertelde dat de toren deels bleef staan werden dezelfde opmerkingen gemaakt. Volgens mij staat ie nog steeds...

Ongeacht of Henk wel of niet de oom van de vriend van BeePeeEhv is, het verhaal klinkt wel aannemelijk. Grond afvoeren kan een dure bedoeling zijn.

BeePeeEhv Alsof ze daar tegenwoordig gaan andere middelen voor hebben. Ze hadden best het gebouw kunnen afbreken, damwanden plaatsen (L-profielen) en de attractie weer opbouwen. Grond dat al jaren vastzit gaat niet zomaar schuiven en anders kun je het alsnog weer opvullen

Quefox_ goedkoop is anders, maar ik durf wel te stellen dat het inpassen en opknappen van dit stuk spookslot minimaal net zo duur is. Bovendien is het terrein zo groot dat ze dit vrij eenvoudig ergens anders weer hadden kunnen gebruiken om op te hogen. Het hoeft het terrein van de Efteling niet eens af.

Ik geloof helemaal niets van het verhaal dat de toren enkel is blijven staan vanwege de grond die ze dan niet hoeven af te graven en af te voeren en de kosten die hier mee gemoeid zijn, sterker nog de Efteling heeft kort geleden bekend gemaakt een zonnepanelen terrein te gaan inrichten waar o.a de afgegraven grond van DM en het hotel gebruikt gaat worden voor de wal die men gaat aanleggen om dit terrein heen......

Eftelingpanda Goed lezen 🙂 het heeft meegewogen met de beslissing om het te laten staan. evenals het glasvezelknooppunt in de kelder van het stuk spookslot wat is blijven staan. Ik zou dit hier nooit vermelden als de bron discutabel zou zijn.

Japio Kan zo gebruikt worden voor Bobbejaanland nu!

Meer on topic, ik kan mij ook inbeelden dat de keuze om de toren te laten staan mede hierdoor bepaald werd. Het kan inderdaad de grond erond verankeren, en ik kan me ook inbeelden dat er mogelijk meer bomen zouden sneuvelen met het weghalen van de toren. En als het kan blijven staan, des te beter. Een stukje Spookslot-geschiedenis die (minstens de komende 30 jaar) bewaard blijft, en dat maakt me alleen maar blij. Ik hoop dat het onderdeel wordt van de wachtrij, maar de toekomst zal het duidelijk maken.

Dutch23

Dit is ontzettend vergezocht, ik geef het eerlijk toe, maar aan het einde van elk Efteling Danse Macabre YouTube filmpje zie je vanuit het donker het logo te voorschijn komen. En als je heel goed kijkt beginnen de twee ogen verschillend van kleur, één geel en één blauw…

Stoute poes? 🐈‍⬛ 💛💙👀

PatrickO Erg leuk gevonden!
        Betekent dit dan dat het 'wezen' op het logo nou die kat is, maar dan vervloekt? Of is het gebaseerd op iets uit het Spookslot?

Dat zou mijn gok ook zijn, en het ‘wezen’ in het logo doet me ook meer aan een kat denken dan bv een vleermuis. De neus en de oren vooral…😬

Zoiets als de jaren 80 Gremlins, begint als schattig en pluizig met grote gevolgen als de ‘regels’ niet worden opgevolgd! 😂😂😂

Geel + Blauw = Groen. Waarschijnlijk gaat de kat eenzelfde transformatie door in het verhaal als de leeuw in de wandelgangen van DVH.

'Lijdend' personage in Efteling attracties:
          Baron: Witte Wieven
          Symbolica: Pardoes
          DVH: Duivelse Leeuw
          DM: Duivelse Poes
          M&M: RJJ 😉 Of nee toch niet.

Ik vind het oprecht geweldig hoe ze elke keer toch een beetje meer toevoegen aan de bouwschuttingen, da's toch wel weer eens iets anders als gewoon wat doeken.

Ik kan niet wachten om de komende tijd echt wat te zien gebeuren op de bouwplaats.

1991 M&M: RJJ 😉 Of nee toch niet.

Ben hier toch wel echt eens klaar mee. Elke keer dat gebash op personen. Ik snap dat je als ontwerper wellicht wat meer moet verduren dan een gemiddeld persoon. Maar beetje respect mis ik dan wel.

1991 M&M: RJJ 😉 Of nee toch niet.
              Dit soort van reacties zorgt er uiteindelijk ook voor dat parken er voor kiezen om minder dingen te delen en mensen meer te beschermen hiervoor. Dat komt uiteindelijk niemand ten goede.

Ik sluit mij volledig aan bij @Eftelflags. Zijn laatste verwezenlijkingen zijn misschien niet voor elke doelgroep, maar als ik soms lees wat er over hem geschreven wordt, dan voel ik toch echt wel plaatsvervangende schaamte.
              Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, en in plaats van af te breken of steekjes uit te delen, probeer opbouwend te zijn of niet enkel op het negatieve te focussen.
              Het maakt het leven direct een pak aangenamer.

-Thijs- Betekent dit dan dat het 'wezen' op het logo nou die kat is, maar dan vervloekt? Of is het gebaseerd op iets uit het Spookslot?

Daar lijkt het mij inderdaad wel op te wijzen. De originele afbeelding van dat wezentje komt van ontwerptekeningen voor het Spookslot maar is er nooit in gebruikt, maar later wel in de kantelkamer van Fata Morgana.
              Maar ik vermoed dat die kat er inderdaad voor heel wat gaat tussenzitten. Waar blijft de tweede making off? 😃