• Duitse Parken
  • Mogelijk een Ride To Happiness kloon voor Holiday Park

Sjengske e zien Holidaypark als een potentie voor Panne 2.0.

Holiday park heeft echt zó veel meer potentie dan de Panne.. maar ik betwijfel of Plopsa het wel groter wíl maken.

Word de vijver overigens nog gebruikt voor een show?? In principe heb je van veel kanten zicht op de vijver, dus is een tribune niet noodzakelijk, maar het zou wel een zwaar gemiste kans zijn om de locatie niet te gebruiken.

Coasterfrenzy maar ik betwijfel of Plopsa het wel groter wíl maken.

Er is een heel groot verschil tussen "Willen" en "Kunnen/Mogen"
    Ik dacht namelijk dat de huidige parkgrens ook echt de grens is van wat er mogelijk. Een hotel aan de rand van het park dat is nog wel mogelijk, maar het park zelf verder vergroten dacht ik niet.

De vijver word volgens mij niet meer gebruikt, op het kleine stukje na waar de 2 attracties Beach Rescue en Fischerboote staan. Hier zal zeer waarschijnlijk die nieuwe achtbaan dus deels overheen gaan.

The_Bullgod Ik dacht namelijk dat de huidige parkgrens ook echt de grens is van wat er mogelijk.

Met groter doelde ik eigenlijk niet zo zeer op letterlijke oppervlakte, maar meer op het vlak van aanzien. (GrootSer was wellicht een beter woord).

In de Panne lopen ze al tegen alle grenzen aan. Het park kan niet groeien, is al heel krap bebouwd en er zijn klagende bewoners. In Haßloch daarentegen is er meer ruimte beschikbaar (park is heel ruim opgezet) en kunnen grotere/hogere attracties gezet worden. Het park heeft genoeg potentie om het park in de Panne te kunnen overtreffen.

Echter denk ik dat Plopsa bewust het park in de Panne als hun Top-Park wilt houden.

3 maanden later

Holiday Park zal in de komende 5 jaren 80 miljoen euro investeren.
      Dit zal gaan naar onder andere het nieuwe waterpark, het nieuwe Smurfen gebied dat in 2025 zal openen en in 2026 zal het nieuwe Tomorrowland gebied openen, waarin onder andere een grote indrukwekkende attractie zal komen. Of het hier om een kloon, of vergelijkbaar model coaster zal gaan als in Plopsaland de Panne, is nu nog niet bekend.

Een Clooney of zelfde type ride zou ik persoonlijk zonde vinden. Ik zie liever iets heel unieks en wat er mogelijk nog niets.
      Ben er afgelopen jaar voor het eerst sinds 30 jaar eens geweest en het park lag er netjes bij en staan een aantal leuke attracties alleen blijft het coaster aanbod klein dus ze kunnen wel weer wat nieuws gebruiken

Dat is een flinke boost voor Holiday Park zeg. Mooi nieuws.

Ik geloof niet dat ze hier een kopie van RTH gaan plaatsen, maar een tweede custom Extreme Spinning zou een geweldige toevoeging zijn. We kunnen waarschijnlijk een grote nieuwe achtbaan verwachten, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Leuk voor Holiday, en het park had ook zeker investeringen nodig (hopelijk zelfs beter dan rth want die viel persoonlijk erg tegen) maar laten we niet vergeten dat Plopsa Coo bestaat, dat park heeft de investeringen veel meer nodig nog. Daar is echt niks te doen

• Tim vindt dit leuk.

Een kloon zou toch idioot zijn. Ride to happiness heeft Plopsa nu wereldwijde op de kaart gezet voor de fans.

Ofwel een volledige andere layout, ofwel gewoon een andere attractie. Concurreren met jezelf lijkt me niet zo slim?

Daar liggen de parken toch veel te ver uit elkaar voor. Ik denk dat minimaal 95% van de bezoekers van beide parken nog nooit in het andere park is geweest. Ik vraag me zelfs af of ze dan het andere park überhaupt wel kennen.

Verder heeft Holiday Park ook al een Zierer die zo goed als in ieder Plopsa park staat. Dus een kopie lijkt me geen enkel probleem, al vraag ik me af of dit wel de goede keuze is. Ik denk dat een goede baan voor de hele familie een beter idee was geweest.

Ron klopt, maar die 5% zal dan waarschijnlijk liever naar het park gaan waar ook Expedition G-force te vinden is in plaats van af te zakken naar De Panne.

Holiday Park en Plopsaland de Panne liggen 600 kilometer uit elkaar. Daar zit echt geen overlap in qua achterland, behalve een handjevol fans. En parken zijn niet bezig met dat handjevol fans welke toevallig in beide parken komt.

TuttiFrutti die 5% bestaat voor een deel ook uit enthusiasts die toch beide parken wel gaan bezoeken voor de credits. Ik denk niet dat twee relatief kleine parken die op 6 uur rijden van elkaar liggen, echt veel concurreren met elkaar.

Op zich is Happyride wel ontworpen voor de Panne. De nu heeft HoP wel wat ruimte, maar toch lijkt het me onnodig veel ruimte weg gooien als je dezelfde layout daar plaatst. Een Custom versie in dat vlak logischer zijn. Anderzijds is Plopsa doorgaans nogal zuinig, en dan is dezelfde baan nog eens kopen natuurlijk een stuk goedkoper dan een nieuwe layout te laten bedenken.

Ik denk niet dat het een RtH kloon wordt. Als Holiday Park voor een grote Mack achtbaan gaat, zie ik het wel een Extreme Spinner worden met minimaal 3 inversies. Je kunt in die hoek een megagrote achtbaan bouwen qua ruimte, zeker als je op het meer bouwt. De lay-out van RtH is echter veel te lomp voor dit stukje park.

Ron Ik denk dat een goede baan voor de hele familie een beter idee was geweest.

Ik ben vorig jaar 3x in Holiday Park geweest en was verrast over hoeveel jongeren rondliepen in het park. Met Pasen waren er meer gezinnetjes, maar alsnog had Expedition Geforce een megalange wachtrij staan (ja, ook vanwege 1 trein toen). Kinderen durven steeds meer. Laat ze maar een tweede grote thrill coaster bouwen. Ik heb Sky Scream nooit echt een goede achtbaanervaring gevonden door het gemis van bochten. Er zit heel veel potentie in Holiday Park, en Plopsa gaat dat eindelijk in de komende jaren benutten! Die grote familiebaan komt dan nog wel na deze uitbreiding 🙂 .

• Ron heeft hierop gereageerd.

Ron Verder heeft Holiday Park ook al een Zierer die zo goed als in ieder Plopsa park staat. Dus een kopie lijkt me geen enkel probleem, al vraag ik me af of dit wel de goede keuze is. Ik denk dat een goede baan voor de hele familie een beter idee was geweest.

DIt vooral.
            Nee, een kopie zal met de plopsa strategie echt geen probleem zijn, die mikken vooral op regionale bezoekers en kopieren hun zaken meerdere keren door de parken heen, dat past prima.

Maar ondanks dat ik RtH een toffe baan vind en het leuk vind dat ze hem neer gezet hebben is t eigenlijk wel een gek ding voor plopsa, een wat familie vriendelijkere baan (en misschien zelfs goedkoper) zou misschien zelfs wel een geschiktere aanvulling zijn in het park.

msnguy Ik ben vorig jaar 3x in Holiday Park geweest en was verrast over hoeveel jongeren rondliepen in het park.

Hoewl ik Plopsa niet heel erg goed volg zie ik in de sporadische TR's die ik er van zie bij Plopsaland juist het omgekeerde. Ride to Hapiness en Anubis zijn niet echt de attracties waar de langste rijen voor staan. Volgens mij was het ook de bedoeling dat Holiday Park zich meer ging richten op de hele familie.

En hoewel ik het met je eens ben dat kinderen tegenwoordig meer durven, vind ik Ride to Hapiness nog steeds een vrij extreme achtbaan waar echt niet de hele familie in zal stappen.

In Ride to Happiness heb ik menig kind zien stappen, maar oma zal er indd niet in gaan. Onthoud ook dat de capaciteit van die baan hoger is dan bijvoorbeeld Heidi en Anubis. Dat verklaart ook wel de kortere rijen wellicht.

Ik verwacht hier ook geen kopie (en hoop het ook), die baan in de Panne is overal precies tussen gepropt, dat moet echt maar net lekker passen ergens anders..

Cornelius is overal precies tussen gepropt, dat moet echt maar net lekker passen ergens anders..

Alton Towers bouwen maar!!

Tonnie DIt vooral.

Nee... dat vooral NIET..

Je kunt de TOP-attractie van het park niet vergelijken met een infill achtbaan. Zelfs Universal en Disney hebben standaard Vekoma Rollerskaters in hun parken staan, zonder dat het hen interesseert dat je exact dezelfde baan ook in - bij wijze van spreken - elk tweede ander park kunt doen.

Ik vind het argument dat beide parken ver van elkaar liggen dan toch beduidend sterker.. al liggen ze in vergelijk met de Disney/Universal parken nog steeds behoorlijk dicht bij elkaar. Maar goed: Dat verzorgingsgebied kun je ook niet echt met elkaar vergelijken.

Volgens mij is het wél de bedoeling (geweest) van Plopsa om ook veel Belgen/Nederlanders naar HoP te lokken om het als een soort Short-holiday destination aan te bieden voor als je meer en beter van Plopsa wil. Ik meen me te herinneren dat het ooit zo op een Plopsa folder stond.. En dan zou het inderdaad stom zijn om dezelfde attracties te zetten (en eigenlijk zou ik dan zelfs denken dat het kopiëren van een Tomorrowland Thema wellicht niet heel slim is, tenzij ze het extreem anders gaan doen dan in de Panne).

Ach.. visie is bij deze parkgroep altijd al ver te zoeken geweest. Al kan dat met de nieuwe directeur wellicht wel eindelijk komen. HoP zou zich prima lenen voor een Short-Stay-Holiday bestemming, zeker gezien ze het beter kunnen uitbouwen dan het park in de Panne - dat al van elke kant ingeklemd en vol zit.

Als we puur over 'top' attracties willen spreken dan moet je kijken naar de Indoor parken.

Plopsa indoor Hasselt en Indoor Coevorden hebben exact dezelfde achtbaan als top baan en niemand die je er over hoort.

Een Ride to Happiness cloon zal de bezoekers echt niks boeien. Ze moeten enkel wel kijken of het qua vorm in het park past een custom layout of aangepaste versie zou ik zelf eerder verwachten.