Nee... dat vooral NIET..
Je kunt de TOP-attractie van het park niet vergelijken met een infill achtbaan. Zelfs Universal en Disney hebben standaard Vekoma Rollerskaters in hun parken staan, zonder dat het hen interesseert dat je exact dezelfde baan ook in - bij wijze van spreken - elk tweede ander park kunt doen.
Ik vind het argument dat beide parken ver van elkaar liggen dan toch beduidend sterker.. al liggen ze in vergelijk met de Disney/Universal parken nog steeds behoorlijk dicht bij elkaar. Maar goed: Dat verzorgingsgebied kun je ook niet echt met elkaar vergelijken.
Volgens mij is het wél de bedoeling (geweest) van Plopsa om ook veel Belgen/Nederlanders naar HoP te lokken om het als een soort Short-holiday destination aan te bieden voor als je meer en beter van Plopsa wil. Ik meen me te herinneren dat het ooit zo op een Plopsa folder stond.. En dan zou het inderdaad stom zijn om dezelfde attracties te zetten (en eigenlijk zou ik dan zelfs denken dat het kopiëren van een Tomorrowland Thema wellicht niet heel slim is, tenzij ze het extreem anders gaan doen dan in de Panne).
Ach.. visie is bij deze parkgroep altijd al ver te zoeken geweest. Al kan dat met de nieuwe directeur wellicht wel eindelijk komen. HoP zou zich prima lenen voor een Short-Stay-Holiday bestemming, zeker gezien ze het beter kunnen uitbouwen dan het park in de Panne - dat al van elke kant ingeklemd en vol zit.