• Duitse Parken
  • Mogelijk een Ride To Happiness kloon voor Holiday Park

msnguy Ik ben vorig jaar 3x in Holiday Park geweest en was verrast over hoeveel jongeren rondliepen in het park.

Hoewl ik Plopsa niet heel erg goed volg zie ik in de sporadische TR's die ik er van zie bij Plopsaland juist het omgekeerde. Ride to Hapiness en Anubis zijn niet echt de attracties waar de langste rijen voor staan. Volgens mij was het ook de bedoeling dat Holiday Park zich meer ging richten op de hele familie.

En hoewel ik het met je eens ben dat kinderen tegenwoordig meer durven, vind ik Ride to Hapiness nog steeds een vrij extreme achtbaan waar echt niet de hele familie in zal stappen.

In Ride to Happiness heb ik menig kind zien stappen, maar oma zal er indd niet in gaan. Onthoud ook dat de capaciteit van die baan hoger is dan bijvoorbeeld Heidi en Anubis. Dat verklaart ook wel de kortere rijen wellicht.

Ik verwacht hier ook geen kopie (en hoop het ook), die baan in de Panne is overal precies tussen gepropt, dat moet echt maar net lekker passen ergens anders..

Cornelius is overal precies tussen gepropt, dat moet echt maar net lekker passen ergens anders..

Alton Towers bouwen maar!!

Tonnie DIt vooral.

Nee... dat vooral NIET..

Je kunt de TOP-attractie van het park niet vergelijken met een infill achtbaan. Zelfs Universal en Disney hebben standaard Vekoma Rollerskaters in hun parken staan, zonder dat het hen interesseert dat je exact dezelfde baan ook in - bij wijze van spreken - elk tweede ander park kunt doen.

Ik vind het argument dat beide parken ver van elkaar liggen dan toch beduidend sterker.. al liggen ze in vergelijk met de Disney/Universal parken nog steeds behoorlijk dicht bij elkaar. Maar goed: Dat verzorgingsgebied kun je ook niet echt met elkaar vergelijken.

Volgens mij is het wél de bedoeling (geweest) van Plopsa om ook veel Belgen/Nederlanders naar HoP te lokken om het als een soort Short-holiday destination aan te bieden voor als je meer en beter van Plopsa wil. Ik meen me te herinneren dat het ooit zo op een Plopsa folder stond.. En dan zou het inderdaad stom zijn om dezelfde attracties te zetten (en eigenlijk zou ik dan zelfs denken dat het kopiëren van een Tomorrowland Thema wellicht niet heel slim is, tenzij ze het extreem anders gaan doen dan in de Panne).

Ach.. visie is bij deze parkgroep altijd al ver te zoeken geweest. Al kan dat met de nieuwe directeur wellicht wel eindelijk komen. HoP zou zich prima lenen voor een Short-Stay-Holiday bestemming, zeker gezien ze het beter kunnen uitbouwen dan het park in de Panne - dat al van elke kant ingeklemd en vol zit.

Als we puur over 'top' attracties willen spreken dan moet je kijken naar de Indoor parken.

Plopsa indoor Hasselt en Indoor Coevorden hebben exact dezelfde achtbaan als top baan en niemand die je er over hoort.

Een Ride to Happiness cloon zal de bezoekers echt niks boeien. Ze moeten enkel wel kijken of het qua vorm in het park past een custom layout of aangepaste versie zou ik zelf eerder verwachten.

Alles hangt er van af of de hervormde directie een potentieel andere koers wil opvaren dan voorheen. Anders zie ik ze gewoon RtH één op één kopiëren in HoPa. Sinds de overname, op het gebied aan Sky Scream na als ook de retheming van de darkride, is quasi alles al elders gebouwd naar mijn gevoel voor het in Duitsland werd gebouwd. Het Wickieland is een zelfs volledig nagebouwd en de rapid heeft naar mijn gevoel quasi identieke beelden als de Dino Splash in PdP.

Ik denk niet dat Plopsa wakker ligt dat mensen zouden klagen over het mogelijks klonen van RtH. De baan krijgt overal rave reviews, en op zich hebben ze daar al een wereldunieke achtbaan met Expedition Geforce die toch nog steeds hoog gewaardeerd wordt en dus dat plekje wat opvult. Als er naar mijn persoonlijke mening een attractie is die ze in elk park net wel mogen neerpleuren, dan is het RtH wel!

Tuurlijk wil mijn pretparkhart een unieke (thrill)achtbaan, maar dit is zeker evenzeer goed! Liever dat, dan een kloon van Heide eerlijk gezegd. Al denk ik eigenlijk meer dat HoPa nood heeft aan een baan als Heidi dan pakweg RtH.

4 dagen later

Het zou mij belachelijk lijken om gewoon een kopie van de Ride to Happiness neer te zetten... die hele attractie is gebouwd net omdat het quasi de enige manier was om nog een grote achtbaan in het park te zetten. Dat werkt voor De Panne, maar voor een ander park kunnen ze dan beter een custom iets neerzetten dat beter in het park past.

Maar inderdaad, Plopsa maakt rare keuzes - de vorige directie althans toch. We zullen het zien.

Dit jaar zal al de eerste fase van de genoemde uitbreidingen openen.
    Het gaat hierbij om 2 attracties gebaseerd op de beroemdste koala van Australië Blinky Bill, welke zullen komen direct naast Expedition GeForce.

The_Bullgod dat zal in ieder geval minder snel overhyped worden dan een rth clone, dat is zeker

Ik zie de match wel tussen deze zone en Blincky.
      Goed om te zien dat ze hier een origineel thema gebruiken.

5 dagen later

Quepert min of meer een kopie

Het is maar net hoe je dit opvat. Je kunt inderdaad letterlijk een kopie maken en dus dezelfde layout nemen, maar je kunt ook kiezen voor alleen een Extreme Spinning Coaster, maar dan wel met een eigen unieke layout.

Ik hoop op een unieke layout, Ride to Happiness heeft geen kloon nodig, Europa heeft unieke banen nodig!!

Dream_wizard

Ik denk dat eerder de gemiddelde pretpark.club dat nodig vind dan dat dat nodig is voor Europa.
        Verder vind Sascha aus Beckenbruch het allemaal wel prima.

BAVI niet perse meer dan RTH heeft gekost, dat was tenslotte ook een custom baan en voor dit type is er niet echt een andere al bestaande layout die ze kunnen kiezen. Mack bied online er ook nog geen standaard Layout mee aan dus ik denk dat een custom baan of een half gespiegeld versie van RTH de meeste kans maakt.

Dan kunnen we wel uitsluiten dat er in Europapark ooit een Mack extreme spinner komt, wat ik op zich jammer vind want die had ik graag gezien als vervanger van Euromir. Ik hoop niet dat als ze die gaan vervangen/upgraden ze net als bij eurosat en alpenexpress precies hetzelfde weer terug zetten alleen met iets ander thema. Dat geld kunnen ze mijn inziens beter dan steken in een fatsoenlijke upgrade met een compleet nieuwe ervaring.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Sjengske Dan kunnen we wel uitsluiten dat er in Europapark ooit een Mack extreme spinner komt, wat ik op zich jammer vind want die had ik graag gezien als vervanger van Euromir

Wel een tof idee. Euromir in bijna dezelfde layout als huidig, met inversies.

een maand later

Even een kick, net in Brakesection magazine gelezen dat in Holiday Park een extreme spinning coaster komt, maar met een andere layout.
          Geen kopie dus.
          Thema wordt eveneens Tomorrowland.

Edit: hieronder even het desbetreffende stukje uit het artikel. Als je het volledige artikel wil lezen, kan ik alleen maar aanraden om te abonneren op Brakesection.