Ik zie de match wel tussen deze zone en Blincky.
Goed om te zien dat ze hier een origineel thema gebruiken.
Mogelijk een Ride To Happiness kloon voor Holiday Park
Op looopings is vandaag een artikel hierover geplaatst. Daarin vertellen ze dat we min of meer een kopie kunnen verwachten.
Vind ik persoonlijk best jammer had liever wat anders gezien aangezien ik 3 uur van Plopsa en holiday park af woon.
Quepert min of meer een kopie
Het is maar net hoe je dit opvat. Je kunt inderdaad letterlijk een kopie maken en dus dezelfde layout nemen, maar je kunt ook kiezen voor alleen een Extreme Spinning Coaster, maar dan wel met een eigen unieke layout.
tsja.. vaag genoeg dat het alsnog elke kant op kan.
Ik hoop op een unieke layout, Ride to Happiness heeft geen kloon nodig, Europa heeft unieke banen nodig!!
Dream_wizard Precies dat, maar dat zal prijs technisch wel flink wat meer kosten.
Ik denk dat eerder de gemiddelde pretpark.club dat nodig vind dan dat dat nodig is voor Europa.
Verder vind Sascha aus Beckenbruch het allemaal wel prima.
BAVI niet perse meer dan RTH heeft gekost, dat was tenslotte ook een custom baan en voor dit type is er niet echt een andere al bestaande layout die ze kunnen kiezen. Mack bied online er ook nog geen standaard Layout mee aan dus ik denk dat een custom baan of een half gespiegeld versie van RTH de meeste kans maakt.
Dan kunnen we wel uitsluiten dat er in Europapark ooit een Mack extreme spinner komt, wat ik op zich jammer vind want die had ik graag gezien als vervanger van Euromir. Ik hoop niet dat als ze die gaan vervangen/upgraden ze net als bij eurosat en alpenexpress precies hetzelfde weer terug zetten alleen met iets ander thema. Dat geld kunnen ze mijn inziens beter dan steken in een fatsoenlijke upgrade met een compleet nieuwe ervaring.
- Bijgewerkt
Even een kick, net in Brakesection magazine gelezen dat in Holiday Park een extreme spinning coaster komt, maar met een andere layout.
Geen kopie dus.
Thema wordt eveneens Tomorrowland.
Edit: hieronder even het desbetreffende stukje uit het artikel. Als je het volledige artikel wil lezen, kan ik alleen maar aanraden om te abonneren op Brakesection.
TuttiFrutti Dus een nog spectaculairdere en intensievere coaster dan die in de Panne Had het park dit nodig? Absoluut niet. Maar ze gaan hier wel voor de beste coaster line up van Europa
pretparkgekkie05-10 Had het park dit nodig? Absoluut niet.
Of het park dit echt nodig had, is voor iedereen wel anders.
Er zijn namelijk genoeg coasterfans die vinden dat Expedition Geforce al zo oud is, dat er zeker wel een heftige nieuwe coaster bij mag komen, ondanks dat het park al jaren onder de Plopsa groep valt.
En je hoeft echt niet bang te zijn dat dit de enige uitbreiding zal zijn van het park voor de komende jaren.
Er komen namelijk ook nog genoeg kinder en familie attracties bij:
https://forum.pretpark.club/d/3411-holiday-park-gaat-2e-nieuwe-coaster-bouwen/2
Meer variatie is welkom, maar een extremere achtbaan nee. Een achtbaan draait voor mij om zijn totaliteit, zijn uniekheid en niet om 1 of andere elementenmachine.
Dream_wizard Een achtbaan draait voor mij om zijn totaliteit, zijn uniekheid en niet om 1 of andere elementenmachine.
Dat kan en daar is ook niks mis mee.
Maar noem dan eens een GOED voorbeeld van een achtbaan die aan jou punten zou voldoen?
En kom dan niet met voorbeelden uit de categorie van "trek een aap een pak aan".
Ik weet dat ze er geen geld voor hebben maar een betere door ontwikkelde wave coaster zoals in Seaworld zou ik best dichtbij willen en gunnen aan Holidaypark.
Misschien een out en back coaster van GCI? Zit je wel op den duur met onderhoud ben ik bang, maar zou ook best mooi zijn.
Helix en Fonix zijn ook type achtbanen die ik in Holidaypark niet zie misstaan, hier zijn dus je voorbeelden.
- Bijgewerkt
Dream_wizard Ik weet dat ze er geen geld voor hebben maar een betere door ontwikkelde wave coaster zoals in Seaworld zou ik best dichtbij willen en gunnen aan Holidaypark.
Een variant van Wave Breaker zou zeker wel een goede keuze zijn, maar ze bouwen al een baan vergelijkbaar met Wakale uit Bellewaerde. Dat zou dan wel erg dubbelop zijn.
Dream_wizard Misschien een out en back coaster van GCI? Zit je wel op den duur met onderhoud ben ik bang, maar zou ook best mooi zijn.
Zo'n soort coaster levert dan iets vergelijkbaars op als Heidi in de Panne. Mogelijk dan wel een andere layout, maar verder weinig verschillen denk ik. Dat zou wel passen en mogelijk ook in de toekomst wel kunnen komen.
Dream_wizard Helix en Fonix zijn ook type achtbanen die ik in Holidaypark niet zie misstaan, hier zijn dus je voorbeelden.
Helix, hoewel een erg goede coaster, is te groot voor Holiday Park. En hoewel ik ook graag een vergelijkbare coaster zie komen, ben ik bang dat dat niet gaat gebeuren. En een vergelijkbare mening heb ik helaas ook over Fonix, dat zou namelijk te dicht bij Sky Scream zitten qua heftigheid.
Dream_wizard ik denk niet dat pipeline duurder is dan een Mack extreme spinner hoor.
Ze hebben bij Plopsa gewoon een hele positieve ervaring bij de extreme spinner en spelen het waarschijnlijk liever op veilig.
Desalniettemin deel ik je mening wel. Maar dat is puur persoonlijk, ik (en dan vooral mijn maag) ben echt geen fan van extreme spinners.
Ik denk dat het park heel goed een nieuwe extreme achtbaan kan gebruiken. Natuurlijk kan het aanbod op andere vlakken ook beter (en volgens mij zit ook dat er aan te komen).
Of de Extreme Spinning een goede keuze is, is inderdaad heel persoonlijk, en dat merk ik ook aan de reacties. Ik vind het out-of-control gevoel, de heftige ritervaring en de herhalingswaarde ongekend en heb RtH per direct in mijn top 10 gezet. Anderen hebben liever een meer klassieke / gebalanceerde achtbaanrit.
Ik word hier blij van, en nu ik zie dat er ook echt een unieke layout komt, weet ik zeker dat ik direct naar Hassloch wil als dit ding er staat .
- Bijgewerkt
De opening van de nieuwe Tomorrowland achtbaan wordt opnieuw uitgesteld. Mogelijk wordt dit op z'n vroegst pas 2028, maar misschien zelfs nog later.