Jules R013 Beton dat wordt gegoten moet vaak wat langer harden. Zeker in een natte, koudere tijd. Ik ga binnenkort een garage laten bouwen en het harden van de fundering staat bijna even lang voor ingepland als de volledige rest van het project.
Eftelflags En het is ook niet dat er niets gebeurd. De winkel/toiletten gaan als een speer, pijpleidingen in het hele park en Electra werk. Niet heel spectaculair om te zien. Maar men is wel hard bezig hoor!
Marvin Wat verse foto's van vrijdag. De eerste betonwanden staan inmiddels. Ik dacht eigenlijk dat in deze wanden ook de toegangsdeur zou komen, maar dat heb ik of verkeerd of we komen straks toch op een flinke hoogte het gebouw binnen.
BjornB Ik denk dat we vanaf deze zijde vooral tegen ‘back of the house’ aan kijken. Tenminste, zo heb ik de door Eftelist opgesnorde tekeningen geïnterpreteerd.
Trollenbol Het zou dan gaan om de kleine uitbouw aan de linkerkant van bovenstaande tekening. De grote uitbouw zal vlak langs de Spookslot toren komen te liggen, ongeveer op de plek van de oude hoofdshow.
BjornB Trollenbol je hebt helemaal gelijk, verkeerde oriëntatie. Inderdaad komt de kleine uitbouw dan aan de kant waar nu de ingang van Fabula (rots van leeuwen en berenhoofd) is.
Marvin Wat nieuwe foto's en door de recent uitgebrachte tekeningen is de bouwplaats zo ook een stuk beter te begrijpen wat mij betreft 😁
PatrickO Credits: Eftelwesley De eerste ruwe ‘decoratieve’ aanpassingen in de vorm van metselwerk en stucwerk aan de ruïne van het oude Spookslot! 👻👻👻
BlueSpirit Voor mijn gevoel lijkt de bouw hier wat langzaam te gaan momenteel. Ofja, op basis van foto's is er steeds weinig verschil te zien. Of ligt dat aan mij?
Brabander BlueSpirit in andere topics heb ik voorbij horen komen dat beton vaak moet drogen voordat je er een volgende laag op gezet kan worden. Wellicht dat hiermee te maken heeft. Ik ben geen expert overigens 😅
Mich Brabander kan wel eens, bij het Grand Hotel gebeurt er momenteel ook niet veel heb ik gehoord, misschien ook omdat het beton moet uitharden.
R013 RingelbergNick We mogen in ons handjes knijpen met personen als jou op het forum , wederom bedankt voor de update!
Mich R013 klopt idd! Ook leuk voor mensen uit België die niet regelmatig naar de Efteling komen om alles zo te kunnen volgen. Bedankt!