R013 Toverland laat eens te meer zien nog steeds een regionaal parkje te zijn puur door de vage keuzes die gemaakt worden , je hebt een prachtig thema gebied en die ga je vervolgens bekladden met die land van Toos stijl , gooit wat plastic draken in het gebied en de hele gezette sfeer is verpest.
Als je voor de grap de figuren uit Merlin's Quest buiten zet heb je hetzelfde probleem. Ze kiezen er nu voor de vormtaal van de rest van het gebied afgemaakt door te trekken. Dat kan je minder mooi vinden, maar een regionaal parkje? Snorri Touren is het niet met je eens ben ik bang.
R013 Danse Macabre is in alles beter in ontwerp ,
Van Danse Macabre is een enkele tekening en een oefenmuurtje bekend. Het is en blijft de Efteling, die komen met een beetje pech met een of ander wachtrij hok aan de zijkant aanzetten. Daarbij is Danse Macabre "maar" €25 miljoen voor een heel themagebied, ik denk niet dat het originele ontwerp van Avalon daar €10 miljoen vanaf zit.
R013 Ik heb liever dat Toverland wel doorgroeid tot een grote jongen maar zie dat niet gebeuren omdat ze met dit soort dingen nooit van dat kinderlijke karakter afkomen.
Europa Park belde, ze willen de figuren die je net uit de grote jongen hebt gehaald terug hebben.
R013 Kwa aanbod heeft Walibi nog steeds meer te bieden dus die staan er ook gewoon nog boven.
Als je van extreme achtbanen houd, zo niet dan kan je er net zo goed niet heen gaan (note, ik ga dus ook niet te vaak naar Walibi omdat het aanbod gewoon eenzijdig is en de sfeer gewoon....niet mijn ding)
R013 En als je Max & Moritz tegen over dat Toos achtbaantje legt snap je precies mijn punt over niveauverschil.
Verschil is dat de Efteling schijnbaar veel grotere budgetten heeft en dan dit wegzet. Troy + het originele gebied waren nog geen €7 miljoen volgens mij. I rest my case.