Aurelius T duizelt me vooral van de nieuw toegevoegde karakters en verhaallijnen overal en dat ook nog in een cartoony stijl...
Uitbreiding Toverland: Avalon hult zich weer in de mist
Tvlfan de namen zullen de gemiddelde bezoekers toch niet onthouden
Bran Maar verder geen enkele normale bezoeker gaat die namen kennen van de draken.
Dat is wel een héél slecht excuus. Dit zijn gewoon verschrikkelijk slechte namen, of ze nou bij iedereen bekend zijn of een handjevol liefhebbers. En dat terwijl Toverland best een historie heeft met het aanpassen van namen van hun attracties, ik neem aan omdat ze die zelf kinderachtig vonden klinken. Niet logisch.
Verder leuke toevoeging hoor, meer draakjes zijn altijd welkom.
Ik begrijp gewoon niet waarom overal een kinderlijk figuurtje bij moet worden gepropt. Hetzelfde was met de Zork Baby’s in het Wunderwald. Er is geen merchandise van, hoort niet bij de storyline en is puur voor de sier. Waarom?
Ik vind de toevoeging van de draak in het moeras wel leuk, had niet eens een naam hoeven te hebben. Maar Spicy Pete… komop zeg.
- Bijgewerkt
Ik vind Spicy Pete dus wel een heel grappige naam, shoot me. Ik hoop dat ze stickers en truien uitbrengen met die draak erop
De wereld buiten een pretpark is al serieus genoeg, dus wat luchtigheid in de grenzen van een pretpark is zeer welkom. Het is al met al een vlucht in een niet bestaande werkelijkheid. Mensen die een vlucht willen naar een rauwe alternatieve wereld kunnen beter de boeken van Tolkien en Martin openslaan ipv dat te verwachten in een pretpark. Natuurlijk valt of staat alles met de uitvoering, maar een Toverlandse versie van Ezeltje Strekje is zeer aan te moedigen. Na afgelopen jaar de wunderball te hebben geïntroduceerd denk ik dat Toverland de juiste snaar weet te raken voor dit soort uitbreidingen die geen attractie zijn, maar wel voor vermaak en entertainment zorgen in het park. Daarmee is het straks een levendige omgeving en niet langer een statisch decor voor de attracties. De beste themagebieden in de wereld bevatten allemaal van die kleine (interactieve) aandachtsgebiedjes die je daadwerkelijk het gevoel geven in een andere wereld te lopen waar ook geleefd wordt.
Ik word zelf ook niet helemaal wild van alles wat uitgebracht wordt (al denk ik dat die draak in het water, mits goed uitgevoerd, wel echt ontzettend gaaf kan worden) maar toch denk ik dat dit Avalon over het algemeen zal verbeteren. En als op deze manier het geld verdiend kan worden voor de darkride over een paar jaar vind ik het prima
Een Toverland hot sauce genaamd Spicy Pete’s zie ik ook wel zitten om de F&B souvenir lijn uit te breiden! Qua parkuitbreiding lijkt het met de aankondigingen op een behoorlijke overdaad, maar ik heb het gevoel dat alles wel gewoon op z’n plek valt in Avalon. Ik ben wel erg benieuwd naar de belevingen, en vind het top dat Toverland hierin investeert. Er zijn niet zo heel veel parken die zich eraan wagen.
Ik vind alle nieuwe toevoegingen ook leuk en zeer passend binnen Avalon. Net wat Michael zegt, de realiteit is al serieus genoeg, en luchtigheid binnen een pretpark is welkom. En eigenlijk zijn de serieuzere thema's niet ineens verdwenen toch? Want als je de serieuzere tonen van Avalon wilt zien zijn die nog altijd te vinden in de wachtrij van Fenix, een deel van Merlin's Quest, en de Flaming Feather. Ik denk zelf juist dat de mix van serieuzere en luchtigere thema's binnen Avalon voor een levendige wereld kan zorgen
Het sterke aan Toverland vind ik eigenlijk juist wel die mix van serieuze en luchtige elementen binnen de themagebieden.
Michael Mensen die een vlucht willen naar een rauwe alternatieve wereld kunnen beter de boeken van Tolkien en Martin openslaan ipv dat te verwachten in een pretpark.
Hier ben ik het niet mee eens hoor. Sterker nog, sommige van ‘s werelds beste themagebieden hebben mijns inziens een volwassen karakter of rauw randje. Denk aan Mysterious Island in Tokyo, Batuu en Hogsmeade in Amerika en Thunder Mesa in Parijs. En juist dat serieuze, die diepere laag, die steekt in al die parken perfect af tegen Mermaid Lagoon, Fantasyland en Seuss Landing, waardoor de parken als geheel een brede waaier voor een net zo brede doelgroep bieden. Ik vind het jammer dat nu exact dat tegenwicht in Toverland verwaterd lijkt te raken.
- Bijgewerkt
Toverland laat eens te meer zien nog steeds een regionaal parkje te zijn puur door de vage keuzes die gemaakt worden , je hebt een prachtig thema gebied en die ga je vervolgens bekladden met die land van Toos stijl , gooit wat plastic draken in het gebied en de hele gezette sfeer is verpest. Ik had best hoge verwachtingen voor de toekomst mede doordat ze met Avalon & de Magische valei hebben laten zien dat ze wel degelijk prachtige dingen kunnen doen , blijf er daarna vooral vanaf!
Pak eerst die afschuwelijke loods nou maar eens aan , het brengt je geen € op maar het brengt je hele park direct naar een veel hoger niveau omdat er dan geen sfeerbreker meer is in zo’n beetje elke zichtlijn in het park.
R013 Behalve de fans heb ik er nooit een dagjesbezoeker over horen zeuren dat die loodsen zo verschrikkelijk lelijk zijn. En Avalon, misschien moeten we even afwachten. Misschien vallen de vernieuwingen straks reuze mee als je door het gebied loopt. Met ruim 1 miljoen bezoekers afgelopen seizoen doen ze blijkbaar toch dingen goed door de ogen van anderen.
- Bijgewerkt
Wie zegt dat de draken van plastic zijn? Bovendien stoor ik me juist niet aan de loodsen, behalve die van Fenix die half af is, en aan de achterkant van Djengu River, verder is het prima
Ook ik vind niet alles geweldig, maar ik juich elke uitbreiding toe, en kijk rustig aan wat er van terecht komt, de doorsnee bezoeker vind het alleen maar prachtig.
MattaM Een Toverland hot sauce genaamd Spicy Pete’s zie ik ook wel zitten om de F&B souvenir lijn uit te breiden!
Wat een goed idee! Of de ribs in het restaurant te voorzien van Spicy Pete sauce
Aurelius Denk aan Mysterious Island in Tokyo, Batuu en Hogsmeade in Amerika en Thunder Mesa in Parijs.
Grappig, want ik had dus dezelfde gebieden in gedachten toen in dit eerder vandaag schreef, maar ook in die gebieden vind je toch wel een bepaalde luchtigheid terug. Misschien minder aanwezig dan Spicy Pete straks, maar we hebben behalve de tekening ook nog geen beeld hoe de uitwerking gaat worden. Dus ik wil toch een slag om de arm houden dat dit elkaar niet hoeft te bijten.
R013 Toverland laat eens te meer zien nog steeds een regionaal parkje te zijn puur door de vage keuzes die gemaakt worden , je hebt een prachtig thema gebied en die ga je vervolgens bekladden met die land van Toos stijl , gooit wat plastic draken in het gebied en de hele gezette sfeer is verpest.
Niet om vervelend te doen, maar Avalon kreeg eerder volop kritiek omdat het gebied niet af zou zijn. En in zekere mate was ik het daar mee eens en toen de schop in de helix ging had ik ook als primaire reactie; doe nou niet. Maar ik zie dus geen regionaal parkje aan het werk, maar een park dat ambitie, visie en lef durft te tonen. Noem mij maar voorzitter van de fanclub, maar ik ben van deze uitbreiding meer gecharmeerd dan het geïsoleerde ontwerp van Dance Macabre (om de vergelijking toch even te maken). Met al deze (kleine) uitbreidingen, het “stapelen” van de attracties tegen elkaar en het toevoegen van veel details gaat dit gebied zichzelf complementeren. Misschien komt het allemaal wel omdat men elk detail momenteel wilt onthullen, iets dat van mij niet hoeft. Bouw deze winter lekker door, geef soms wat bouwfotos en doe bij de opening laten zien wat je allemaal hebt bedacht. Ongetwijfeld dat Spicy Pete dan ook heel anders was onthaald, want dan is het een van de vele zaken om te bespreken ipv dat dwangmatig inzoomen en vervolgens bediscussiëren van elk nieuw element.
Michael Danse Macabre is in alles beter in ontwerp , het spijt met zeer maar Toverland gaat nooit in de buurt komen van dat niveau. Dat laat dit soort uitbreidingen alleen nog maar meer zien. Je ontwijkt volledig dat ze een compleet ander thema door dit prachtige gebied aan het bouwen zijn , Danse Macabre is daarbij ook nog eens een unieke ride en wederom indoor. Het budget van Danse is een budget waar ze in Sevenum van dromen. Fans van Toverland dromen ook nog steeds dat ze de Efteling voorbij gaan streven.. grappig.
R013 Efteling fans doen nog steeds alsof toverland een of ander regionaal park is waar ze maar wat doen. Ik vind Max en morits meer regionaal park uitstralen als ik eerlijk ben.
Ik ben ook geen fan van alle details/ontwerpen van de nieuwe toevoegingen. Maar in het algemeen ben ik nog best enthousiast over wat ze hier nu neerzetten. En ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
R013 laat beide parken maar lekker doen waar ze goed in zijn. Het is toch niet nodig om het betere park te zijn. Op dit moment gaat mijn persoonlijke voorkeur naar Toverland, dat was voorheen Efteling. Dit betekent echter niet dat ik de Efteling niet meer interessant vind hoor! In tegendeel. Budgetten van Tvl zijn inderdaad minder dan de EFT maar dat is niet zo vreemd met een verschil van ongeveer 50 jaar in bestaan. Voor mij hoeft Toverland echt niet beter te zijn dan de Efteling en vice versa. We mogen blij zijn dat we zulke parken met deze investeringen hier in de regio hebben!!
- Bijgewerkt
Jabo Ik maak er geen Efteling vs Toverland van , sterker nog volgens mij geef ik aan dat Avalon prachtig was zoals het was. Ik heb liever dat Toverland wel doorgroeid tot een grote jongen maar zie dat niet gebeuren omdat ze met dit soort dingen nooit van dat kinderlijke karakter afkomen. Dat we nu weer dat flauwe en vooral kinderachtige Efteling vs Toverland weer aan het opzetten zijn slaat werkelijk nergens op. De Efteling is een gigant vergeleken met Toverland daar hoef je geen fan voor te zijn.
Toverland is toch ook gewoon een regionaal parkje met een paar ijzersterke achtbanen? Toverland timmert aan de weg laat dat voorop staan maar stop eens met grotere schoenen aan te trekken als je net de grens van de 1 miljoen bezoeken kunt passeren in één jaar. Kwa aanbod heeft Walibi nog steeds meer te bieden dus die staan er ook gewoon nog boven.
Nogmaals in mijn eerste post geef ik alleen aan dat het jammer is dat Avalon in MIJN ogen beter af was zonder deze ‘toevoegingen’ en ze hun focus beter hadden kunnen leggen op een nieuw gebied.
En als je Max & Moritz tegen over dat Toos achtbaantje legt snap je precies mijn punt over niveauverschil.
R013 Fans van Toverland dromen ook nog steeds dat ze de Efteling voorbij gaan streven.. grappig.
Ik had een heel pleidooi geschreven, tot ik mij realiseerde dat het geen enkel nut heeft om verder te discussiëren. Jij leeft jouw waarheid en staat niet open voor de punten die ik inbreng. Op mijn plaats vind ik bij jouw argumenten veelal een drogredenatie terug. Het heeft dus geen enkele zin om met elkaar verder te discussiëren, want we gaan elkaar toch niet vinden.
De reden dat ik die zin wel heb gequote is dat ik niet zo goed begrijp waarom je mensen die ergens van dromen een beetje in het belachelijke trekt. Mensen die ergens van dromen komen veelal heel ver in het leven. Sterker nog, als mensen geen dromen zouden nastreven dan had de wereld er heel anders uitgezien heden ten dage. Denk er nog eens over na voor je mensen in een hoek zet door het grappig te noemen omdat ze ergens een droom over hebben.
R013 Toverland laat eens te meer zien nog steeds een regionaal parkje te zijn puur door de vage keuzes die gemaakt worden , je hebt een prachtig thema gebied en die ga je vervolgens bekladden met die land van Toos stijl , gooit wat plastic draken in het gebied en de hele gezette sfeer is verpest.
Als je voor de grap de figuren uit Merlin's Quest buiten zet heb je hetzelfde probleem. Ze kiezen er nu voor de vormtaal van de rest van het gebied afgemaakt door te trekken. Dat kan je minder mooi vinden, maar een regionaal parkje? Snorri Touren is het niet met je eens ben ik bang.
R013 Danse Macabre is in alles beter in ontwerp ,
Van Danse Macabre is een enkele tekening en een oefenmuurtje bekend. Het is en blijft de Efteling, die komen met een beetje pech met een of ander wachtrij hok aan de zijkant aanzetten. Daarbij is Danse Macabre "maar" €25 miljoen voor een heel themagebied, ik denk niet dat het originele ontwerp van Avalon daar €10 miljoen vanaf zit.
R013 Ik heb liever dat Toverland wel doorgroeid tot een grote jongen maar zie dat niet gebeuren omdat ze met dit soort dingen nooit van dat kinderlijke karakter afkomen.
Europa Park belde, ze willen de figuren die je net uit de grote jongen hebt gehaald terug hebben.
R013 Kwa aanbod heeft Walibi nog steeds meer te bieden dus die staan er ook gewoon nog boven.
Als je van extreme achtbanen houd, zo niet dan kan je er net zo goed niet heen gaan (note, ik ga dus ook niet te vaak naar Walibi omdat het aanbod gewoon eenzijdig is en de sfeer gewoon....niet mijn ding)
R013 En als je Max & Moritz tegen over dat Toos achtbaantje legt snap je precies mijn punt over niveauverschil.
Verschil is dat de Efteling schijnbaar veel grotere budgetten heeft en dan dit wegzet. Troy + het originele gebied waren nog geen €7 miljoen volgens mij. I rest my case.
R013 Danse Macabre is in alles beter in ontwerp , het spijt met zeer maar Toverland gaat nooit in de buurt komen van dat niveau.
Naar mijn mening zit Toverland al zeker op dit niveau. Toverland laat met een kleiner budget meerdere attracties neer zetten met een hoog niveau. De nieuwe themagebieden zijn nu momenteel top kwaliteit waar volgens mijn mening een betere sfeer hangt dan in andere parken. Ik vind persoonlijk dat de uitgegeven concept arts redelijk makkelijk zijn zoals die van sparky splash zone. Dit geeft idd een goedkoop uiterlijk aan. Ik weet bijna 100 procent zeker dat de kleuren minder fel worden dan weergegeven en er meer details op komen wat nu zichtbaar is in de makkelijke tekeningen. Zoals er al werd gezegd bijvoorbeeld bij het station van garden tour dit waren tekening van een begin stadium. Nog voor een beetje kretiek tegeven. Er zijn zeker nog pluspunten te noemen wat bijgewerkt kunnen worden zoals de Fenix en djengu rivier loods. Dit zorgt voor mijn mening dat ik mij er soms en erger. Bij de indoor loodsen heb ik dit niet
- Bijgewerkt
Michael Een admin die op de man speelt , lachwekkend wederom en hou je pleidooi over hoe het leven volgens jou werkt lekker voor jezelf wil je? Toverland fans kunnen niet tegen kritiek dat is wederom gebleken. Elk punt word met totaal andere dingen weersproken. Fijne avond allemaal
Dromen mag maar jij weet net als ik dat er genoeg zijn die proberen te doen alsof Toverland ook maar enigzins in de buurt van de Efteling komt , nogmaals lachwekkend en elke discussie daarover is inderdaad compleet nutteloos.
Jij negeert net zo goed wat ik meld toch of niet dan? Nogmaals je bent een admin die op de man speelt , weer een dieptepunt op het forum.
Zingo
M&M vergelijken met Troy , echt wat een ongekend niveau in het Toverland forum , en dan i rest my case erachteraan ..